|
|
| 2års er blevet for tyk af sommergræs |
|
|
Hej alle sammen. Jeg har en frieser/shire vallak på to år.Men han er bare blevet noget stor efter at have gået på sommergræs i 2måneder ca. Hvad kan jeg gøre for at han taber dig lidt? Han kommer snart hjem,og der ved jeg at han har chance for at tabe sig,vis det er.Han får Horselux Easy og roepiller,og gulerødder. Og self græs som er på marken. Det ville han også få når han kommer hjem udover hø og så i boks om natten. Håber i har nogen bud? Mvh.Tenna
KH.Tenna 17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere. RIP.Daisy<3 Opstaldning søges tæt ved 9575.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor |
|
|
hvorfor horselux easy til en, som er for tyk? Det er mindst en halv FE de får af det, ikke?? Skær ned til basics, som den har brug for. Nippegræs hele dagen, max et par kg hø i boks og vitaminer. Hvis det er fordi du vil give lidt protein også, er det det forkerte foder, især til plage. Jeg ville give vitaminer, vil du tilføje protein, så f.x 100 gram soyaskrå. Og hvorfor roepiller, når der er græs hele dagen? Og plus hø - jeg undrer mig ikke over, den ikke er tynd.  Det er jo op til dig, men man har det med at synes, det er synd, de ikke får noget i krybben, selvom de har græs hele dagen. Men det er langt mere synd, at en plag er tyk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved ikke om jeg har udtalt mig forkert : |
|
|
MEN: Horselux Easy er fordi han ikke må få for mange proteiner,og der er vitaminer og mineraler i.Det er det kan får i krybben.Roepiller er fordi der ikke er særlig meget græs tilbage længer,så for, at han få noget at spise sammen med hans biotin og Easy.Da det mætter. Han får ikke hø nu da han går på sommergræs.(Hvor der ikke er meget græs tilbage) Men der får han biotin,Easy og roepiller. Igen han er en hest der ikke må få for mange proteiner da han ender med at få muk.Det er derfor han så Easy. Synes selv han ser tyk ud,men kan da også bare være det er mig.Han ser sådan her ud:
Og forfra:
Ved ikke om det bare er mig,men man kan ikke se et riben som mange siger man skal kunne se på plage ?
KH.Tenna 17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere. RIP.Daisy<3 Opstaldning søges tæt ved 9575.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
KH.Tenna 17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere. RIP.Daisy<3 Opstaldning søges tæt ved 9575.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er det der er i Easyén |
|
|
Tilsætningsstoffer: 66,60 I.E./gram A-vitamin 41,70 mg/kg Niacin 7,65 I.E./gram D3-vitamin 0,92 mg/kg Biotin 1677 mg/kg E-vitamin 1480 mg/kg BioCholin 1500 mg/kg Alfa-tokoferol 1530 mg/kg Inositol 30,00 mg/kg B1-vitamin 615 mg/kg Fe i form af jern fumarat 30,00 mg/kg B2-vitamin 625,50 mg/kg Zn i form af zink, chelateret 18,00 mg/kg B6-vitamin 450,00 mg/kg Mn i form af mangan, chelateret 0,08 mg/kg B12-vitamin 189,9 mg/kg Cu i form af kobber, chelateret 50,00 mg/kg C-vitamin 6,00 mg/kg I i form af Caliumjodat 9,90 mg/kg K3-vitamin 2,75 mg/kg Se i form af Seleniumyeast 6,60 mg/kg Folinsyre 1,29 mg/kg Co i form af koboltcarbonat 16,65 mg/kg Pantotensyre 178,60 mg/kg Antioxydant Indholdsgaranti: 88,0 FE pr. 100 kg 13,7 % Råprotein 10,8 % Råfedt 14,6 % Træstof 15,2 % Råaske 7,1 % Sukker 8,1 % Stivelse 21,4 g/kg Calcium 7,7 g/kg Fosfor 6,5 g/kg Natrium 5,0 g/kg Magnesium Sammensætning: Lucerne hø 30,00 % Vitaminforblanding 15,00 % Hvedeklid 10,00 % Epona specialolie 8,00 % Sojaskrå, toasted 7,00 % Sojaskaller 6,50 % Rapskager, fedtrig 5,00 % Ærteflager 5,00 % Æbleflager 5,00 % Majsflager 5,00 % Beriderens fiber-kornmix *) 3,50 %
KH.Tenna 17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere. RIP.Daisy<3 Opstaldning søges tæt ved 9575.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gud skal man ej |
|
|
Jeg syndes godt nok ikke den ser tyk ud den ligner en plag som en plag skal se ud.Jeg ville aldrig sætte min plag på skrump de vokser altså.Plage skal altså ikke være rangler at se på det er forkert indstilling så er det fordi de mangler noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Oki super,der er bare mange der siger de synes han er tyk. Men de har nok ikke styre på det  Synes han ser dejlig ud smiler  Han skal jo også have noget til vinter hehe  Men tak skal du have.Han bliver bare ved med at leve som han gøre  To de billeder af ham idag:
KH.Tenna 17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere. RIP.Daisy<3 Opstaldning søges tæt ved 9575.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Synes han ser dejlig ud af en 2 års at være...  I "gamle dage" skulle plage være ranglet, sådan er det ikke mere. De skal have alt det de kan spise og så al den fri motion de kan få... .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Plage skal skam stadig være slanke/tynde, men ikke undervægtige.. Det er stadig IKKE sundt for føl og plage at være tykke eller runde, især ikke de heste der bliver store, som din TS.. Han ligner mest af alt en med ormemave eller græsmave.. Fedtet sidder som sådan ikke på maven, men kan ses i overlinjen-foran skulder-bagpart-krydset... Og der ser han normal ud... Men maven er rund, enten pga græs eller orm... Ville få taget en udvidet ormeprøve på ham nu hvor det er optimalt tidspunkt at tjekke for orm  En plag på 2½ skal sådan set være "pæn" at se på, men IKKE sådan at du skal lede efter ribben, du skal helst kunne ane dem svagt og bestemt kunne mærke dem uden pres!
"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog" Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrifte |
|
|
Hej er skam tjekket for orm for 14 dage siden. Da jeg troede det var det. Men der var intet så det nok Barr græsvom
KH.Tenna 17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere. RIP.Daisy<3 Opstaldning søges tæt ved 9575.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Var der intet på hverken bændel, spol, blodorm og EPG? 
"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog" Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Ingen har sagt noget om tykke og den plag der er heller ikke tyk. De skal ikke være tynde længere. De er ranglet af natur når de er unge, men de skal ikke være tynde... Synes han ser fin ud, af en hest og være som har gået på græs de sidste måneder.. Han er klar til kulden kommer Men godt at du har tjekket ham for orm, de unge er jo ekstra udsatte, men synes nu heller ikke han ligner en som har orm..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeanette:Han er tjekket i hovede og r*v. Og han fejler intet. Så nej ingen orm eller noget  Tenna:Synes også han ser fin ud,men nogen siger han er tyk.Og det er jo bare pga af sommergræset.Som han har gået på i nogle måneder nu. Ja om han er klar til når kulden kommer hehe  Det jeg laver med ham til daglig er:Gå en masse tur alene i skov,op og ned af bakker.Har longseret ham en gang.Da han skal forsikres og der skal han kunne vises frem i longse :S Og så løber vi rundt på folden og hygger.Og som det sidste vi laver er at lave en masse ting fra jorden 
KH.Tenna 17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere. RIP.Daisy<3 Opstaldning søges tæt ved 9575.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes han er fin at se på, min egen så heller aldrig plagtynd/ranglet ud (araber) han voksede bare meget harmonisk, og han er da blevet en velfungerende hest uden nogen skavanker. Iøvrigt en smuk dreng du har dig der !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|