Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tyk eller mangler hun bare mavemuskler?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 13:04

Hej alle!
Er igang med at slanke min lille tykke islænderhoppe (o:

Jeg rider alm turridning, træner i meget bakkede områder - både i longe og fra ryggen.

Hun har ikke fedt depoter, hun er bare lige lidt overvægtig, men jeg synes godt nok det er værst nede på maven:

Billede

Billede

Og jeg aner ikke hvordan jeg netop skal få hendes store mave VÆK??... Som sagt træner jeg på meget bakkede arealer og når jeg rider arbejder jeg med at få hende frem og ned, og dermed få hendes ryg aktiveret og mavemusklerne igang.. Dermed sagt, har hun ydermere også fået en flot lige ryg nu, i stedet for en svaj ryg som hun havde for bare 3 måneder siden..

What to do??  

Det skal lige siges at hun for en uge siden røg fra alt hvad der hedder langt græs. Hun får ikke ret meget græs mere og bliver ikke fodret med andet end vitaminer/mineraler og lidt hø engang imellem, så går også lidt og venter på at det vil hjælpe mig lidt på vej

Mvh Anne

med Nattgjola

0
0
Svar på denne tråd

har....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 15:56

Har de ikke fedt-depoter, er de ikke fede. Men kan du mærke ribbenene? Man skal kunne mærke det sidste ribben som det mindste.

Nogle bærer deres fedt pænt, ligeligt fordelt, ligesom nogle mennesker, hvor andre har en kæmpe mave - de sætter ellers ikke fedt depoter på maven! Så det er enten gæringsmave, eller for meget indhold i maven.

0
0
Svar på denne tråd

Galop-træning
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 19:10

Jeg mener at galop er den bedste måde at stramme maven op på.

Husk at starte med små intervaller og øge gradvis - fx start med 30 sekunder galop - tre gange med 1 minuts skridt i mellem hver galoptur.

Hvis det går godt og hesten kan holde til det, kan du efter nogle uger øge til 45 sekunder galop.

Og gradvis øge til fx 3 gange tre minutter i galop - og så er hesten også ved at have fået en rimelig god kondition.

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

galoooop
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 19:17

ok det vil jeg prøve, er natop også lige kommet til det stadie hvor vi er klar til galop (y) ;)

Mvh Anne

med Nattgjola

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider