Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min ridehjelm lugter??!
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 21:25

Ja som overskifter siger så synes jeg min ridehjelm lugter. Den er altid med inde og ligge i varen. Her den anden dag tørrede jeg den af inden i. Men synes bare stadigvæk den lugter grim.
Nogle som har nogle gode ideer til at få den til at dufte godt igen? :) Det er en jackson ridehjelm i stof

Mvh Pernille

Springrytter og Hestepige siden jeg var 4 år.
16 år nu.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 22:15

Måske en duftspray til sko...???

Ellers kan man jo i nogle hjelme skifte foret (eller hvad det hedder i ridehjelme), eller købe indlæg der kan skiftes.

Bare et par tanker....

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 06:54

meget varmt når jeg rider, så min hjelm ryger i vaskemaskiner på 30 grader skåne program, og tørrer på gulvvarmen... det er super.

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG.

0
0
Svar på denne tråd

I fryseren
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 08:24

Ind i en plastikpose og ind i fryseren i et døgn, så er den ged barberet..

Jeg er spejder og min uniform og tørklæde bliver aldrig vasket.. Det er sådan en "regel" at man ikke vaker det..

Den kommer ind i mellem til at lugte grimt.. Så hjælper det rigtig meget at lægge den i fryseren i et døgn..

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd

tør shampoo
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 08:37

Jeg ved faktisk ikke om det findes mere, men min mor kom altid tørshampoo (lille hvid plast beholder med lilla låg) i min ridehjelm.

men det var selvfølgelige i ruderkonges tid, den gang ridehjelmen var lavet af pap.

Det skader ikke dit hår, det tror jeg sådan noget til sko vil gøre, og det er nemt at børste ud igen.

jeg mener min mor dryssede det i hjelmen og lod det stå i et døgn, så blev det børstet ud

og så kommer jeg til at tænke på hvor fantastisk min mor var tænke at være så sød at ordne ridehjelm, vaske ridebukser, fjerne pletter fra de hvide, pudse seletøj, trenser, sadler osv. og så var hun hunde angst for dyret, Ja, så kommer jeg godt nok til at savne hende

jette

0
0
Svar på denne tråd

hvad med..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 09:56

Måske denne her hjælper? shop.agro-land.dk/rytter/ridehjelm- tilbehor/blue-hors-anti-duft- spray.html

Har dog aldrig prøvet den...

0
0
Svar på denne tråd

Blue hors anti duft
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 12:37

Jeg har gode erfaringer med den Blue hors spray, som er linket til i ovenstående indlæg :-)

0
0
Svar på denne tråd

Rodalon
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 13:01

Jeg har gode erfaringer med at lægge hjelmen i en spand med ca. 1 del rodalon og 10 dele vand. Lad den ligge i 15-30 minutter og tag den op, skyld den i ren vand og tør den så hurtig som muligt, så den ikke bliver sur igen. Det tager i hvert fald den sure svedlugt. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Fy for den
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 15:06

Samme problem her, jeg har også prøvet duftspray, men uden virkning, har så forsøgt mig med shampoo og kogende vand, ingen effekt, Rodalon er nok det der fjerner det bedst, men det er da 100% sikkert at min næste hjelm skal have aftageligt foer, for hold da op hvor man kan stinke i panden

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Håndvask
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 15:08

Jeg har god erfaring med at vaske min hjelm, som ville man vaske almindeligt tøj i hånden.
Ned i en balge med varmt vand og en smule flydende neutral vaskemiddel, og så ellers "massere" alt inderforet i hjelmen godt, så al snavs og sur lugt forsvinder. Skyl den godt bagefter og vær' sikker på at alle sæberester er ude af stoffet. Lad den tørre godt - og vupti - er den så god som ny igen. :)

Jeg har selv vasket min en del gange fordi den hurtigt bliver klam, og den har ikke taget den mindste skade af det. Det er jo bakterier og sved der oftest er skyld i den grimme lugt, så jævnlig vask vil fjerne lugten. :)

0
0
Svar på denne tråd

gnfgnfggnfg
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 22:34

Vores hjælme ryger i vaskemaskinen med ridebukser, leggins og handsker.

Alternativ Rodalon, husk det skal være indendørs Rodalon.

Mvh. Sanne

Lånehest søges for 1 år, se præs.

Crosstræner sælges, se præs.

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Djdjdkk
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 23:02

Hold da op! Jeg har aldrig så meget som overvejet at putte min hjelm i vaskemaskinen! Kan den virkelig godt tåle det?

Jette stald møllegården: dejlige minder, sikke en skøn mor:)

I øvrigt ts - har du overvejet at klæbe trusseindlæg i indersiden af hjelmen..suger sveden, er billigt og nemt at skifte

0
0
Svar på denne tråd

spray..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 20:07

jeg bruger den spray fra blue horse til sko og hjelm... :-)

den er et kæmpe hit.. og den virker... :-D

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2012 15:21

Min hjelm er hjemme til vask efter at have læst denne tråd. Tror bare, jeg vasker den i hånden med masser af sæbe og varmt vand. Jeg sveder også meget, når jeg rider, og hjelmen lugter af h.... til

Kom nu godt nok til at grine lidt, da jeg så forslaget om at sætte trusseindlæg indvendigt i hjelmen, og så skifte dem indimellem.

Ideen er da god nok, meeeen.......kan bare lige se for mig, at man er ude og ride, og pludselig hænger der et par krøllede trusseindlæg ud her og der fra hjelmen Så hellere lugte grimt.... ha ha....

sagde Charlotte

med Malú og Musse

en oldenborg og en pippipony

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2012 08:46

Så har jeg vasket min hjelm i masser af flydende vaskemiddel og varmt vand. Den har lagt til tørre på en varm radiator i nat, og sikke fin, den er blevet. Helt som ny og UDEN skummel lugt

Tak for de gode råd.

sagde Charlotte

med Malú og Musse

en oldenborg og en pippipony

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider