Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Contact Sadler
Forfatter: 
Dato:  12-10-2012 12:42

Jeg søger ny sadel til min 1'er, og er i den forbindelse faldet over disse sadler. Hører gerne fra nogen som har prøvet eller haft en Contact sadel. Hvad er jeres erfaring med den?

0
0
Svar på denne tråd

Contact primary
Forfatter: 
Dato:  12-10-2012 16:03

Hej.

jeg har en contact primary til min nordsvenske basse. Jeg er så glad for endelig og ha fundet en sadel der ligger som den skal på tønden :-) sommer og vinter.

Jeg købte min brugt til halv pris, og kunne kun finde på at sælge den for at få Supreme.

Sadlen har sin egen fan klub på facebook Contact Saddle - debatside

Havd vil du gerne vide ?

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

sadel..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2012 18:33

Tak for svar. Jeg vil gerne vide følgende: Kan man ride letridning i den? Glider den meget rundt når der ikke er bom i? Er der mankefrihed i den?

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen.
Forfatter: 
Dato:  12-10-2012 18:55

Ja du kan/må ride let ridning i den.

Den glider ikke rundt på min, til trods for at undersiden minder om en ponypude. Der er billeder af undersiden af den på fan siden på facebook.

Mankefrihed er der som sådan ikke,og det er her ens tankegang skal ændres. Sadlen er så flexsibel at det giver en tæt kontakt til hesten. Når den ligger korrekt og du har redet din hest vil du på ryggen se at sadlen har haft kontakt over ALT.

Jeg bruger det der korrektionspad der anbefales min har lidt svej i ryggen, og pt er han i genoptræning ( skridt ud af lige landevej)

Hvor bor du, hvis du vil prøve en er det muligt at vi er nogle der har en tæt på dig.

Tag evt kontakt til gruppen på facebook.

Min datter har en lille welsh, og det er helt sikkert at hvis sadlen kunne fåes i str 15" så havde jeg købt en til den lille.

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2012 19:19

Jeg kender en som købte sådan en sadel til sin store pony. Hende hun købte dan af, fortalte kun gode ting om den osv. men efter et par uger begyndte hesten at spænde om hele tiden og være utilpas med sadlen. Hun fik så en rigtig uddannet sadelmager til at se på den, og hun sagde, at det som sådan er en fin nok sadel hvis kan bare rider nogle skovture engang imellem. Men man må ikke lave letridning i den, fordi stigremmene sidder sådan fast, så når man rejser sig op i dem, vil al ens kropsvægt blive presset lige ned på tornstappene.

Men man kan vist købe nogle specielle underlag, som løfte sadlen lidt og så der alligevel er et slagt kammer som i alm sadler..

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  12-10-2012 21:44

Det er netop det med at den har så meget kontakt der gør mig lidt nervøs.. Det ville være super fedt om noget havde en sadel man kunne prøve. Jeg bor mellem Viborg og Skive :)

0
0
Svar på denne tråd

Det er den
Forfatter: 
Dato:  12-10-2012 21:53

eneste sadel som IKKE har fået min pony til at lave ballade under rytter med sadel på

Men han er selvfølgelig også tøndeformet - men sadlen ligger perfekt og jeg rider både letridning og i let sæde.

Den glider ingen steder.

At man skulle mase på torntappene er jeg meget tvivlende over for i forhold til Contact sadlerne i øvrigt. Men ja - man kan købe et korrektionspad til den - jeg har bare ikke behov for det :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider