Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp! hvilket
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 16:58

Hej alle,

jeg har 4 fire, alle varmblod men..

1. hingeste plag på 1,5 år forventet st. 165

2. hoppe føl, 0,5 år forventet st.170

3. avlshoppe på 4 år, har meget svært ved at holde huld. st.180

4. ridehest vallak, 10år, let ved at holde huld, st. 170

 

jeg fodre havrefrit og med så lav stivelse som muligt.

jeg fodre med:

linamix

suregrow

egui jewel primært til avlshoppen.

majsflager primært ogs til alvhoppen men ridehesten får lidt

lucerne hartog

olie

 

alvhoppen får det der vitamin grøn og olien eller hvad det nu hedder og vallaken, plagen (lidt) får hvidløg granulat.

 

jeg synes bare det er halvdyrt at fodre med så meget forskelligt. så ville vide om der er et produkt hvor man evt. kan suplere men noget vitamin og det der linamix måske?

 

vil ogs meget gerne høre hvad i fodre med, for at få nogle ideere.

alle hestene får i vinter perioden wrap adlibitum men en over sommeren får et sted mellem 5kg-15kg om dagen :)

 


Frederikke Marcher

 

Heste bokse tileje fra 800kr ved Havrebjerg. Du skal kun ha foder med og muge selv. 20x60m drænet ridebane med lys.

 

Prima Frøgræs sælges fra 1. slet sælges, skriv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 prisen for hestene
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 18:24

de koster 2000 kr om måneden i foder. uden med rening af wrap.


Frederikke Marcher

 

Heste bokse tileje fra 700kr ved Havrebjerg. Du skal kun ha foder med og muge selv. 20x60m drænet ridebane med lys.

 

Prima Frøgræs sælges fra 1. slet sælges, skriv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super Plus
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 18:36

Jeg bruger Equsana Super Plus til min unghest, og har altid brugt det til plage og hopper.

Det er lav på stivelse (mindre end suregrow) og er koncentreret så hestene er dækket ind uden store mængder, og så kan man tilsætte linamix, fiberpiller, korn eller hvad man synes, hvis hestene trænger til lidt mere huld.

 

SuperPlus fås også i pille udgave og hedder Balance.

 

Vallakken som kan holde huld, vil jeg så vælge et andet produkt, jeg har ikke lige nogen forslag til den, men Equsana Champ skulle vist også være meget koncentreret men jeg kan ikke lige huske hvad stivelse der er i det produkt.



Mvh Rikke


www.rideklub-vestsjaelland.dk


Klubben uden grænser

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 fiberpiller og regulator complete
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 19:25

Hej

 

Jeg fodre med fiberpiller fra Horsepro og REGULATOR COMPLETE.

begge produkter er uden sukker og korn, og fiberpillerne er meget fedtrige. og som du selv siger masser af wrap eller godt hø.

 

venligst Rikke


HORSEPRO forhandler, med fiberpiller fra NAG. 25 KG - 115 KR

REGULATOR COMPLETE FORHANDLER 15 KG - 195 KR

besøg http://www.ra-dyrefoder.dK

 

kINGSMOOR TIL HUNDE UDEN KORN OG KUNSTIGE TILSÆTNINGSST ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 WOW!! hold da op
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 19:57

okay, jeg spare 1000,- ved at skifte og tro hvis jeg blander det ved at hoppen og føl/plagen får det der Equsana med fiberpiller og evt. olie til hoppen måske lidt majsflager da min dyrlæge sagde at hun ville ha godt af at få lidt stivelse.

også det er REGULATOR COMPLETE og fiberpiller og og måske lidt olie. jeg synes godt nok ogs det er meget jeg bruger på foder.

prøver at regne nærmere ud hvad det vil koste :)

 

tak for hjælpen :)


Frederikke Marcher

 

Heste bokse tileje fra 700kr ved Havrebjerg. Du skal kun ha foder med og muge selv. 20x60m drænet ridebane med lys.

 

Prima Frøgræs sælges fra 1. slet sælges, skriv.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider