Hmm. JEg ved ikke hvor meget der er for meget. Og ved ærlig talt heller ikke hvad der er i mit. MEN jeg går efter så lidt som muligt... Og derfor har jeg valgt et produkt, som ikke tilsætter stivelse i deres foder - hverken i form af melasse, korn eller olier. Foderet indeholder kun naturens egne gode egenskaber, hvilket også er et sundt alternativ for hesten 
Man skal desuden være påmærksom på ikke bare at stole blindt på foderproducenterne herhjemme i DK. Desværre er det sådan at tallene på foderet og dermed også mængden af stivelse må variere rimelig meget fra det faktiske tal. Hvilket vil sige at du ingen jordisk chance har for at kunne regne ud, hvor meget hesten får dagligt.
Det er jo meget fint, hvis der "kun" er 10% stivelse i. Men hvis hesten så skal have 2 kg om dagen for at være dækket ind, er vi alligevel oppe på for meget stivelse i forhold til, hvad man bør give.
Ydermere, må foderproducenterne jo reklamere med noget som er jah - for at sige det mildt, lodret løgn. Har til et foderforedrag hørt om et foderprodukt (mærke vides ikke), som skulle være super godt til nøjsomme heste, EMS heste, og med fx Cushings. Og i min verden betyder det jo ingen stivelse.
Men når man så regnede på det, kom man op på et stivelsestal, der hed 34%. Det er for meget, til sådan en type hest! Og det var jo med de tal, som der stod oplyst på sedlen - men hvad var der så rent faktisk, med de rigtige tal? :s