Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken-spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 21:13

Jeg står og skal til at tand varmere vinterdækken, inden for den nærmeste fremtid, men er noget i tvivl hvad angår tykkelse.

Ponyen går lige nu et vinterdækken fra BR/Jos Lansink, og hvad jeg umiddelbart har kunnet finde ud af, så er det 300-340 gram. Gram-mæssigt passer det fint til ham nu her - overgangsdækkenet på 220 gram er i hvert fald for lidt nu.

Ville I vælge 400 gram eller 500 gram?

Ponyen er alleredde klippet én gang, men sætter pels som to islændere. Dækkenet skal derfor både holde ham varm, når temperaturen bliver endnu lavere, og hvis det måske kan mindske pelssætningen bare en lille smule, vil jeg ikke klage.... selvom jeg nok ikke undgår at klippe ham min 2 gange endnu i løbet af vinteren.

Hvordan fungere underdækkener? Bruger man dem under alm. vinterdækkener eller er det nogle specielle dækkener? Kan et stalddækken bruges som et underdækken?

Og kan man bruge et stalddækken og et regndækken over, som et alternativ/midlertidig løsning til vinterdækkener?

Håber I kan hjælpe med mine spørgsmål :)

Hilsen Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Vinterdækken
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 22:57

Hej Katrine,

Jeg står med det samme problem i relation til pelssætning. Har netop klippet med hest for tredie gang i denne sæson og har nu givet ham et tykt 500 grams dækken på.

Det har kun én gang været nødvendigt at lægge en underdyne på. Det var sidste år i februar, hvor der var minus 15 grader og han stod i udeboks.

Jeg synes kun, at man skal lægge to dækkener på i en "nødssituation". Så hellere et tykkere og varmere dækken.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 23:04

Hver vinter når det bliver minusgrader, går min gamle pony med 400 gram stalddækken inderst og 370 gram vinterdækken yderst. Så ja, du kan godt bruge et stalddækken som underdækken, også med regndækken som det yderste.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 17:42

Mange tak for jeres input :)

Så må jeg hellere igang med at finde et dækken.

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider