Hej Hn`er.
Jeg har brug for lidt hjælp.
I den stald jeg har mine heste i er der netop kommet en ny hest.
Og den er krybbebider.
Desværre er det sådan her i sverige hvor jeg er, at det ikke er forbudt med halsrem...
Jeg har tilbudt damen at prøve at hjælpe med en foderplan til hendes hest for at se om det virker og for at hjælpe hesten.
Den krybbebider hvor den kan komme til både i boksen og på folden på stolperne.
Det drejer sig om en svensk halvblod, samme som dv. Den er 175 cm, kraftig type, lettere stresset.
Den har jo højst sansynligt nogen med maven, men det er ikke noget jeg kan gøre noget ved da det ikke er min hest. Kan kun oplyse ejeren hvad jeg observerer.
Pt får den salsa havrefri müslie og betfor samt tør wrap. Den er ret trivelig og kan derfor ikke få wrap ad libitum.
Jeg tænker at tilbyde hende hjælp til en foderplan der ser ud sådan her :
Roepiller
Hørfrøkager
vitaminer og mineraler evt salvana som jeg selv bruger.
evt lucerne for mere tyggetid
Helt præcis hvor meget den skal have ved jeg ikke endnu, men måske der er en der kan hjælpe med det?
Den er pt på vedligehold.
Håber på at jeg kan overtale hende til at sætte den op i mere grovfoder.
Den er temmelig frisk så extra energi er ikke nødvendigt.
Er der evt andre ting som i ville kunne anbefale til den?
Det er en rigtig sød, flot og dejlig stor hest, men jeg bliver bare så ked af at se den med sådan et stramt tortur instrument om halsen, som jeg syntes en halsrem er.
Mvh Trine