Jeg ville, nu når hesten har stået stille 3 uger,
skridte godt de første 2 uger, start med 15 min. og øg så du ender med at skridte en god times tid.. Evt. på bane eller tur.
Herefter kan du ligge travintervaller ind, og når du kan trave ca. 20 min. så ville jeg begynde gallopere let.
Vigtigst af alt, kig og mærk på din hest, de signaler den giver dig, om den er klar eller ej - mærk efter, du kender din hest bedst 
- Hvis du alligevel er i tvivl, så giv din dyrlæge en opringning og spørg til råds.. 