Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

spondylose og kiropraktik
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 15:24

Hej alle

Nu ved jeg godt at spondylose (heldigvis) ikke er en særlig udbredt lidelse - ihvertfald ikke officielt - og jeg måske derfor ikke kan forvente særlig mange svar på denne tråd :) Men jeg prøver nu alligvel.

Min hoppe fik for 3 måneder siden konstateret spondylose i "mild grad" dvs kun én af ryghvirvlerne vokser skævt. Hun viser lidt fremgang i skoven hvor hun nu gerne vil trave korte strækninger, noget der var umuligt for 3 måneder siden. Men på banen nægter hun stadig og jeg mistænker hende for:

1. Stadig at have ondt og derfor stiver sig
  2. Forventer det gør ondt og derfor stiver sig (giver det mening?)

Ville I turde at sende bud efter en kiropraktor til at gå hende igennem? Jeg kan bare nemt forestille mig uanset situation 1 eller 2 - ja, så har hun måske skævbelastet sig i en periode (gør det måske stadig) og kunne have godt af at blive løst op...

Alternativt kunne jeg måske også ringe efter masøren - men synes det ikke hun når lige så langt ind som en kiropraktor...

Hm.. tænke tænke..

Hvad synes I?

mvh Tine

Lewitzer - den hemmelige race i DK :)

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 18:38

Hvis jeg var dig, ville jeg nok tage kontakt til en dyrlæge, som også kan kiropraktik.

Han/hun må kunne give dig et bud på om det er en god ide i din hests situation ;-)

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 19:58

Hej.

JEg ville nok gøre noget helt andet.. Jeg ville i stedet vælge en uddannet osteopat. De kan de samme som dyrlægerne plus meget mere, da deres uddannelse tager flere år i modsætning til dyrlægernes kursus, som overståes på nogle måneder.

Mvh Thea

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider