Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kalk til dårlige hove
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 11:28

man skal åbenbart høre meget før ørene falder af....

min ene hest er de seneste måneder blevet ekspert i at smide en sko (der ryger en engang om ugen) før var der ingen problemer....nå tænker der må være sket noget med hovkvaliteten ( har fodret med naturmysli og massere af wrap det seneste år)

så jeg gik på jagt efter den bedste biotin kur til prisen- det nævner jeg for smeden idag da han var her for at sætte en sko på....

så siger han, de der dyre kure er penge ud af vinduet, hvad der virker ligeså godt er en smule foderkalk også flydende b vitaminer?!?!?

er der nogen der har hørt den før? et eller andet sted tænker jeg - tja han har sku sikkert ret, foderfirmaerne flå os jo i forvejen bare fordi der står hest på sækken.....men må indrømme jeg hælder nu nok stadig til ungulat kuren :-)

0
0
Svar på denne tråd

kalk kalk
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 20:12

Min smed siger det samme. Sådan en sæk koster næsten ingen ting.

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

0
0
Svar på denne tråd

b-vitamin og kalk
Forfatter: 
Dato:  09-08-2012 08:27

ja, det har jeg bestemt hørt før, det eneste der er svært er kalken, hvis din hest ikke er i underskud af kalk, kan du komme til at påføre nogle andre problematikker i kroppen ved at overdoserer

Så jeg ville være lidt forsigtigt med kalken og så give helt alm biotin.

jette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2012 10:48

Jeg har med gode resultater brugt Hoofmaker. Det er rigtig godt.

- Thea

0
0
Svar på denne tråd

bruger ølgær
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 07:30

jeg bruger ølgær, det indeholder rigtigt meget b-vitamin , og virker godt på mine heste. 1 dl. pr. dag ,25kg koster 265kr.

Kan ikke se forskel på om jeg bruger god biotin eller ølgær, men får ros af smeden for hovkvaliteten : )

0
0
Svar på denne tråd

Ølgær...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 08:26

Ligesom "tine ?gsxr"?, bruger jeg også ca. 1 dl ølgær om dagen (fordelt over 3 måltider) og det virker super

Min går uden sko efter at jeg opgav skoene for et par år siden, da han blev ved med at smide dem. Nu er der ingen problemer med hans hove mere og jeg bruger kun boots når vi rider lange ture på grus og asfalt., derudover giver det også en rigtig fin pels og hjælper dem med at skifte den forår og efterår.

Jeg bruger det dagligt hele året rundt.

Kan bl.a. købes her og koster 265,- for 25 kg.

Med venlig hilsen

Pia

* Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne *

R.I.P Lady Corona 1990 - 2010

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2012 09:45

Ølgær/tørgær er godt til hovene, hud/pels og tarmene... Men det gælder om at finde et produkt der er renest og ikke indeholder 80% maltrester, som f.eks Bierhefe... Selv har jeg fundet Nutricell fra Havens som jeg brugte i lang tid, ganske godt tilfreds, men fandt et vitamin/mineral produkt hvor det allerede var i, så tilfører ikke ekstra mere :)

"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider