Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Boots - kom med erfaringer :o)
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 13:22

Overvejer at investere i boots til min hest i stedet for at fortsætte med jernsko.

Vil derfor gerne høre om jeres erfaringer, hvilke mærker er gode, hvilke er mindre gode, priser, holdbarhed osv.

På forhånd tak

Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd

kondisko
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 18:25

Jeg bruger Easyboot glove backcountry til min. Er super glad for dem og smeden har sagt at de kan holde omkring et år, alt efter hvor meget man rider selvfølgelig, men ca 1000 km skulle der være i dem. Jeg har så måtte lime skruerne på den ene fordi de blev ved med at gå løs, efter en kort ridetur var de næsten røget ud. Snakkede med firmaet og de anbefalede Locktite (lim) og nu virker de bare. Gav 1250 for et par.

Med shetlænderen Lille Stormy

&

islænderen Týr fra Taastrupgaard

0
0
Svar på denne tråd

Swiss boot her
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 09:32

Hej,

Jeg bruger Swiss boot til min hest. D.v.s. efterhånden bruger jeg dem mindre og mindre, da min hests hove heldigvis er blevet stærkere og stærkere.

De ser lidt pudsige ud, og de går desværre ikke særlig langt op i størrelserne. Min hest bruger vist den største størrelse, så hvis din hest har store hove, kan det være et problem. Når man får dem tilpasset (jeg har købt mine hos min hovtrimmer), kan der sættes indlæg ind, så de kommer til at passe perfekt til hestehovens facon. Der skal selvfølgelig være lidt plads til hovens vækst mellem beskæringerne. Jeg tror jeg gav ca. 1.100 kr. for 2 stk.

Jeg synes, de har holdt godt. Jeg har haft dem i over halvandet år og brugt dem meget på rideture i starten. Der er stadig mange kilometer i dem, og jeg bruger dem især, når jorden f.eks. er tør og hård og i barfrost. Hvis det har regnet meget, kan jeg som regel ride uden, medmindre jeg ved, at jeg skal meget på grusvej. I sne er det genialt ikke at have sko på, og der rider jeg uden boots, da de kan være glatte og jeg ikke gider anskaffe et par med mordax/sætte mordax i. Det går rigtig fint.

De hænger på i alle gangarter og i mudder, og hesten har aldrig haft gnavsår eller andre gener af dem, så jeg har intet at klage over!

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

gør dig selv
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 14:13

gør dig selv en tjeneste, og kig også på dem her..

www.beslagsmeden.dk/ Equine_Fusion.html

Søg evt. på youtube, der er masser af videoer.

De kan bruge til foldbrug 24/7, og kan IKKE falde af.

0
0
Svar på denne tråd

Find dem der passer til din hest:-)
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 16:39

Fra de mange tråde der har kørt inde på joras, så handler det vist bare om, at finde et par boots der passer godt på hestens hov. Så skal du nok blive glad for dem!

Flertallet af distanceryttere rider jo også med boots, fordi deres heste simpelt hen går bedre med boots end med jernsko. (Højere tempo og mindre risiko for halthed)

Held og lykke med projektet:-)

0
0
Svar på denne tråd

Equine Fusion
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 18:36

Equine Fusion får også min anbefaling...

Indtil for nyligt, har jeg brugt dem som reservesko i forbindelse med tabte sko.

Men nu er hesten helt fri for jernsko og bruger nu kun sine Equine Fusion. Hun har dem på på fold og det går rigtig godt! Hun er kæk og legesyg som hun plejer og med en fold med skov, klipper, søer og vandløb er bootsene rigeligt udfordret, men hun har aldrig tabt dem eller fået gnavesår!

De er iøvrigt nemme at lægge på!

Jan fra www.beslagsmeden.dk er meget hjælpsom og man får en god service:)

Det skal siges, at jeg ikke har erfaring med andre boots da jeg åbenbart var heldig med at finde det perfekte første gang:)

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 18:46

Tak for jeres input - det ser ud til, at Equine Fusion er noget, jeg skal kigge nærmere på

Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd

hvilke boots
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 10:15

Har været rigtig mange forskellige igennem, og er også endt med Equine Fusion, som er de første der bare sidder og absolut ingen slidmærker har givet

0
0
Svar på denne tråd

Equine Fusion
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 12:00

Bonus info:

Har netop selv skullet bestille 2 par ekstra, men www.beslagsmeden.dk kan desværre ikke pt. levere den ønskede størrelse. Jeg har istedet fundet dem her:

www.abrideudstyr.dk

Med venlig hilsen

Anja

Röösli Classic Pilatus dressursadel sælges. 17", sort, bred bom, ca. 6 år gammel men fremstår nærmest som ny! Kr. 10.000,-

0
0
Svar på denne tråd

Equine Fusion
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 07:47

Hej Anja.

Tak for tippet, det vil vi benytte os af.

Pia

~ Team Felia & Smila >:D ~

Hest og hund - Hund og hest

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider