Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fodring vs forfangenhed.
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 07:03

Hej, min fjordbolle er temmelig tyk, og jeg er så nervøs for om hun bliver forfangen, hun går på døgnfold med græs.

Jeg fik min kæreste til at tage en mundkurv med hjem i går, som hun fik på.

Nu er mit spørgsmål jo så, hvad skal hun have, så hun ikke sulter?

(Hun har ikke været forfangen... endnu :/ )

Jeg har pavos nature best til hende, som jo er til heste med tendens til at blive fede og forfangne.

STALD REVSGAARD

Se annoncer, eller kontakt, har både heste, udstyr og andet til salg.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 08:20

Du skal sikre dig at hun er dækket ind uden at få sukker og stivelse i krybben, du må endelig ikke sulte hende, men super ide med mundkurv!

Jeg ville skære krybbefoderet ned til koncentreret vitamin/mineral produkt feks Equsana Perform Vit eller Mervue SuperBooster så man sikrer sig optagelsen fungerer optimalt og ligeledes forbrændingen, dertil lidt lucerne eller lidt fiberpiller, fibre holder maven igang og små mængder skader ikke... Og så motion, motion og atter motion!

"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

tnjtfgbnd
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 09:00

Men det der Pavos Nature Best, det er jo fint når der står det er til heste med forfangenhed og tykke heste?

Det er bare med hvor meget jeg skal give hende ..

De får sådan set kun foder nu, for at få deres vitaminer og mineraler.

STALD REVSGAARD

Se annoncer, eller kontakt, har både heste, udstyr og andet til salg.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 13:56

Der er 24% stivelse i Natures best og de skal have relativ store mængder for at være dækket ind med vitaminer/mineraler... Bestemt ikke egnet til en hest hvor man er bange for den bliver forfangen!!

Jeg ville bestemt finde et langt mere koncentreret produkt som tidligere skrevet...

"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 14:30

Jeg ville også bruge ren mineral, ex. Equsana pleasure.

Tja, græsset er der ikke meget af mere, men hvis det er slemt, ville jeg vælge at sætte den på jordfold med hø/halm hver. 4-6. time.

Der er virkelig nogle heste, hvor græsset skal HELT væk, og når de så er på jordfold med bare hø, så går det hurtigt. Og med græs kan det være, den først er normalvægtig til foråret, og så starter det forfra..

Kun min erfaring. :)

Mundkurv er ok, hvis din hest ikke har nakke-og tandproblemer. Min sled næsten sine fortænder væk på bare en måned med GG, og voldsomme nakke-problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider