Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvad kan det være?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 17:03

Vi har en new forest hoppe på 19 år, og hun trives i hverdagen..

 

men når hun rides på tur, og hun skal galoperer. lyder hun som en som har ryger lunger, hun lyder virkelig som en som, er ved at dø.. hvis vi skridter falder hendes puls, dog hurtig igen..

 

men hvad kan det være? hun er ikke i super kondi, men jeg syndes ikke det er normalt, sådan som hun lyder..

 

hun hoster ikke på noget tidspunkt, hverken under ridning eller fodring med hø/ warp..


Tur ridning ved vesterhavet, på islandske heste.

Se mere på vores hjemmeside.

Søndervigheste.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste har
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 18:02

ikke nogen særlig god hoste-refleks, så den kan sagtens have luftvejsproblemer uden at hoste.

Og det lyder da næsten som noget astma- eller bronkitisagtigt noget?

 

Prøv at tage dens temperatur (et lynhurtigt termometer er lettest ;-) ) - hvis den ikke har feber, så læg mærke til, om det fx bliver værre, nu hestene kommer mere på stald.

 

Du skulle måske nok have fat i dyrlægen til at lytte på dens lunger.

 

 


:-) fra NinA



Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kendte
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 18:21

engang en pony der havde udvidede lunger, hun "larmede" også når hun skulle løbe. Kan det være sådan noget?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 19:46

Tja det kunne det måske godt være, vi har kun haft hesten i nogle måneder.

så ved ikke om den reagerer når den er på stald, men nu går den også i løsdrift hos mig..

 


Tur ridning ved vesterhavet, på islandske heste.

Se mere på vores hjemmeside.

Søndervigheste.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 21:50

 

Jeg har læst i et hesteblad, tror det var Ridehesten, at det anslås at op til 30 % af alle heste ikke har optimal luftvejsfunktion af enten den ene eller anden årsag.

 

Og mange af dem bliver reelt set ikke opdaget, afhængigt af hvor greelt tilfældet er.

 

Og man mener også det kan være anledning til f.eks. seneskader, fordi hesten ikke kan trække nok ilt ind til musklerne, som så hurtigere bliver trætte - og så skal senerne tage slæbet derefter.

 

Det giver egentlig meget god mening.

 

Jeg ville nok få den undersøgt nærmere, udfra hvad du fortæller.

 

 


Hilsen LouiseN


Langsomt er hurtigt


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider