Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ind på stald nu?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 12:14

Hvor mange har taget deres heste ind på stald om natten nu? Jeg har taget mine heste ind på stald om natten igår.Også går de så ude på fold fra morgen til aften.

Syntes bare vejert har svinget utroligt meget den sidste tid,så derfor syntes jeg at nu var det tid.

Grunden til at jeg spørger er fordi der var en der sagde til mig at det var godt nok tidligt mine skulle ind. Men heldigvis bestemmer jeg selv hvad tid mine skal ind

Med venlig hilsen Annemette.

Venter føl efter pintohingsten jonker til marts 2013 :) :)

0
0
Svar på denne tråd

heste ind
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 12:24

Vores ponyer kom ind for natten i søndags, hvilket de nyder i fulde drag.

Vores går på græs fra 6 morgen til ca 17 aften, hvor de så kommer ind for natten.

Hestene bliver fodret to gang daglig med kraftfoder. Så nej jeg synes ikke det erfor tidlig at lukke ind. Vores begynde selv at trække mod stalden om aftnen allerede for 14 dage siden, men grundet stævne på stedet kunne de ikke komme ind før i søndags.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

jjjooovvvvvv
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 12:27

mine 2 er også kommet på stald

om natten og få grovfoder da der intet græs er

end meget lidt stribegræs

og de vil meget gerne ind...

løsdrift også box tilbydes

ved kirkehyllinge jenslev ....

0
0
Svar på denne tråd

Vores har
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 13:00

Været på stald om natten længe. I hvertfald over en måned.

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

En rigtg hest er en fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 13:05

Jeg har ikke min stald færdig til at have hesten hjemme endnu, men jeg havde taget min ind, hvis ikke de havde mulighed for at komme i ly for regn og blæst. Det havde jeg nok gjort for nogle uger siden..

*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen ***

Zar, Chiquita, Grøndalgaard´s Mademoiselle, Starlight´s Sidney

0
0
Svar på denne tråd

Mine 4 heste
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 13:07

Mine 4 heste har stået på stald i ca. 1 måned nu om natten. De går ude fra kl. 7 - 19.

De får hø på folden 2 gange om dagen - og wrap når de kommer ind og igen til natten kl. 22.

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Ind om natten
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 14:55

Min har været inde de sidste par nætter. De andre kommer ind fra d. 1. oktober, men jeg synes vejret har været for slemt nogle af de sidste dage.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 15:01

Minekom ind fra for ca 3 uger siden, men de har heller ikke mulighed for at søge læ på deres fold, ellers havde de nok fået lov at gå ude lidt længere.

Mvh

Tina Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 21:08

Mine går stadig ude, de ligner ikke nogle der har planer om at vil sove inde endnu

Den store har godt med tøj på, som bliver justeret efter behov. Det gør en stor forskel på ham, det der tøj De har stadig græs, ingen mudder, hø efter hvad de spiser og selvfølgelig vita/mineraler.

Så de bliver ude så længe de vil

Selv den mindste stjerne lyser.....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 21:42

Vores kommer ind på mandag og jeg GLÆDER mig :)

De har dog stadig masser af græs og godt med læ, så tror såmænd nok de hygger sig. Min er dog en "bokshest" han elsker sin boks og kan stå inde konstant uden de andre, bare der er noget at gumle på. Han har aldrig travlt når de lukkes ud om morgenen :)

.

0
0
Svar på denne tråd

Inde nu
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 22:58

Mine er også kommet ind - det kom alle staldens heste for ca. 2 uger siden.

De nyder det, og jeg har det godt med at de ikke skal sove i regnvejr

Vh Maria

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-09-2012 16:56

Mine går ude endnu. De har et lille læskur, som giver dem mulighed for at gå i læ for blæst og regn. Så jeg lader dem blive ude lidt endnu De har også masser af græs og får tildelt lidt hø også.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

ude....
Forfatter: 
Dato:  29-09-2012 18:13

Min bliver ude og satser på at holde hende ude i ca 14 dage endnu.... Hun ser ud til at hygge sig derude selvom det regner meget.

0
0
Svar på denne tråd

Haft dem inde...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2012 21:07

Haft dem inde om natten siden midt august.

de to unge skulle ud i ridning her i september, og jeg vil hellere selv tilvænne dem til boks/halm, end at sende dem fra døgngræs til et fremmed sted med boks og halm osv.

de hygger sig, og kommer drønende hver aften, når der kaldes. Og i forhold til døgngræsperioden, så ligger de unge ned hver nat og sover, når de har fred i hver deres boks.

men har hestene godt med læ, og tørt sted at stå og ligge når det regner, så tror jeg såmænd de udemærket kan have det godt ude hele året rundt.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2012 11:22

Vores flok er pt delt i 3.

Vores to DV hopper på 3 og 8 år og min gamle pony på 25 år kom ind natten til torsdag. Da blev de hentet hjem fra deres døgnfold da smeden kom og de desuden var ved at træde deres fold rigtig godt op da den er ret bakket.

Vores DV vallak på 3 år, DV hingst på 1 år og svigermors shetlænder går stadig på døgnfold. De får wrap hver aften og hingsteplagen får noget tilskudsfoder. De andre to lider absolut ingen nød...;o) Vallakken har dog fået regndækken på, da han er begyndt på der det ridning noget igen.

Min svigerindes to ponyhopper kommer nok ind idag eller imorgen. De begynder at træde deres fold op. Det er ikke temperaturen som gør at hun tager dem ind, da de tidligere har gået ud meget længere.

Håber at knægtene kan ta' 1-2 uger på døgnfold endnu. Så koldt er det jo ikke og der rigtig meget læ på folden, de nyder at gå ud.

Damerne er da glade for at komme ind, der er jo mad i krybben (æbler, en håndfuld ubetydelig lucerne og vitaminer), men de er så sandlig også max klar når boksen åbnes hver morgen.

Mine heste er bare udeheste... I regn og slud hestene skal ud...;o) Det må være deres motto...

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy - DS hoppe

Vallak (2009) e. Laurino - DS hoppe

Hingsteføl (2012) e. Laurino - DH hoppe

Hoppeføl (2012) e. Laurino - DH hoppe (e. Painters Row XX)

0
0
Svar på denne tråd

Ind eller ud
Forfatter: 
Dato:  01-10-2012 15:27

Mine går ude 24/7. Det satser jeg på at de skal indtil starten af november, medmindre de begynder at tabe sig uforholdsmæssigt meget - der er masser, masser af græs endnu på deres 7 hektar eng.

De er dog inde lige nu - jeg ville have lidt fat i de små vildheste (De er 2 og 3 år gamle).

d. 14/10 flyver vi til Mallorca en uge, hvor det bliver en god ven der passer heste, køer, hunde, kaniner, høns mm. Hvis hans fysik kan holde til det, så bliver de i engen, ellers må de gå i "løsdrift" i drivgangen om dagen og indenfor om natten.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

Vores.......
Forfatter: 
Dato:  01-10-2012 17:09

Vores kommer ind i dag selv om det stadig er varmt, nu er det bare ved og være godt bøvlet og fodre 30 heste uden for.

Ridecenter syd for køge, vi er en blanding af dressur og westernrytter. vi har ledige bokse som lejes ud på ridecenter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider