|
|
| Fiberpiller & Grønpiller - forhandlere |
|
|
Det er ved at være tid til Prinsessen begynder at få andet en hø og vitaminer. Min umiddelbare plan er at fodre med fiberpiller, lucerne samt tilskudsfoder fra Equsana (foderplan bliver lavet, da der skal tages hensyn til, hesten har været forfangen). I den forbindelse har jeg talt med et par af de andre i stalden om muligheden for at indkøbe en hel palle fiberpiller sammen, og derved opnå mængderabat. Umiddelbart kender jeg følgende to mærker af fiberpiller: - HorseLux (Miljøfoder) - HorsePro (NAG) Ved samtaler med flere NAG Forhandlere er vi kommet frem til en pris på 3750 incl moms og levering på NAG fiberpillerne (30 sække af gangen). Det er umiddelbart endnu ikke lykkedes mig at finde en forhandler af HorsePro, der kan levere en hel palle på Sjælland. - Miljøfoder formentlig mulighed for at levere - skal have lavet tilbud imorgen - men der vil i så fald komme ca 500,- til fragt oveni i prisen, hvilket mere eller mindre sluger rabatten. Dog er det stadig billigere end NAG fiberpillerne. De andre fodrer pt med grønpiller (til ca 100,- pr 25 kg), og jeg overvejer derfor, om det vil være en mulighed. Dog er jeg i tvivl om 2 ting: 1. Er grønpiller et gyldigt alternativ til fiberpiller - og er det passende for til en tidligere forfangen hest? 2. Grønpillerne skulles forhandles af Danish Agro, men jeg kan intet finde på deres website.. Har jeg taget fejl af produkt/forhandler? Og så lige en sidste... - Andre forslag til foderalternativer? NB. Vi har ikke mulighed for at bruge roepiller eller andet foder, der skal opblødes inden udfodring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi køber alt |
|
|
vi køber på Vilofarm, det er bare så let, og er der noget de ikke har skaffer de det hjem, og de levere lige til døren, nemmer kan det ikke blive 
Ridecenter syd for køge, vi er en blanding af dressur og westernrytter. vi har ledige bokse som lejes ud på ridecenter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbumbum |
|
|
Jeg bruger fiberpiller fra Spillers, de hedder High fiber cubes. De kan bruges som de er eller opblødt i vand. Jeg får mængderabat ved at horsecare  De er perfekte til min søns meget trivlige welshponyer. De for det sammen med lurerne, vitaminer og mineraler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fiberpiller |
|
|
Hej Vær opmærksom på at ved NAG fiberpiller må du max give 0,5 kg af gangen uden det skal opblødes, så du kan ikke bare give det i rå mængder. så hvis du fodrer 3 gange om dagen, så kommer du ca til at bruge 1½ sæk om måneden Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fiberpiller |
|
|
Hej Vær opmærksom på at ved NAG fiberpiller må du max give 0,5 kg af gangen uden det skal opblødes, så du kan ikke bare give det i rå mængder. så hvis du fodrer 3 gange om dagen, så kommer du ca til at bruge 1½ sæk om måneden Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ½kg pr måltid |
|
|
Tak for jeres svar - jeg har brugt inspirationen til at ringe lidt rundt iudag, og har fået optimeret prisen lidt. @ Magnus, den med de 0,5 kg gælder både NAG og HorseLux, da de begge indeholder omkring 15-20% roepiller (kan ikke huske den nøjagtige mængde). - Umiddelbart er det ikke et problem, men det er klart en faktor der skal tages i betragtning, hvis nogle af vores heste er svære at holde i huld. Lady
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forrestten |
|
|
Forresten, Hvor skal du have leveret, for mener at NAG i Helsinge bringer ud. desuden er der mulighed for at supplere med olie hvis fiberpillerne ikke er nok. Men jeg fodrede med fiberpiller i foråret og min hest blev bare rigtig flot, så det tror jeg vi fortsætter med denne vinter Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der hvor jeg stod før |
|
|
fik vi da leveret en palle med fiberpiller fra NAG?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NAG fiberpiller |
|
|
Hej "Ladybird" Jeg har hørt at NAG fiberpiller indeholder meget sand... så det tør jeg simpelthen ikke give mine heste. Jeg fodre med fiberpellets fra Horselux. Har ikke prøvet grønpiller. Camelot får 600 gr fiberpellets om dagen og 200 gr. musli + vitaminer og mineraler - derudover 10-12 kg wrap og hø ad libitum på folden. Så de fleste FE han får - kommer fra wrappen hvilken jo også er det bedste for hesten. Hestens foder skal bestå 70-80% stråfoder - og resten kraftfoder. /Lisbet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HorseLux, NAG og Tjørnehøj |
|
|
Tjørnehøj har fornylig indført fiberpiller i deres foderprogram, som jeg har fået en prøve af. De er meget lækre, og koster ca det samme som HorseLux. - Andelen af roefibre er lavere end hos både NAG og HorseLux, indholdet af olie er højere og stivelsesindholdet er stadig lavt. Desværre var der ikke mange andre i stladen, der var interesserede i at købe stort ind, så den idé må vente til en anden gang. Indtil da forventer jeg at købe fra Tjørnehøj (fodrer i forvejen med balance, Alfa Omega samt summer-vit i sommer månederne, samt det ligger lige om hjørnet). - Kun vores Linamix, hø og Wrap er ikke fra Tjørnehøj  @ Lisbeth, Hun får ad libitum hø (vi er stille og roligt ved at introducere wrap igen), samt fodres 2 gange dagligt (400g fiberpiller, 200 g lucerne, 200 g linamix samt vitaminer).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjørnehøj - fiberpiller |
|
|
Skifter Tjørnehøj ikke navn til Equsana? Og hvad 'hedder' fiberpillerne så hos dem?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Equsana / Tjørnehøj |
|
|
Jo da - det er bare mig, der har svært ved at ryste gamle vaner af mig  Deres fiber piller hedder "Health Fiber" og kan findes i deres produkt brochure på side 28-29. ipaper.ipapercms.dk/DLG/ LandogFritid/Equsana/ EqusanaProduktguideAugust2012/ På Store Hestedag i Roskilde var produktet stadig så nyt, de endnu ikke havde priser eller detaljeret info omkring energifordeling, men kun smagsprøver. - Det er sikkert også derfor man ikke kan finde produktet andet sted på deres website. Det er dog i handlen, og vi er indtil videre meget positive! 20 kg koster 90,- Skulle de på et tidspunkt vælge at sætte prisen op (som de bl.a. har gjort med NAG), går jeg tilbage til HorseLux 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
De lyder ganske udemærket de nye Health Fiber fra Equsana, men da jeg ligesom dig, har en hest der lige har været forfangen, dog ikke pga sukker/græs, så bliver jeg på Horselux Fiberpillerne, da de bare har mindre stivelse/sukker end Health Fiber... 
*Sød vallak og føl tilbydes plads i løsdrift i 8740, send pb for info* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| horselux |
|
|
Hej Kan man købe Horselux nogen steder i Nordsjælland? Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Horselux, Rikke - ra-dyrefoder.dk |
|
|
Rikke 2 skriver ovenfor, hun er begyndt at sælge på Sjælland. - Prøv evt. at ringe til hende og hør nærmere omkring salg i Norsjælland samt mulig levering 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| horselux |
|
|
hej umiddelbart står der på hendes hjemmeside at det kun er Sydsjælland og Falster og der er trods alt nogen km til toppen af Nordsjælland hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nordsjælland |
|
|
Tak, men så stort et behov har jeg ikke  bruger max 2 sække om måneden så det er ikke det store Bor ikke langt fra NAG i Helsinge, så der kan jeg købe deres fiberpiller. Hilsen Anne
Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fiberpiller |
|
|
Jeg forhandler også horselux og deriblant fiberpillerne. Jeg bor i Roskilde, men er dagligt i Bagsværd, og kunne da sagtens tage 2 sække med ind hvis du havde lyst til at prøve horselux?? Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg køber high fibre cubes f. spillers i nag i Helsinge - hesten ser rigtig godt ud på det foder og han kan lide det, også er det billigere end meget andet kvalitetsfoder (20 kg./157 kr.). Anbefales  Han får vitamin/mineraltilskud oveni, så er han dækket ind.
Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden. Citat: Bent Branderup - gør livet til en fest - rid fjordhest ! ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fiberpiller |
| Forfatter:  |
Rikke 2 ♥hest♥ |
| Dato:  |
01-10-2012 20:02 |
|
Jeg bruger fiberpiller og regulator complete til min 20 årig hoppe, så er hun dækket ind og er super flot og skinnende i pelsen. venligst Rikke
HORSELUX forhandler, med fiberpiller fra NAG. 25KG - 115KR REGULATOR COMPLETE FORHANDLER 15KG - 195KR besøg http://www.ra-dyrefoder.dk Nord Falster
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| horselux |
|
|
jeg bruger fiberpillerne fra horselux, og før der var en forhandler her i nærheden bestilte jeg en palle ad gangen hos miljøfoder som vi var nogle stykker om at dele. det var blandet med bla. easy også. det er noget billigere end at købe hos forhandler, også inkl fragten. men mange penge at skulle ligge ud på en gang. jeg har brugt high fiber cubes for mange år tilbage, til min kronisk forfangne pony. og hvis de ikke er begyndt at lave fiberpiller med nøjagtig samme navn så kan det altså ikke sammenlignes med de fiberpiller fra miljøfoder og NAG. high fiber er et fuldfoder. det indeholder/holdte vit/min. som fiberpillerne ikke gør. og har ikke samme indhold som horselux og NAG.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fiberpiller |
| Forfatter:  |
Rikke 2 ♥hest♥ |
| Dato:  |
08-01-2013 16:57 |
|
Hvor meget koster fiberpiller på nordsjælland fra horsepro? og hvad koster de fra horselux på sjælland? venligst Rikke
HORSEPRO forhandler, med fiberpiller fra NAG. 25 KG - 120 KR REGULATOR COMPLETE FORHANDLER 15 KG - 195 KR besøg http://www.ra-dyrefoder.dK HUNDEFODER KATTEGRUS 20 KG TIL 50 KR.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pris på Horsepro fra NAG |
|
|
Hej Rikke, Jeg tror vist lige jeg skal have en snak med NAG i Helsinge... for jeg skal give 152 for en 25 kg sæk, hvor jeg kan se, at du kun tager 120... underligt at de er så meget dyrre med deres eget produkt end jer forhandler  Det er lige før det bedre kan betale sig at købe hos dig incl levering til Nordsjælland? Mvh Anne-Lise
If she's amazing, she won't be easy. If she's easy, she won't be amazing. If she's worth it, you won't give up. If you give up, you're not worthy.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hej anne-lise Tja jeg holder mig så vidt muligt til miljø foders priser... 20 kg horselux fiberpiller koster stadig 110 hos mig, jeg satte prisen ned til 110 efter de regulerede kg i sækkene.. Til info efter der har været en del debat om fiberpillerne, kan jeg oplyse at de er varmebehandlede ( sojaskallerne)
Horselux forhandler i roskilde/kbh www.minimule.dk - udstyr til de mindste, samt salg af foder. 6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg sa ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ik forhandler mere |
| Forfatter:  |
HYGGEMOR ♥HEST♥ |
| Dato:  |
03-07-2013 11:35 |
|
Hej Jeg er desværre ikke forhandler mere af fiberpiller og Regulator Complete, er helt lukket! Det er efter min mening de 2 bedste produkter. og jeg vil faktisk sige at horselux er billigere end NAG. ved ikke helt hvorfor de skal være så dyre, jeg tjente ikke noget på dem, men synes bare ikke de skulle koste så meget. og ville gerne formidle dem ud, da fiberpiller er såå go´e . god jagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fiberlux piller |
|
|
Hej Tamina, Kan man så købe hos dig, og levere du ? kan se du skriver Roskulde/KBH ??
If she's amazing, she won't be easy. If she's easy, she won't be amazing. If she's worth it, you won't give up. If you give up, you're not worthy.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ja jeg forhandler hele horselux sortimentet. jeg bor syd for Roskilde, men arbejder dagligt i bagsværd og tager tit foder med derind, hvor bor du henne af? rikke
Horselux forhandler i roskilde/kbh www.minimule.dk - udstyr til de mindste, samt salg af foder. 6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg sa ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fiberlux piller |
|
|
Hej Rikke, Det lyder godt jeg bor i Holte. Det ville være super om vi kunne finde ud af noget omkring dette  Mvh Anne-Lise
If she's amazing, she won't be easy. If she's easy, she won't be amazing. If she's worth it, you won't give up. If you give up, you're not worthy.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
selvfølgelig kan vi det, de andre som henter, kommer bare forbi mit arbejde imellem halv ni og halv fire, som er tidsrummet jeg er der på.
er det noget du skal bruge nu??
Rikke
Horselux forhandler i roskilde/kbh www.minimule.dk - udstyr til de mindste, samt salg af foder. 6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg sa ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|