Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Køb af hest i Tyskland - HJÆLP...tak
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 07:53

Jeg har fundet den dejligste hest i Tyskland.

Jeg regner med det skal være min nye ven og makker

Håber MEGET at få erfaringer og input fra jer af der har købt i TYskland.

Hvordan står man rent lovmæssigt?

Hvad med transportregler?

Hvad skal man sørge for?

osv osv osv

Hjælp jeg vil så gerne høre fra jer med erfaringer

Tusind tak for hjælp

0
0
Svar på denne tråd

Regler
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 11:40

Ved køb af hest i Tyskland gælder den danske købelov ikke. Man har dog stadig reklamationsret ved skjulte fejl og mangler som en handelsundersøgelse ikke kunne have afdækket, men i praksis er det langt, langt sværere bl.a. pga. sprogbarrieren, afstanden og manglende kendskab til tysk lov, det tyske retssystem og tyske advokaters arbejdsmetoder. Vær opmærksom på at reklamationsfristen kan være meget kort, helt ned til få dage, hvis du f.eks. køber på auktion.

Vedrørende transport kommer det an på om du selv henter hesten eller får én til at køre den hertil. Vælger du selv at hente er reglerne ldt forskellige alt efter hvor i Tyskland hesten kommer fra. Vælger du en international hestetransportør til at hente hest, klarer de alt papirarbejdet for dig og du behøver ikke at bekymre dig om noget.

Gør dit forarbejde omhyggeligt, både mht. til at købe ved nogle du stoler på (prøv evt. at google dem), få hest ordentligt prøveredet og undersøgt, lav en ordenlig købsaftale og sørg for at alle papirer foreligger inden du betaler.

Har selv købt rigtig mange heste i Tyskland gennem årene og det er for det meste gået uden større problemer .

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider