Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tykke ben i varmen
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 20:39
har en hest der står med tykke bagben, hun har ingen rifter/sår eller mug, det er begge ben, det eneste jeg kan realetere det til er varmen, er der nogle som har oplevet det!?

jeg har efterfølgende spulet hendes ben, det hjalp lidt.

hilsen berit

kåret tinker hingst står til tjeneste se her

dv heste sælges for avler, kun seriøs henv.
stævne jakke str 8 år 300 kr
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 22:37
hej berit
ja, det er ikke længe siden min ene hest havde samme problem. hun var ikke halt og der var intet at se. jeg snakkede med min dyr´læge, som sagde at det bla. kunne skyldes at hun rørte sig for lidt. på det tidspunkt stod de også det meste af dagen og hang i et hjørne af folden pga varmen. han anbefalede at hun blev rørt. men da jeg stod og skulle på ferie og min kæreste skulle passe hende, havde jeg ikke denne mulighed. hun får aloe vera i sit foder og jeg trappede mængden op. på 3-4 dage var hævelserne væk. men det så godt nok voldsomt ud mens det stod på.

knus mette
0
0
Svar på denne tråd

I fol?.....
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 13:16

Sidst min ældste hoppe var i fol, stod hun med hævede ben konstant.
Ja det kom faktisk ret hurtigt efter bedækningen.
Dyrlægen sagde det var et typisk tegn fra de lidt ældre ifolede hopper, og der ikke rigtig var noget at gøre ved det (man kan jo ikke så godt gi' noget væskehæmmende/vanddrivende).
Så snart hun havde folet var hendes ben forøvrigt normale igen, og de hævede ben under graviditeten var ikke specielt generende.

Så... er din hoppe i fol?

When the dog bites, when the bee stings, when I'm feeling sad
I simply remember my favourite things, and then I don't feel...so baaaaad!

/Fraulein Maria, Salzburg.
In the last Golden Days of the Thirties

0
0
Svar på denne tråd

Motion og nedkøling
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 13:33
Jeg havde en unghest på 2½ år for mange år siden som fik hævede ben når han ikke blev rørt. Det hjalp (forsvandt) når han kom ud på marken og fik sig rørt eller kom ind i ridehudet og blev longeret.

Tror også helt bestemt det hjælper med nedkøling - rid hende evt om aftenen, hvor det ikke er så varmt

0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 14:51
sandsynligvis fordi den rører sig for lidt. Træk i frisk skridt med den i et kvarter, og pist et mirakel: Dens ben er normale igen :-P! Den kan jo være at den står mere stille her i varmen - det gør jeg i hvert fald...
Min dyrlæge siger at jeg ikke skal bekymre mig om det. Min pony har det året rundt, på trods af, at hun går på fold 11 timer pr. dag. Det bliver dog værre når det er varmt. Det kan altid gåes væk, og så bliver den spulet efter ridning.
Men grunden er jo lidt mere alvorlig,det er et tegn på at den røres for lidt. Røres for lidt=større (langt større) sandsynlighed for benproblemer (bl.a. spat). Så derfor: sørg for at den er så meget ude som muligt!
*Medlem af FHK*
0
0
Svar på denne tråd

fnuller og co
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 16:13
hesten går lige som ude døgnet rundt samt året rundt, dyrlægen kommer og vaccinere i morgen så tager jeg en snak med ham, men det hjælper at spule hævelserne er væk efter 2 dages spulen!!

hilsen berit

0
0
Svar på denne tråd

Ja, ja...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 17:03
Oki... Det var bare mit forslag til en grund. Det er nemlig der jeg selv har set de fleste hævede ben. Altså hos heste der står for meget stille (eller mennesker for den sags skyld).
Held og lykke med dr. dyr imorgen så, håber han kan sige, at det ikke er noget alvorligt :-)
*Medlem af FHK*
0
0
Svar på denne tråd

de hævede ben
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 10:20
skyldtes ny frisk hø, havde jeg jo ikke lige tænkt på da jeg fodre hele året rundt på dem der går her hjemme.

så der var ikke noget farligt i det :-)

hilsen berit

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 11:25
Havde en unghest med to tykke bagben i går da han kom ind fra folden, dyrlægen var her og undersøgte ham, han mente at det var pga lidt rigelig fodring af ny wraphø altså lidt rigelig med proteiner, så vi må nok til at skære lidt ned i mængden til han er ok igen.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider