Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 på slankekur (uden at stå på tom mave)
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 15:20

Hej alle.

 

Jeg har en 1´er pony som simpelthen er for FED!

 

- han blvier trænget 5-6 gange ugenligt

- går ude med forfangenhedmaske/mundkurv på

- når han er inde får han hø i hønet med SMÅ masker og høet er vandet for at trække sukker ud

- han får hø (så meget at han ikke står på tom mave når han er inde også får han 150 gram vitaminer og mineraler fra equsana

 

hvad mere jeg kan gøre? eller hvad kan jeg lave om?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at ...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 16:49

skifte noget af høet ud med halm. Den skal jo ikke have fri adgang til hø, det feder altså. Jeg ved ikke hvor mange kg din pony skal have, men fri hø er altså ikke godt.

Mine får wrap 3 gange om dagen, og står på halm. Har ikke græs som sådan, så jeg fodere 3 gange om dagen.

 

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 asdasd
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 17:13

nej, men den skal ikke stå på tom mave mere end 4 timer af gangen.

 

troede faktisk også halm fedet meget? eller gav dem vom?


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 17:28

Halm giver også vom, men feder ikke som sådan...

Hvor mange timer står den inde?

 

Du kan jo evt bare tage græsset helt fra den, og så dosere hø efter vægt og arbejdsmængde..


Konikponyen Masca Z Nadziei!

Kig gerne min blog

masca-z-nadziei.blogspot.com/

Og mød os på Epona.Tv

HornskovVindberg Inkasso

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halm er ikke foder
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 17:51

Man skal ikke fodre med halm som eneste grovfoder..

Hvis du giver den 1 kg hø pr 100 kg hest, er du nede på det mindste du kan give den uden at gøre "skade"..

 

Halm indeholder intet brugbart.. Og cellernes væg er så hård at det ikke er til at fordøje..

Og brugt som foder kan det give forstoppelse..

 

Måske den skal rides i længere tid, og generelt hårdere arbejde.. (gradvist selvføgelig)


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hø........
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 22:54

hej

 

Er der lavet foderanalyse af høet?

 

er det 1. eller 2. slet -

 

måske det kunne hjælpe at skifte til noget hø med knap så meget energi i.

 

Hilsen Anne


Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Væk fra græsset
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 13:35

og giv 1 kg hø pr 100 kg hest og bland det godt op med halm og fordel det over hele døgnet. Og husk det skal være udfra dens optimale vægt, hvilket jeg gætter på er omkring 350-400 kg. Så 4 kg hø og halm for resten og så vitaminer og intet græs, så bør den nemt tabe sig og så kan I begynde at give lidt mere hø til vinter.


Sagde Janne




0
0
Svar på denne tråd
 
 123132
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 16:00

så det i siger at, han slet ikke skal på fold?

 

jeg har ingen folde uden græs derfor jeg jeg valgte forfangenhedsmasken / mundkurv


0
0
Svar på denne tråd
 
 fold...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 17:48

 

Hej

 

Selvfølgelig skal den på fold, der får den da forhåbentlig også bevæget sig en del og brugt nogen kalorier

 

Hvor meget vejer den? og hvor meget skal den tabe sig?

 

Der er heldigvis ikke lang tid til at næringsværdien i græsset er på kraftigt retur, så mon ikke det er et spørgsmål om tid inden du begynder at se resultater

 

Hvor meget hø giver du i kg og hvor mange timer står den inde?

 

Hilsen Anne


Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja okay
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 22:12

jeg gik udfra du havde en vinter fold :) Men selfølgelig skal den på fold, så er en mundkurv det bedste alternativ. Men så kan den faktisk få endnu mindre hø til natten, når den også får græs. Jeg ville give 2 kg (det er en lille flage af en lille balle) og så blande det op med masser af halm.

 

Modsat hvad mange tror så kan de godt udnytte en lille smule af halmen, især hvis der er lidt udlæg i. Så det er altså ikke dyreplageri, hvis det er blandet godt op med hø. Det tager også meget længere tid at spise, hvis hesten skal stå og pille efter hø stråene.


Sagde Janne




0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 08:12

Udover alle de andre gode forslag, så ville jeg fodre med Equigard (St. Hippolyt), det er simpelthen et genialt slankefoder. Hvis du bare tager foderet fra den og kun giver mineraler vil stofskiftet sænkes, og den vil tabe sig mindre. Når du kan give et foder som Equigard vil du sætte forbrændingen igang, og din pony vil også blive mæt.


www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider