Min gamle pinto havde efter en foling problemer med ryg/kryds - især ridning var et problem.
Når hun gik på marken var der intet galt - og var bestemt ikke halt og galoperede normalt.
Men efter at ha haft en hestemassør ude kunne hun fortælle mig at der var noget uens på ryggen - og en kiropraktor ville være det bedste.
Jeg fik en kiropraktor ud som satte ryggen på plads på dyret - og hvilken lyd hesten kom med !!!!! Tror da nok lige hun havde haft ondt - stakkels dyr. For at smertelindre og at virkningen skulle vare lidt længere satte hun akupunktur nåle i flere steder, de blev bøjet og der kom skridt tæppe på og hjem i traileren hvor hun så skulle stå i boksen en time med nåelene i......
Jeg har aldrig haft en hest der var så dejlig at ride efter hendes behandling, så måske kan det være to ryghvirvler som måske er låst eller er gået "af led" hvis man kan sige det sådan .....