Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gram i dækken ??
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 16:01

Nu spørger jeg muligvis dumt, men er på ingen måder erfaren ud i alt det her dækken halløj.

Er der en måde at finde ud af hvor mange gram et dækken er på, når der ikke er nogen mærker på nogen steder hvor det er angivet?

Mvh

Tina Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 17:25

Hvis du har et andet dækken, hvor du ved hvor mange gram der er i, kunne du måske prøve mærke forskel?

Hvis de er tynde i det, er der typisk 50-100 gram, hvis lidt tykkere 150-200 gram, hvis endnu tykkere så 300 gram, ca. det er ihvertfald det mest normale, selvom der dog findes dækkener med 350, 400, 450 gram osv. :)

Ellers aner jeg ikke hvordan man kan se det?

Udover HVIS der står model, samt mærke kan du prøve søge dig frem til det på nettet :)

Med Venlig Hilsen

EVa

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 00:57

se problemet er lidt at et dækken som hesten har brugt længe som er blevet vådt og tørt mange gange og som den måske har svedt i ikke er til at bedømme..

fyldet bliver jo som vores jakker dårligere med tiden.. dvs vinterdæknet på 350 gr som var så godt da det blev købt er måske kun 200 nu hvor det er brugt længe.. fyldet falder simpelthen sammen og fylder nu ikke længere som det gjorde og isolerer derved dårligere...

men en god hovedregel:

et dækken med flecetæppe som foer = regn/sommer dækken - et vind/vandtæt tæppe/ regnjakke

et dækken med uldtæppe agtigt for = overgang - som regel 100-150 gr.

et dækken med foer af vattæppe = vinterdækken - mange gange 250-350 gr

vinterdækner kan svinge i tykkelsen.. men de fleste ligger der mellem 250 og 350 gr..

håber det giver lidt mening..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider