k a:
Jeg havde smed til plagen dagen før jeg fandt den stok halt på folden.
Og han holdt hårdt fast i benet da hun var en smule urolig.
Det var hun KUN ved det ben.
Hun har nok haft svært ved at holde balancen og blevet overrasket over at smeden holdt fast i sit bagben.
Hun har skam lært at have smed og løfte ben!
Jeg har gennemgået HELE forløbet med min dyrlæge som mener at hesten er kommet til skade dér!.
At dyrlægerne på Højgård fejlbehandler hende er jo desværre bare uheldigt. Men stadig en fejl de laver. De skulle ikke have ledbehandlet en hest som har overrevet en sene/muskel. og helt uforståeligt at de ikke har set/undersøgt hesten grundigt nok og ordinerer foldtid til den.
Det er det samme som at ordinere foldtid til en hest med brækket ben!
Når man har en hest som er kommet så alvorligt til skade så prøver man jo på at finde årsagen til det.
Det er noget der fylder rigtig meget i min hverdag - jeg skal rette hendes ben op ca hver anden time, så hendes ben står i den rette stilling, så hendes sener ikke bliver korte. Hun må ikke engang gå på staldgangen. det er et forfærdeligt sygdomsforløb hun er igennem. Så det er da klart at man tænker over hvordan, og hvornår skaden er sket.
Da jeg fortalte min dyrlæge om smedens besøg og hvad der var sket. Mente han at skaden var sket der.
Og mit spørgsmål går simpelthen bare på om smeden har en forsikring der dækker? Jeg vil nok ALDRIG kunne bevise at det var hans skyld, da jeg så nok skulle have meldt det dagen efter hvor hun var halt.
Fra en MEGET frustreret hesteejer!