Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hesteguffer (opskrift)
Forfatter: 
Dato:  19-07-2012 14:23

 

Ja, jeg havde tænkt mig at lave nogle hjemmelavet hestegobidder,

men jeg har ingen opskrift.

Hvis du har nogle opskrifter du vil dele med mig er du meget vellkommen. Helst nogle du har prøvet selv

 

På forhånd tak :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 forslag.....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2012 23:52

Jeg er ikke så meget for hesteguf pga. sukkeret, der ofte er i. Vores udgave er tykke skiver rugbrød, skåret op i tern og så tørret enten i solen eller i ovnen.

 

Jeg holder så guffrne væk fra hende, undtagen når vi skal lære helt nye og farlige ting. Sidt vi trænede noget nyt og farligt var det helt uden guf og det gik fint ;)


Mvh. Sanne

 

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 09:42

Et par gulerødder et æble, vand, mel og havregryn. blend det og rul det til små kugler. Smid det i oven i en halv time tre kvarter ca. eller er det en time, hmm. indtil de er gyldne og hårde.

 

Du kan selvfølgelig, hvis du ikke vil have æbler i (eller omvendt) bare nøjes med at putte gulerødder i.

 

De er i hvert fald nemme at lave.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dem vil jeg prøve!
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 11:25

Tak for opskriften...

Jeg tror at hestene bliver meget glade for dem :-)

Jeg skal også prøve det med tøret rugbrød ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 qwerty
Forfatter: 
Dato:  20-07-2012 20:04

Anja87 dit forslag ser også godt ud. Jeg har kun set opskrifter med masser af sukker eller honning i


Mvh. Sanne

 

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 10:40

Glad for i kan bruge opskriften :)

 

Man skal bare sørge for de får nok så de er rimlig hårde.

Jeg kom til at lave dem lidt smattede første gang, det kunne hestene ikke så godt li ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor lang tid i ovnen?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 17:11

Anja87:

Hvor lang tid skal de have i ovnen??

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2012 21:13

3 kvarter til en time ca. mener jeg, er ikke helt sikker

0
0
Svar på denne tråd
 
 guffer
Forfatter: 
Dato:  14-08-2012 00:34

Jeg har dem her - men man kan putte alt i som hesten er glad for, men undgå sukker - det er der slet ingen grund til.

 

4 skiver smuldret rugbrød
2 skiver smuldret toastbrød/franskbrød
1 dl rosiner
2 revne gulerødder (mellemstore)
1 håndfuld rugmel
1½ dl vand.

 

 

Det hele æltes sammen og trilles til kugler (ca. 34 stk.).
Bages i ovnen ved 100 grader i ca. 1 time.

 

 

Prøv også at bland smuldret rugbrød og havregryn sammen.
Ælt det sammen med æblemos til en god konsistens.
Tril til kugler og bages ved 100 grader i ca 1 time.

 

 

Ved bagning af hestebolsjer er det vigtigt at temperaturen er lav og bagetiden lang.


Kunsten at hvile uden at raste består i at ile uden at haste.

http://www.kunstnerogbonderoev.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bog...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 11:03

hejsa du kan evt. prøve at låne "guf til din hest" der er mange opskrifter på godbidder :-P

 


Sandheden om sandheden er at den gør ondt...

 

heste er de bedste venner man kan få i verden<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal lånes
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 11:07

Den skal lånes... Tak for hjælpen allesammen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 06:59

Jeg har med stor succes lavet hesteguffer af

lucerne

revne gulerødder eller æbler

smuldret rugbrød

Og så lidt mel og vand indtil det binder nok sammen til at man kan rulle det til pølser. De skal bages ved lav varme indtil de er helt tørre, i hvert fald en times tid. Når de er færdige skal des skæres ud forsigtigt i mundrette stykker ;-) det kan godt være lidt tricky, da lucernen jo består af relativt lange strå, men når man lige finder teknikken er det let nok. Har testet dem op mod de mere almindelige opskrifter med havregryn, og min super kræsne hest kunne bedst li dem.

man kan evt komme et skvæt olie i ...

 

Held og lykke med projektet :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider