Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 låst i ryggen efter foling.
Forfatter: 
Dato:  07-08-2012 19:35

 

Jeg har en hoppe som har fået et føl for 1½ mdr. siden. Få dagen inden hoppen folede blev den meget syg, (den kunne slet ikke gå pga. smerter) og dyrlægen konstateret at den havde fået en slem infektion i livmoderen og blev behandlet for dette. Men efter hoppen har folet er den meget stiv i ryggen, har svært ved at løfte ben og galoppere med samlet bagben. Jeg har haft en dyrlæge ude som også er kiroprakter, som også gav den lidt smertestillende. Jeg har også givet den massage 1-2 gange om dagen i en uge, men uden effekt. Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende og hvad ville i gøre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøve en anden
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 10:18

kiropraktor, eller røntgen.


Med venlig hilsen Lene


www.hestebamserne.dk

 

FIRST RIDER dukke, anvendelig til tilridning,tilvænning til vægt, udlejes på ugebasis

 

HENRA 1½ HESTES TRAILER UDLEJES I KALUNDBORG.Total vægt 1300 kg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad sagde dyrlægen?
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 11:14

Det ville nok være smart at oplyse, hvad dyrlægen sagde, da han/hun tilså hesten. Hvis der er stillet en diagnose, så er der jo ingen grund til at vi sidder og gætter os frem ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 11:21

Der er ikke stillet nogen diagnose. Jeg ville bare høre om der er nogen som har haft en hoppe, som har haft de samme symptomer efter en foling og hvordan de har grebet det an. Men jeg har idag bestilt tid til le tølbøl, den skal derop på mandag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Diagnose
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 13:47

Havde dyrlægen ikke nogen kommentarer? Det lyder da mærkeligt.

 

Nå, men jeg har haft en hoppe, som efter begge sine folinger havde utrolig svært ved at blive i orden i ryggen igen - derfor fik hun også kun to føl.

 

Jeg brugte en dyrlæge/akupunktør til hende, og resultatet var rigtig godt.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 18:06

kender til flere hopper der har fået skævt bækken efter foling og det kan give sig udtryk med de symptomer du beskriver og at den heller ikke er glad for, at løfte bagbenene. Forhåbentlig skal den så bare have en kiropraktor til at sætte bækkenet på plads. Hvilken dyrlæge/kiropraktor havde du ude??

Håber på hurtig bedring til hende. Der er jo ingen tvivl om, at det gør ondt på hende.

Held og lykke

Stine


GHpaints
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ryghvirvler
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 14:38

Min gamle pinto havde efter en foling problemer med ryg/kryds - især ridning var et problem.

 

Når hun gik på marken var der intet galt - og var bestemt ikke halt og galoperede normalt.

 

Men efter at ha haft en hestemassør ude kunne hun fortælle mig at der var noget uens på ryggen - og en kiropraktor ville være det bedste.

 

Jeg fik en kiropraktor ud som satte ryggen på plads på dyret - og hvilken lyd hesten kom med !!!!! Tror da nok lige hun havde haft ondt - stakkels dyr. For at smertelindre og at virkningen skulle vare lidt længere satte hun akupunktur nåle i flere steder, de blev bøjet og der kom skridt tæppe på og hjem i traileren hvor hun så skulle stå i boksen en time med nåelene i......

 

Jeg har aldrig haft en hest der var så dejlig at ride efter hendes behandling, så måske kan det være to ryghvirvler som måske er låst eller er gået "af led" hvis man kan sige det sådan .....


R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

5 års RDH BH Don Romantic/Hertug/Leonardo II SÆLGES - skriv for info - er i ridning

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Smerter og ryg
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 14:02

Hej,

 

På et kursus i ARR for en del år siden bed jeg mærke i, at underviseren (Klaus Schöneich) fortalte, at hans erfaring sagde, at hopper, der havde folet, OG heste, der havde haft kolik eller andre smerter i bughulen, meget ofte fik problemer med ryggen bagefter på grund af de muskelspændinger (i bugmuskulaturen, men det hele hænger jo sammen), der følger med smerterne.

 

Derfor kan det godt være, at hoppen skal sættes en del ned i arbejde (og arbejdes udelukkende løsgørende) i en periode og behandles med massage og strækøvelser.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider