Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 2års er blevet for tyk af sommergræs
Forfatter: 
Dato:  25-08-2012 17:28

Hej alle sammen.

 

Jeg har en frieser/shire vallak på to år.Men han er bare blevet noget stor efter at have gået på sommergræs i 2måneder ca.

Hvad kan jeg gøre for at han taber dig lidt?

Han kommer snart hjem,og der ved jeg at han har chance for at tabe sig,vis det er.Han får Horselux Easy og roepiller,og gulerødder.

 

Og self græs som er på marken.

 

Det ville han også få når han kommer hjem udover hø og så i boks om natten.

 

Håber i har nogen bud?

 

 

 

Mvh.Tenna


KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3

Opstaldning søges tæt ved 9575.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 09:52

hvorfor horselux easy til en, som er for tyk? Det er mindst en halv FE de får af det, ikke?? Skær ned til basics, som den har brug for. Nippegræs hele dagen, max et par kg hø i boks og vitaminer.

 

Hvis det er fordi du vil give lidt protein også, er det det forkerte foder, især til plage.

 

Jeg ville give vitaminer, vil du tilføje protein, så f.x 100 gram soyaskrå. Og hvorfor roepiller, når der er græs hele dagen?

 

Og plus hø - jeg undrer mig ikke over, den ikke er tynd. :)

 

Det er jo op til dig, men man har det med at synes, det er synd, de ikke får noget i krybben, selvom de har græs hele dagen. Men det er langt mere synd, at en plag er tyk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved ikke om jeg har udtalt mig forkert :
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 12:03

MEN:

Horselux Easy er fordi han ikke må få for mange proteiner,og der er vitaminer og mineraler i.Det er det kan får i krybben.Roepiller er fordi der ikke er særlig meget græs tilbage længer,så for, at han få noget at spise sammen med hans biotin og Easy.Da det mætter.

 

Han får ikke hø nu da han går på sommergræs.(Hvor der ikke er meget græs tilbage)

Men der får han biotin,Easy og roepiller.

 

Igen han er en hest der ikke må få for mange proteiner da han ender med at få muk.Det er derfor han så Easy.

 

Synes selv han ser tyk ud,men kan da også bare være det er mig.Han ser sådan her ud:

 


Billede


Og forfra:

 


Billede



Ved ikke om det bare er mig,men man kan ikke se et riben som mange siger man skal kunne se på plage ?



KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3

Opstaldning søges tæt ved 9575.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 12:06

Det er dette horselux Easy han får:

 

www.miljøfoder.dk/ group.asp?group=28

 

 


KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3

Opstaldning søges tæt ved 9575.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er det der er i Easyén
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 12:09

 

 

 

Tilsætningsstoffer:

66,60 I.E./gram

A-vitamin

41,70 mg/kg

Niacin

7,65 I.E./gram

D3-vitamin

0,92 mg/kg

Biotin

1677 mg/kg

E-vitamin

1480 mg/kg

BioCholin

1500 mg/kg

Alfa-tokoferol

1530 mg/kg

Inositol

30,00 mg/kg

B1-vitamin

615 mg/kg

Fe i form af jern fumarat

30,00 mg/kg

B2-vitamin

625,50 mg/kg

Zn i form af zink, chelateret

18,00 mg/kg

B6-vitamin

450,00 mg/kg

Mn i form af mangan, chelateret

0,08 mg/kg

B12-vitamin

189,9 mg/kg

Cu i form af kobber, chelateret

50,00 mg/kg

C-vitamin

6,00 mg/kg

I i form af Caliumjodat

9,90 mg/kg

K3-vitamin

2,75 mg/kg

Se i form af Seleniumyeast

6,60 mg/kg

Folinsyre

1,29 mg/kg

Co i form af koboltcarbonat

16,65 mg/kg

Pantotensyre

178,60 mg/kg

Antioxydant

Indholdsgaranti:

88,0

FE pr. 100 kg

13,7 %

Råprotein

10,8 %

Råfedt

14,6 %

Træstof

15,2 %

Råaske

7,1 %

Sukker

8,1 %

Stivelse

21,4 g/kg

Calcium

7,7 g/kg

Fosfor

6,5 g/kg

Natrium

5,0 g/kg

Magnesium

 

 

 

Sammensætning:

Lucerne hø

30,00 %

Vitaminforblanding

15,00 %

Hvedeklid

10,00 %

Epona specialolie

8,00 %

Sojaskrå, toasted

7,00 %

Sojaskaller

6,50 %

Rapskager, fedtrig

5,00 %

Ærteflager

5,00 %

Æbleflager

5,00 %

Majsflager

5,00 %

Beriderens fiber-kornmix *)

3,50 %

 


KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3

Opstaldning søges tæt ved 9575.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gud skal man ej
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 18:23

Jeg syndes godt nok ikke den ser tyk ud den ligner en plag som en plag skal se ud.Jeg ville aldrig sætte min plag på skrump de vokser altså.Plage skal altså ikke være rangler at se på det er forkert indstilling så er det fordi de mangler noget.


susanne von mehren.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 18:33

Oki super,der er bare mange der siger de synes han er tyk.

Men de har nok ikke styre på det :D

Synes han ser dejlig ud smiler :)

Han skal jo også have noget til vinter hehe :)
Men tak skal du have.Han bliver bare ved med at leve som han gøre :)
To de billeder af ham idag:

 


Billede

Billede

Billede

Billede




KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3

Opstaldning søges tæt ved 9575.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 20:28

Synes han ser dejlig ud af en 2 års at være...

 

I "gamle dage" skulle plage være ranglet, sådan er det ikke mere. De skal have alt det de kan spise og så al den fri motion de kan få...

 

 

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 22:29

Plage skal skam stadig være slanke/tynde, men ikke undervægtige.. Det er stadig IKKE sundt for føl og plage at være tykke eller runde, især ikke de heste der bliver store, som din TS.. Han ligner mest af alt en med ormemave eller græsmave.. Fedtet sidder som sådan ikke på maven, men kan ses i overlinjen-foran skulder-bagpart-krydset... Og der ser han normal ud... Men maven er rund, enten pga græs eller orm... Ville få taget en udvidet ormeprøve på ham nu hvor det er optimalt tidspunkt at tjekke for orm :)

 

En plag på 2½ skal sådan set være "pæn" at se på, men IKKE sådan at du skal lede efter ribben, du skal helst kunne ane dem svagt og bestemt kunne mærke dem uden pres!



"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrifte
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 22:32
Hej er skam tjekket for orm for 14 dage siden. Da jeg troede det var det. Men der var intet så det nok Barr græsvom :)

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3

Opstaldning søges tæt ved 9575.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 08:59

Var der intet på hverken bændel, spol, blodorm og EPG? :)



"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 13:25

Ingen har sagt noget om tykke og den plag der er heller ikke tyk. De skal ikke være tynde længere. De er ranglet af natur når de er unge, men de skal ikke være tynde...

 

Synes han ser fin ud, af en hest og være som har gået på græs de sidste måneder.. Han er klar til kulden kommer Men godt at du har tjekket ham for orm, de unge er jo ekstra udsatte, men synes nu heller ikke han ligner en som har orm..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 18:45

Jeanette:Han er tjekket i hovede og r*v.

Og han fejler intet.

Så nej ingen orm eller noget :)

 

Tenna:Synes også han ser fin ud,men nogen siger han er tyk.Og det er jo bare pga af sommergræset.Som han har gået på i nogle måneder nu.

 

Ja om han er klar til når kulden kommer hehe :D

 

Det jeg laver med ham til daglig er:Gå en masse tur alene i skov,op og ned af bakker.Har longseret ham en gang.Da han skal forsikres og der skal han kunne vises frem i longse :S

Og så løber vi rundt på folden og hygger.Og som det sidste vi laver er at lave en masse ting fra jorden :)

 

 


KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3

Opstaldning søges tæt ved 9575.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-09-2012 10:16

Jeg synes han er fin at se på, min egen så heller aldrig plagtynd/ranglet ud (araber) han voksede bare meget harmonisk, og han er da blevet en velfungerende hest uden nogen skavanker.

 

Iøvrigt en smuk dreng du har dig der !

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider