Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tilsyn eller ej. Hvad gør du?
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 15:22

Hvis i en dag ikke selv har mulighed for at komme ud til jeres hest, har i så andre til at tilse den eller lader i den bare være i fred den dag? Her tænker jeg hvis der alligevel ikke skal gøres noget ved hesten andet end bare tilsyn

V.H.

Tanja D.

Nu med drømmehesten "Højbo's Veranzo/Hubert"

0
0
Svar på denne tråd

Ordning
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 16:55

Så vidt jeg ved, siger loven, at heste skal tilses hver dag.

Mine heste herhjemme ser jeg hver dag. Hvis vi er bortrejst mere end en dag, får vi andre til at se til dem - også selvom de ikke skal fodres.

Dem, jeg har eller har haft opstaldet ude, har været på steder, hvor der var tilsyn med i prisen.

Jeg ville ikke lade min hest gå uden tilsyn i længere tidsrum. Tænk hvis vandkarret var væltet, eller hesten havde fået en skade, eller var løbet ud af folden...

Sød og nem ponyplag lånes ud med forkøbsret. Se HER

0
0
Svar på denne tråd

skal tilses
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 17:29

Heste der går på fold skal tilses mindst 1 x i døgnet, og det er staldejers ansvar eller den person der enten ejer eller lejer folden.

Lovgivningen foreskriver at det er den der har hesten opstaldet der skal føre tilsyn eller sørge for at der bliver ført tilsyn.

Hvis du har din hest opstaldet i selvpas, så er det ikke dit ansvar at tilse din hest, men det er dit ansvar at sørge for at den bliver passet forsvarligt.

modsat ejer eller lejer du den mark/fold som hesten går på så er det dit ansvar.

Lyder måske kryptisk, men i bund og grund så handler det om at placerer ansvar i det tilfælde hvor det er nødvendigt, fx ved ulykker osv.

Men under alle omstændigheder ville jeg da tilse min hest eller sørge for at andre gør det hvis jeg er forhindret.

jette

0
0
Svar på denne tråd

Hver dag
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 23:07

Vi er ude hos hesten næsten hver dag. Men ellers er der tilsyn til den, netop for at se om der er frisk vand osv.

Der står i øvrigt så mange andre heste i foldene rundt om, så der er generelt godt opsyn med hestene.

Da vi tog på ferie fik vi en til at se til den jævnligt + at ejeren til foldkammeraten jo også ser til sin hest.

Mvh. Sanne

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Tilsyn...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 14:08

Vi har hestene hjemme i "baghaven" og derfor kan vi jo se til dem mange gange om dagen .. :)

Hvis vi er på ferie eller afsted hjemmefra over 12 timer har vi enten svigerfar (som har avlet hestene) eller naboen (som selv har heste) til lige at kigge til dem..

Selvom de går i løsdrift, har automatisk vand, kun skal have vitaminer pt osv så ville jeg ikke turde lade dem være uden tilsyn mere end 12 timer ..

Hvilket i princippet også er alt alt for længe hvis en af dem kommer i hegnet, vandet stopper til eller noget andet sker ..

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 20:43
Tak for jeres svar.

Personligt har jeg det bedst med at få tjekket min hest dagligt lige meget om det er mig selv eller en anden der gør det hvis jeg ikke selv kan, men da jeg skal giftes på lørdag har jeg ikke mulighed får selv at komme derud og da jeg får en måned siden har flyttet hesten på en rideskole hvor jeg ingen kender men kun har snakket med nogle få stykker et par gange, kan jeg ikke rigtig finde ud af hvad jeg lige gør.
Hesten går på et græsstykke op mod stalden og ridehallerne og 2 af dem han går sammen kommer ind om natten, så der kommer jo mennersker derop omkring jævnligt.

Jeg spurgte lige ejeren af stedet i dag om der var så meget tilsyn med hestene at man godt undlade at komme en dag og det var der, så nu ved hun ihvertfald at jeg ikke kommer den dag.

Men rart lige at få et indtryk af hvad i gør

V.H.

Tanja D.

Nu med drømmehesten "Højbo's Veranzo/Hubert"

0
0
Svar på denne tråd

Brudeløb
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 20:55

Tillykke med på lørdag

Hvis jeg var dig, ville jeg spørge staldejeren lige ud. Jeg er sikker på, at hun med glæde vil kaste et ekstra blik på din hest, når du fortæller hende, hvorfor du ikke lige kan komme den dag. Det samme gælder ejerne til de heste, som din hest står på fold med - og så er det jo en god undskyldning til at lære folk at kende lidt bedre

Sød og nem ponyplag lånes ud med forkøbsret. Se HER

0
0
Svar på denne tråd

Vi holder altid..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 21:30

øje med hinandens heste og staldejer kigger til alle heste dagligt..

Min står på ridecenter, hvor der kommer en del igennem dagen.. Måske bliver hesten ikke lige nærstuderet, men der bliver kigget til dem mange gange..

Og hvis man siger at man ikke lige kommer en dag, så tjekker staldejer eller en af de andre i stalden lige op på hesten..

Jeg syntes bare du skal melde klart ud til staldejer, jeg ville med glæde lige tjekke din hest..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider