Hej,
Jeg bruger Swiss boot til min hest. D.v.s. efterhånden bruger jeg dem mindre og mindre, da min hests hove heldigvis er blevet stærkere og stærkere.
De ser lidt pudsige ud, og de går desværre ikke særlig langt op i størrelserne. Min hest bruger vist den største størrelse, så hvis din hest har store hove, kan det være et problem. Når man får dem tilpasset (jeg har købt mine hos min hovtrimmer), kan der sættes indlæg ind, så de kommer til at passe perfekt til hestehovens facon. Der skal selvfølgelig være lidt plads til hovens vækst mellem beskæringerne. Jeg tror jeg gav ca. 1.100 kr. for 2 stk.
Jeg synes, de har holdt godt. Jeg har haft dem i over halvandet år og brugt dem meget på rideture i starten. Der er stadig mange kilometer i dem, og jeg bruger dem især, når jorden f.eks. er tør og hård og i barfrost. Hvis det har regnet meget, kan jeg som regel ride uden, medmindre jeg ved, at jeg skal meget på grusvej. I sne er det genialt ikke at have sko på, og der rider jeg uden boots, da de kan være glatte og jeg ikke gider anskaffe et par med mordax/sætte mordax i. Det går rigtig fint.
De hænger på i alle gangarter og i mudder, og hesten har aldrig haft gnavsår eller andre gener af dem, så jeg har intet at klage over!
MVH
Jette