Jeg ville også bruge ren mineral, ex. Equsana pleasure.
Tja, græsset er der ikke meget af mere, men hvis det er slemt, ville jeg vælge at sætte den på jordfold med hø/halm hver. 4-6. time.
Der er virkelig nogle heste, hvor græsset skal HELT væk, og når de så er på jordfold med bare hø, så går det hurtigt. Og med græs kan det være, den først er normalvægtig til foråret, og så starter det forfra..
Kun min erfaring. 
Mundkurv er ok, hvis din hest ikke har nakke-og tandproblemer. Min sled næsten sine fortænder væk på bare en måned med GG, og voldsomme nakke-problemer.