Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

slidgigt..Glukosamin??
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 15:40
Hejsa.
Øv øv og atter øv...
Fik i sidste uge konstateret slidgigt i begge forben og spat i venstre bagben på min over dejlige hoppe på 14 år.
Dyrlægen mente ikke, at jeg nogensinde kunne komme ud at ride på hende igen.Det måtte jeg jo så acceptere, aflives skulle hun IKKE ( hun er jo trods alt mit første fødte barn, hvis i forstår ) Han sagde, at jeg skulle prøve alternative midler...
Godt så. Det er jo en jungle..
Har fundet ud af, at jeg vil have pulver med BÅDE glykosamin OG msm i.
Men hvor er der dog meget forskel på priser.
Har også fundet ud af, at meget af det, er tilsat en masse andet, leder altså med lys og lygte efter noget som er så "ren" som muligt.
Er hyben også en mulighed ???
Kan i ikke hjælpe mig.
Hvor køber I, hvad koster det, hvor meget får hesten dagligt osv.
Skynd jer, vil hurtigst muligt i gang med behandlingen.
Hilsen Gitte.

0
0
Svar på denne tråd

Hyben er godt
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 16:08
Kender flere som har gode erfaringer med hyben og giver det selv forbyggende nn ( min er også 14 og bliver brugt ti ldressur i L-klasserne)

Hyben køber jeg ved Askhim - køb 6kg og find evt. nogle at dele med hvis du syntes det er for meget, men det kan jo holde sig i lang tid hvis du bare opbevare det tørt og mørkt (jeg tager kun med til stalden det jeg kan bruge på en måned). Forbygende giver jeg 20gram - men ved konstaterede gigt ville jeg nok give de 60gram Akshim anbefaler.

Glucosaminen har jeg valgt sulfat-typen da det er den som er mest testet og som er nemmest at få fingerene i. Det køber jeg hjem fra England (Købte sidst 7kg og delte med de andre i stalden) og når jeg køber over 5kg kommer prisen til at ligne noget med 400kr/kg. Til en hest på ca. 500kg rækker et kg ca. 110dage (9 gram om dagen). Mener selvskabet heder noget med Virgo eller vigo - de har en side på dansk og svare på mails som er skrevet op dansk - på dansk så dem er jeg trykke ved og fik da også en god service.

Er du til alternative forsøg så kig evt. i bøger om urter(også til mennesker) der er faktisk mange planter som er kendt for at have en lindrende effekt ved gigt - herunder gråbynke og hyldeblomst.

Med venlig hilsen
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

svar søges stadig...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 17:09
Hejsa.

Jeg er da nu overbevist om, at jeg VIL købe hyben-pulver til hesten.....Tak Tak.
Men kan ikke rigtigt finde hjemmesiden med vigo eller virgo ØV ØV.
Er der nogen som har adresen ??
På forhånd tak.
Gitte.
0
0
Svar på denne tråd

Solanum... igen igen
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 18:25

Jamen jeg synes da lige du skulle tjekke Solanum kuren ud.

Læs hvad der står under Solanum Mobility.

Du kan i øvrigt også købe hyben fra dette sted.

When the dog bites, when the bee stings, when I'm feeling sad
I simply remember my favourite things, and then I don't feel...so baaaaad!

/Fraulein Maria, Salzburg.
In the last Golden Days of the Thirties

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 21:09
Jeg har noget glucosamin jeg egentlig ikke har brug for.. det er Glucosamin HCL... i ren form. Jeg har 2kg, hvis du er interesseret :-)

v.h. Ane
0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 23:38
Det er ikke nogen rar besked at få, har lige fået dommen fra dyrlægen så min Basse er også på glukosamin nu og det er #####dyrt! Der findes en del gode produkter på markedet bl.a. Solanum, men jeg vil anbefale dig at gå ind på www.glucosamin.dk! Jeg har lige handlet hos dem og fik 2 kg glucosamin som så holder ca 4 1/2 mnd. til min store oldenborger for ca 900 kr.De forhandler både glucosamin og msm i ren form og er rigtig flinke til at vejlede og så får man måleskeer med i pakken! Synes i hvert fald du sku prøve det, jeg har ikke oplevet det billigere nogen andre steder!
Held og lykke med det
MVH Anja :-D
0
0
Svar på denne tråd

mere gigt
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 23:50
Glucusamin & msm er godt for nogle heste, men på andre er det ikke virksomt, skulle heller ikke have effekt ved spat. Gigt skyldes første og fremmest opbobning af giftstoffer i bindevævet pga foder og arbejde m.m. Hyben som er rige på C-vitaminer er et godt tilskud, specielt sammen med Æbleeddike (30 - 50 ml om dagen, i foderet) da dette vil være med til at hjælpe hesten til at tilintetgøre giftstofferne og affaldsprodukterne.
Andre urter der kan have en positiv og udrensende effekt er: sellerifrø, blæretang, brændenælde, kamille, morgenfrue, rosmarin, lægekulsukker, mælkebøtte, røllike m.fl som alle skulle have en god effekt på gigt. Du kan evt. finde yderlige inspiration i Hestens Læge Planteleksikon skrevet af Hilary Page Self ISBN 87-11-12926-3 udgivet af Aschehoug
mvh Grete
0
0
Svar på denne tråd

Hyben lav selv
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 11:37
Der er bestemt ingen grund til at købe hybenpulver, lav det da selv. Det er faktisk ikke så svært, og betydelig billigere.

Pluk nogle hyben, kom dem en tur i blenderen. Herefter ud på græsplænen på nogle sorte sække, til de er tøre. Vejret er jo lige til det. Og evt. eftertøre dem i oven.

Min Fjoller er helt tosset med dem. Han fik dem hele sidste vinter, og jeg har nu nogle liggende til tørre ude på græsplænen.
0
0
Svar på denne tråd

glukosamin godt
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 01:34
Det er ikke helt rigtigt (n), hvad Grete skriver:

"Gigt skyldes første og fremmest opbobning af giftstoffer i bindevævet pga foder og arbejde m.m "

Gigt er nemlig rigtig mange ting, og egentlig bare 'smerter'.

SLIDGIGT skyldes først og fremmest forkert/for meget brug af de berørte led. Og her hjælper glukosamin virkelig godt, hvis den altså ikke er for fremskreden.
Det hjælper på let til moderat slidgigt.

Det er ikke engang alternativt, det er anerkendt af videnskaben.

Og vi har altså fået en hårdt angrebet spathest 'på benene' igen på nogle måneder. Og den havde SÅ dårlig røntgen og dyrlægen ville skrive papirerne med det samme. Men 4-5 måneder på glukosamin, så var den rengående (y)

Så bare i gang med glukosaminen og giv gerne hyben samtidig! Mange alternative ting er også udmærket, men ofte bliver disse faktisk afprøvet, og mange af dem virker kun ganske lidt. Desuden har flere af dem ubehagelige bivirkninger.

Men det er klart, at på forhandlernes egne hjemmesider kan de udrette mirakler :-D

:-) fra Nina

Præsentation - nu med føl!

0
0
Svar på denne tråd

aloe vera
Forfatter: 
Dato:  10-08-2004 23:58
hej hej
hvis du efterlyser et RENT produkt så prøv aloe vera. der er enormt mange erfaringer fra både mennesker og dyr, som er kommet af med gigten. det er tappet direkte fra planten, og ud over 97% aloe vera indeholder det 2 % økologisk citronsaft for at konservere og 1% tang (fisket i japan) for at stabilisere. det er suverent, og har vist sig lindrende på adskillige sygdomme.

jeg forhandler det, hvis det har interesse. og du kan få pengene retur indenfor 90 dage hvis ikke det har virket (selvom du har brugt det hele). jeg kan sende mere materiale hvis du ønsker det og evt. udtalelser af andres erfaringer.

kan varmt anbefales. det har hjulpet mig og mine heste meget.

vh mette
0
0
Svar på denne tråd

Må indrømme...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 00:10
.. at Aloe Vera ikke hjalp en hujende fis på min hyp og på flere andre jeg også har set - det blev tværtimod værrer af det og det endte med at jeg fik alle pengene retur.

Til gengæld har jeg set glukosamin og MSM anvendt på flere heste (og for den sags skyld også mennesker og hunde) med succes, også i tilfælde hvor der tidligere har været forsøgt med Aloe Vera, hyben og diverse andre naturprodukter som ikke havde haft nogen effekt.
Min egen hjalp det dog desværre ikke på, så noget vidundermiddel er det ikke, men jeg synes så absolut at MSM og glucosamin er et forsøg værd når vi taler om decideret slidgigt.

Pia

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"
"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

artikel om Glucosamin
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 09:50
Til alle jer der gerne vil vide lidt mere om behandling af ledskader og brugen af Glucosamin.
Kan jeg anbefale at i læser den meget omfattede artikel:

Ledproblemer - Behandling og Kosttilskud
Ridehesten juli 2003 side 51-56

Skulle der være nogen der er interesseret i artiklen sender jeg den gerne som mail. Send mig en mail hvis du er interesseret.

Sune
0
0
Svar på denne tråd

meget interesseret
Forfatter: 
Dato:  11-08-2004 14:26
Hej Sune,
Jeg er meget interesseret i artiklen, min e-mail står på min præsentation :-)

Hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd

prøver igen
Forfatter: 
Dato:  12-08-2004 22:37
Hej Sune!
Hvis du lige skriver din mail i et indlæg, kan jeg sende til dig, og så kan du besvare, det kan være det hjælper, har nemlig ikke modtaget artiklen fra dig.

Hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd

ikke til hotmail adr.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2004 08:01
Hej M-B

Af en eller anden ukendt grund er det ikke muligt at sende artiklen til Hotmail eller MSN.com adresser.
Har du ikke en anden mail adr. f.eks på arnejde jeg kan kan bruge? eller har du evt. en bekendt jeg kan sende den til?

Hilsen

Sune
0
0
Svar på denne tråd

glucosamin
Forfatter: 
Dato:  15-08-2004 16:25
På www.horse-shop.dk kan man købe glucosamin til 300kr pr. kg., ved ikke hvilken kvalitet det er, men det lyder da ret billigt :-)
Er der nogen der kender det, altså det fra horse-shop?

Hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider