Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Wrap - pakkes helt ud eller ikke?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 13:09

Hejsa.

Jeg har fået lidt wrap hjem til mine to heste i 400 kilos baller. Når jeg skal tage den første balle i brug, skal den så pakkes helt ud af plastikken eller skal den blot åbnes en smule, hvis den skal holde nogle uger?

Wrappen er ret tør, og vil komme til at stå på et høloft i en nyere stald med masser af frisk luft.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

lllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 16:29

Jeg ved ikke hvad andre gør men det wrap jeg har haft har jeg altid pakket helt ud og skilt ad i skiver og lagt på paller, fordi det efter få dage begyndte at mugne i plastikken. (uanset vejr osv)

Hvorfor jeg simpelthen ikke gider wrap længere.

0
0
Svar på denne tråd

Vi åbner
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 16:47

ballen helt.... I vinterhalvåret har vi ikke haft problemer med at de er blevet dårlige.... Afhængig at størrelsen, så har de sagtens kunne stå i op til 14 dage (Så har de altså været spist).... Ballen står så altid på en palle, så der også kan komme luft under....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 18:47

Tak for jeres svar.

Så må jeg hellere pakke hele molevitten ud. Skal lige se, om jeg kan få arrangeret en palle, så den kan stå på det. Det er en rundballe, så jeg kan ikke sådan lige skille den ad

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 18:53

Da en veninde og jeg havde wrap i den størrelse der, så åbnede vi hele ballen, rejste ballen på en palle(var i skiver) og så en pressening over det hele, hvor er stadig er STOR udluftning, denne balle holdte ca. 3 uger til én pony + én hest.

Idag har jeg wrap alene, så det er de små baller, de bliver åbnet så hele ballen får luft, og står inde.

Med Venlig Hilsen

EVa

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 22:24

Vi plejer at lægge paller,og så rulle rundballen ud.så kan vores holde sig i en 3 ugers tid.Vi lægger en pressenning løst over.

Dorte.

Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude

0
0
Svar på denne tråd

temperaturen
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 11:01

ja som min overskrift siger er det temperaturen det hele kommer an på om man behøver at pakke en wrapballe helt ud

Hvis det er over 10 grader så ja, under10 grader så er det ikke nødvendigt.

Men hvordan pokker har i fået rundballer op på et loft ? de vejer jo flere hunderede kg... eller taler vi bare de små på 40 kg ?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

ha ha Karina
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 12:48

Ha ha Karina det tænkte jeg også, hvordan hullen man kan får 400 kg dødvægt op på et loft de er jo ret seje at håndtere.

Noget andet er vi også skiller vores ad for at få dem til at holde sig, og vil mene når du har 2 heste til 400 kg vil det nok blive nødvendigt for dig, med mindre det er 40 kg?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 13:31

Tak for alle jeres svar

Staldejer løfter ballen op på loftet ved hjælp af traktoren. Stalden/loftet er lidt specielt indrettet, så dette kan lade sig gøre

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2012 21:36

jeg åbner altid baer m,ine ca 350/400 kg firkantede wrap i den ene ende og så tager jeg derfra. De står ude, på jorden uden palle. Mine 4 heste spiser sådan en på ca en uge. Jeg har gang i nr 2 wrap nu og det er ikke noget problem at den bliver hverken varm eller noget.

Mens det stadig var varmere i vejret brugte jeg hø.

... sejt med 400 kg rundballer på loftet! har jeg aldrig set heller... det kræver jo næsten et billede :)

Jeg har i øvrigt haft rundballer en enkelt gang og det syns jeg var meget mere besværligt, fordi jeg ikke kunne tage skiver men skulle stå og bakse med at hive/rulle den relevante mængde af og det kan man kun hvis alt plastik er taget af.. Så for mig fungerer det bedst med de firkantede.

En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider