Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pelsen allerede vokset ud igen!!!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2012 19:11

Hej HN'er

Jeg har klippet min barockpinto for 2 uger siden, og nu er den allerede vokset ud igen, og han stod og svedte lidt inden under dækkenet i dag. Så nu har jeg taget det helt af, da de også lover super vejr i morgen. Han er halv friser, så han har meget hår. Men what to do? Det er første gang han bliver klippet i år, da jeg har påbegyndt ridningen af ham, og han sveder meget let, når han stort set ikke har lavet noget. Så derfor ville jeg klippe ham, så han kan komme af med varmen uden ridning. Men nu ved jeg ikke om det overhoved kan betale sig at klippe ham igen, når han sætter pels så hurtigt! De robuste racer med meget pels duer det bare ikke at klippe dem? Eller skal man bare regne med at gøre det hver 14 dag?

Skal jeg bare opgive og bare træne mindre med ham? Eller vil jeg kunne holde det nede næste gang, og evt. hvordan?

Kh. Kathrine

Carlos min dejlige plag :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har oplevet...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2012 19:51

... at en tysk oldenborg (det er en varmblods sportrace, der slet ikke minder om den danske oldenborg) satte fuld vinterpels kun tre uger efter klipning!!

Den blev bare klippet igen og så holdt det resten af vinteren :-)

Hestens pels er jo "programsat" til en vis længde og din har bare været hurtig!

Så frem med maskinen igen ;-)

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

pelsen vokser
Forfatter: 
Dato:  19-10-2012 20:50

Pelsen vokser indtil december!!

De fleste, der klipper tidligt, klipper flere gange. November, så plejer det kun at være en gang.

0
0
Svar på denne tråd

klippe igen
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 11:34

jeg klippede osse min hest for 3 uger siden og ja han har allerede lagt pels igen. og trænger til at blive klippet igen.

sidste år klippede jeg først midt november da hesten skulle sættes i ridning og der holdte han sig kort håret resten af vinteren, så tror bare du skal klippe igen. min bliver klippet igen så snart jeg får mine skær tilbage igen. der er ikke andet at gøre

0
0
Svar på denne tråd

Efterår
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 00:26

Jeg har også allerede klippet min to gange i denne sæson, og det kan heller ikke vare så forfærdelig længe, inden han skal klippes igen (suk!). Klipper ham typisk 3-4 gange i løbet af efteråret. Men så snart vi er inde i december, er det heldigvis som om, at han stopper med at sætte pels. Til gengæld startede han så også med at sætte vinterpels i starten af august

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider