Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Er dette godt til et føl?
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 20:16

Godaften HN

 

Da jeg jo hele tiden gerne vil give mine dyr den bedste tilværelse muligt og snart får min lille føllebob hjem, er jeg blevet gjort opmærksom på dette produkt der skulle være rigtig godt til at sikre optimal vækst.. Men da jeg aldrig har sat mig ind i tal osv i foderplaner, aner jeg ikke om dette produkt er godt eller skidt i forhold til danske jordforhold osv...

 

Havde tænkt han skulle vokse op på, som hans storebror Big, Equsana Perform Vit og foderkridt, lidt fiberpiller og lidt Horselux lucerne...

 

Er du stærk i det engelske og tal, må du gerne give dit besyv med på dette her:

www.horselab.dk/equocalmin- skeletudvikling-p-4.html

 

På forhånd tak... :)



"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 1324354675
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 20:57

Pas på at overfodring og for meget tilskud kan gøre at dit føl vokser sig i stykker.

 

Hvis jeg var dig, købte jeg PAVO start eller det der passer til dit føl i den alder den har. Eller et andet foder beregnet til føl.

 

Så fodrer du ud fra hvad føllet vejer og så skal du ikke tilføre ekstra tilskud.

 

Det andet vil jeg VIRKELIG være påpasselig med.

 

Du kan risikere at føllet pga for meget af et mineral ikke optager de vigtige mineraler.

 

Bare et godt råd...

 

og så er det også billigere at holde sig fra de dyre tilskudsprodukter.

 

:-))



Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!


Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign

 

 

 

På hestens røgt ses menneskets kløgt

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 21:35

Missjazzi: Tak tak for dit velmenende råd, men jeg ved udemærket godt hvad jeg skal fodre med, og det bliver IKKE Pavo! :)

Alt for store mængder, alt for megen stivelse og sukker, og så risikerer jeg først han vokser i stykker, især fordi han som Big, bliver en meget stor hest, så han skal vokse ligeså stille :)

 

Dette var bare et alternativ til Equsana Perform Vit, jeg har fodret min plag Big op på :)

Lucernen og fiberpillerne piller ikke ved vitaminer/mineralerne i den lille mængde der tildeles, det er kun for at tilføre forskellige strå og fibre, som er sundt for dem....

 

Udfra hvad jeg kan læse mig frem til, dækker det faktisk en tand bedre end Perform Vit, hvor man netop skal tilføre foderkridt fra 6 måneder og op til 1 år... Men jeg er i dialog med forhandleren, hvor jeg venter på svar om der er taget højde for den danske jord, der jo er fattig på selen, magnesium, kobber osv...

 

Hører stadig gerne fra nogen der kan lure på indhold osv :)



"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider