|
|
| boots til forhove |
|
|
Jeg står og skal investere i et par boots til min hest. I den forbindelse vil jeg gerne høre jeres erfaringer omkring dette, hvilke i vil anbefale. Det er til forhovene, da han er meget øm på grus og jeg ikke ønsker at give almindelige forsko på ved smeden. Håber i kan hjælpe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Easyboot glove |
|
|
Hejsa, Jeg har gode erfaringer med Easyboot glove. Min hest fungerer udmærket på bane uden sko, men ømmer sig på grusveje på tur. Så jeg købte et sæt Easyboot glove til hende. Dog fandt jeg ud af, at wide-modellen (altså Easyboot glove wide) passer bedre til hendes facon på forhovene. Har været rigtig glad for dem og hendes hove er som bonus blevet super pæne efter jeg er begyndt at bruge dem. Jeg har også tidligere prøvet både Cavallo Simple boots og Delta boots. Begge er udmærkede boots, men jeg synes de er for klodsede at ride med. Så vil nærmere anbefale dem som foldboots/sygeboots.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Da det er ret væsenligt hvilken facon og str din hests hove er, vil jeg anbefale dig at kigge på www.hovfokus.dk Der kan du se en masse forskellige modeller og mål.. Jeg har selv gode erfaringer med EasyBoot Glove og Trail 
Nyere Kieffer Donau, 17", sort, mellem/bred bom, top lækker springsadel sælges, se under mine annoncer! Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marquis |
|
|
Jeg har næsten lige stået i samme situation som dig - og begav mig ud i boots junglen....! Efter et par dyre forsøg med easyboots og trail fandt jeg marquis boots. De er ikke kønne - men alle dele kan udskiftes, så man skal ikke købe et helt nyt sæt hvis de er slidte! Desuden er de med "luftkammer" så de slutter tæt om hoven uden tryksår... Man kan ha dem på prøve mod depositum hos hovsko.dk i ringsted. så man kan se om de er noget før køb - det er service! mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Equine jogging boots |
|
|
Er super fine rideboots. Giver absolut ingen gnavesår, og holder hoven fri for grus. Er fleksibel i sålen, så hoven har naturlig bevægelse. Rider også med Cavallos boots, og de er super holdbare og finder dem effektive i alt terræn. Equine bootsne er længe om at tørre hvis man skal vaske dem. Til gengæld kan de vaskes i vaskemaskinen og tørres. De er lavet af stof materiale. Cavallo skal lige rides til, og det anbefales de ikke bruges mere en ca. 3 timer ad gangen. Det anbefales der bruges pastern wraps så der ikke kommer grus i booten. De er lavet af læder. Finder Equine booten en smule lang i snuden, og hesten kan snuble en smule til den evnt. er vant til booten. Har brugt begge både som sygeboots og rideboots, på bane og i skoven. Hesten går super fint på alt underlag. Er der MEGET stenet, anbefales Cavallo da Equinen som skrevet er blød i sålen, og en meget sensibel hest, vil måske kunne mærke igennem. Dog uden det vil give trykninger eller andet. Har brugt boots i 8 år, og syntes ikke en hestesko kan erstatte booten. Har haft et par Cavallo i ca. 1 år, før de måtte afskaffes. Holdbarheden afhænger naturligtvis af, hvor tit og hvilke underlag der riden meget på, men en blanding af skov, og vej, ca. 2 gange om ugen (bruger dem ikke på banen) kunne de holde til i 1 år. God fornøjelse, der er mange andre gode boots derude, men her var min erfaring på 2 af dem. Venligst Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mikrolit.... |
|
|
Jeg har et par Easyboot Glove til baghovene - de sidder ikke 100 % som de skal (hvilket en Easyboot Glove helst skal), men det kan fungere. Til forhovene har jeg et par Equine Fusion, men må nok konkludere at de ikke sidder super duper på dem, og jeg er også en smule betænkelig ved overrulningsmomentet. Hun snubler ikke med dem på, men jeg tror heller ikke de gør overrulningen nemmerere. Den har dog, som skrevet, ikke en meget tyk bund, så til heste der ømmer sig meget nemt, kan den nok ikke anbefales at ride med på grus, da de vil kunne mærke kanterne fra gruset på trods af boot'en. Easyboot Glove kan være svære at få på - nogle bruger en hammer til at få dem ordentlig på, men det varierer igen fra heste til hest og hvor eksakt boot'en passer. Equine Fusion er meget nemme at sætte på og tage af, udover at man lige skal fede en smule med nogle lukkemekanismer, men ikke noget der kan ødelægge mit humør... Nå, men jeg vil egentlig anbefale dig at finde ud af om der er en trimmer i nærheden af dig der forhandler boots, som så kan komme ud til dig og afprøve nogle af de modeller han/hun har. Det er SÅ forskelligt hvad hver enkelt hest kan bruge af boot - lidt lige som med sadler. Hovens facon og størrelse bestemmer hvad den kan bruge - og det er måske ikke nødvendigvis den boot du selv kunne tænke dig at bruge  At måle sig frem til en størrelse kan man heller ikke regne 100 % med - det fandt jeg selv ud af for nylig, men kunne da heldigvis returnere et sæt helt nye boots.
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boots.. |
|
|
jeg siger det samme som Rikke. De er virkelig geniale (Marqui Boots) Kan anbefales pga. udskiftningen af alle dele, og luftkammeret der sikrer at uansrt om de er nyfilede eller trænger-hovene altså- sidder de fast.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavallo simple boots |
|
|
jeg har cavallo simple boots, som fungerer på 4 år nu, og de er langt fra slidt ned. Jeg bruger dem på ture. De er geniale, og deres runde pasform gør at de sidder perfekt på Annabel. de er nemme at tage af og på, hvilket er meget vigtigt for mig, da jeg har leddegigt, og de svageste fingre. Din hest skal dog have runde hove for at passe dem, men jeg syntes at Søren fra Hovfokus.dk er super til at råde og vejlede mht. boots. Han er sød, tager gerne retur hvis man får bestilt en forkert str. og så er priserne rimelige.
Hilsen Mette Der har spist sig rask fra leddegigt Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag og barfodstrimmere burde forbydes....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boots til hest |
|
|
Hej Jeg har selv brugt Cavello simple boots til forhovene og Cavallo sport til baghovene og har været meget tilfreds med det. Vi har en barfodshest her i stalden som bruger Renegade boots, dem synes jeg faktisk er smartere end Cavello og knapt så klodsede. http://www.renegadehoofboots.com/
Venlig hilsen Kathrine En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| renegade boots |
| Forfatter:  |
A E Ouars |
| Dato:  |
14-07-2012 20:16 |
|
Hej Jeg kan anbefale Renegade boots. Men som en anden også skriver kommer det an på hovform og brug. Mine heste har været barfods i ca 3 år nu. Har prøvet Marquis hovsko, der fløj af og trykkede deres baller. Har også prøvet Cavallo simple, der hos mig giver gnavsår, på trods af gaitere og div. andre forsøg. Indtil nu er det kun Renegades der virker super, uden gnavsår, tab osv. Mine heste har forskellig hovforme, den ene ret rund, og den anden mere alm aflang. Jeg rider på al slags underlag, og hver gang på strand, der ved de andre boots giver sand ned ved ballerne og dermed gnavsår, men ikke Renegades, der følger "balleholderen" med bevægelsen, og har dermed ikke givet gnavsår på nogle af mine heste. Det kræver lidt håndelag at indstille dem, men det er fint vist på video hvordan. De forskellige dele kan udskiftes, det vil derfor være den boot jeg vil anbefale. Har et billede på min præs. Hilsen Anette, med Berberdyret
Der findes hestemennesker, og så er der mennesker med hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Skal Renegade'n passe meget præcist til hestens hove, som f.eks. Easyboot Gloves? Eller er det en lidt mere taknemmelig boot mht tilpasning? Og er det noget man selv kan makke I, eller skal man helst have en ud der forhandler dem, for at afprøve?
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boots. |
|
|
Hej 
Jeg har super gode erfaringer med boots. Jeg har aldrig oplevet at de har gnavet eller været besværlige at sætte på hesten. Jeg har et par til salg i str. 8 De fejler intet og virker rigtig godt! Sig til hvis det var noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavallo simple boots |
|
|
jeg har et par cavallo simple boots tilsalg i str 1.
EASYBOOT EPIC med eller uden gaiter Købes. Cavallo simple boot str 1 med gaiter og grønne indlæg fejlkøb vi kan evt bytte med easyboot epic str 2 Det der er godt er enten ulovligt, umoralsk eller o ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| renegade boots |
| Forfatter:  |
A E Ouars |
| Dato:  |
15-07-2012 20:30 |
|
Renegade booten skal passe rimeligt godt, men man kan finindstille den i de kabler der går ned bagom ballerne. På de tyske sites, hvor jeg har købt det ene af mine sæt, kan man købe dem enkeltvis, hvis man har en hest med forskellige hove!! Også i en kortere model, hvis hovene er meget runde. Det er en god ide hele tiden at holde hovene i den samme form, så skal man ikke fifle med kablerne. Det er dog ret let at indstille dem når man har prøvet det et par gange!! Der er tydeligt vist hvordan man måler ud til booten. Hilsen Anette
Der findes hestemennesker, og så er der mennesker med hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tusind tak |
|
|
for de mange svar Vil prøve at se om det kan lade sig gøre at finde en der kan komme og finde den rigtige størrelse for det er min største bekymring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Anette: Hmm, jeg ved ikke om jeg vil stole på at man kan regne med at de mål man selv tager er noget man reelt kan bruge til noget. Det fandt jeg da ud af med Easyboot Glove, men det er jo så også en anden boot end Renegade. Jeg må lige kigge nærmere på de Renegade. mikrolit: Det tror jeg tror du vil blive glad for Jeg kender et par stykker der bor oppe i dit område, som bruger en trimmer, der forhandler boots, hvis jeg husker rigtigt. Jeg kan prøve at sende en af dem herind i tråden, så du kan få navnet på trimmeren, hvis det har interesse? Det kan også være de har kendskab til flere trimmere i dit område, som forhandler boots.
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Easy boot glove |
|
|
Jeg har været meget glad for easyboot glove til min hest, som også ømmer sig når han går på grus. Jeg har netop købt et par af de nye Easyboot Glove Back Country, som virker rigtig gode. De kan ses her: bestforhorses.dk/hovpleje/106- easyboot-glove-back-country- hovstovle.html Desværre har jeg fået bestilt dem i en forkert størrelse, så jeg har et par helt ubrugte i str. 2,5 til salg. Anne-Marie
Nandine af Ålborgdal sælges 4-års oldenborghoppe af særdeles god afstamning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise N |
|
|
Hej Louise Det må du meget gerne for ved ikke lige hvor jeg skal finde nogen trimmer pt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
Anne-Marie: Såfremt du kun lige har prøvet dem på, på staldgangen, og der ikke er gået mere end 14 dage fra du har købt dem, så burde du kunne sende dem retur til hovfokus.dk og få pengene retur. Jeg fik nemlig fat i en forkert størrelse og sendte dem retur og fik penge retur uden problemer. Så prøv da lige at sende en mail til Søren og hør ad  mikrolit: Det skal jeg lige få gjort 
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har et.. |
|
|
Spørgsmåååål: !  Til equine fusion boots. Vil I sige, de er til runde, eller smalle hove, og stejle, eller nogle, der er mere spidse fortil - gav det mening, hvad hedder det modsatte af stejle? Kan ikke finde svarene nogle steder. I skriver, hesten skal vænne sig til dem. Snubler de, og bliver ved med det, eller?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ffffff |
|
|
Hej allesammen. De renegade sko i henviser til er det nogle Jeres egen barfodssmed henviser til eller har I bare selv bestilt dem uden hjælp? Min smed forhandler nemlig cavelleo men synes da renegade ser bedre ud, og super farver hele
Carlos min dejlige plag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måltagning i Nordjylland |
|
|
Hej, Jeg er også i gevaldige boots-overvejelser, så dejligt med alle jeres erfaringer her i tråden  LouiseN - jeg vil også meget gerne have kontaktoplsyninger på trimmere i Nordjylland, som forhandler boots og tager mål - hvis du har kendskab til nogen, der gør det?  Hilsner Marianne
Lykkelig bondefrau på Elmely - endelig med hestene hjemme!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemme og lette |
| Forfatter:  |
Louise ♥Skinfaxi♥ |
| Dato:  |
06-08-2012 11:40 |
|
jeg bruger Easyboot Glove til min islænder størrelse 0,5 foran og 0 bagi. Jeg har haft lidt justeringsproblemer da Gloven ikke sad helt perfekt med med powerstraps gik det. Her brugte jeg youtube, fandt en video hvor de viser at man kan stramme skalden sammen, men skal bruge de huller til nummeret mindre end den skald man har købt. Jeg har haft problemer med gaiteren rundt om koden da den gnavede ham. Opdagede det ved at han ligesom havde fået en plet med mug på størrelse med en krone det samme sted på alle koderne foran. Det blev behandlet og gik hurtigt væk. Men fandt på nettet andre med samme problem i USA og der var forskellige tips og tricks. Det var de to hjørner, der mødes nederst på gaiteren som var så hårde af de mange lag neopren og lim. Så dem har jeg klippet runde og syet sammen igen i hånden med lædertråd. Det er værst med de nye modeller og producenten er opmærksom på det. Om sommeren når han har knap så meget pels har jeg noget under gaiteren rundt om hans kode da han er lige smal nok. Har eksperimenteret med vet tape og neopren, men det der virker bedst er faktisk svedarmbånd i frotte og om vinteren fylder pelsen rigeligt ud sådan at det passer med at de to ender lige mødes og ikke skal lappe over som de ikke anbefaler. Dog har jeg to to lag sports tape rundt om hoven lige under hvor skalden slutter for så sidder de saftsume bare fast i alt slags terræn og gangart. Fandt fiffet på youtube og hovfokus sælger også tapen. Det er min løsning og syntes rigtig godt om gloven og den lethed den har og vil derfor gerne lave alle de justeringer. Syntes cavallo er for klodset og marquisen gnubber hans baller som en her i tråden også skriver. Kender dog en der bruger cavallo neoprensokker i sine marquisboot. Easy boot back country har en veninde lige købt og de virker som værende super gode. De eneste jeg ikke kender så meget til er Renegades hvilket jeg selv har en ide om er rigtig fede hvis hesten har hovenformen der passer. PS. valgte gule power straps fordi det skulle være lidt fis og ballade, men det er meget praktisk når man lige skal tjekke efter en galop om de sidder der alle 4. Hvilket jeg ikke har brug for mere pga. tapen. Husk at efterspænde skruerne jævnligt på Easy boot, især lige når du får dem hjem. Der er de meget løse og de giver sig lidt ved brug.
Med venlig hilsen Louise og Skinfaxi fra Stald Engmarken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum... |
|
|
hestene: Jeg tror nok Equine Fuison er ret taknemmelige i forhold til at passe til diverse hovforme. Om hesten fortsat vil snuble med dem på, afhænger af så meget. Men hvis hesten uden boot på ikke har den bedste overrulning (endnu), så er det min oplevelse, at den ikke ligefrem bliver hjulpet af Equine Fusion boot'en. Men du kan prøve at tage kontakt til ham der forhandler dem her i DK: www.beslagsmeden.dk/ Equine_Fusion.html Marianne (Ricko): Ja jeg har jo så efterfølgende fundet ud af at hun ikke selv bor i Nordjylland (men kører deroppe), men nærmere Djursland. Desværre tager hun ikke flere nye kunder ind, men ellers er hendes hjemmeside denne: www.beslagsmeden.dk/ Equine_Fusion.html Louise - Skinfaxi: De der powerstraps - sidder de på konstant, eller hvad? Altså man skal ikke skrue dem af og på hver gang man skal bruge boot'en? Og det der sportstape - kan du nøjes med bare at sætte det på hovvæggen, midt på hoven, og altså ikke hele vejen rundt om hoven? Har set en video, hvor de putter sportstape, men der synes jeg at huske at det sidder på nederste til af hoven, og så er det viklet hele vejen rundt om? Har du mulighed for at tage et billede, der kan vise hvordan sportstapen sidder på din, når du har lagt det på? 
Hilsen LouiseN Langsomt er hurtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørgsmål til cavallo simple |
|
|
Jeg har brugt for lidt hjælp fra jer der bruger boots - håber I kan hjælpe med svar  Jeg har aldrig brugt boots før og er derfor i tvivl om pasformen - jeg har bestilt cavallo simple boot. Jeg satte den ene boot på men når hun står på jorden kan jeg faktisk få en finger helt ned og røre bunden hele vejen rundt om hoven. Derudover så kan jeg, når booten er lukket, skubbe den fra side til side - den glider ikke helt rundt men den kan dreje sig til siderne. Er booten for stor? Eller er det normalt at der er ekstra plads? Jeg har ikke lagt comfortpads i endnu - vil de gøre booten "mindre" i pasformen?
Hilsen Trine Ejer af de 2 skønne madammer Rockness og Safians Gomilla R.I.P. Sondrio 8/6 1999 - 8/9 2011 1 sæk Equifirst Classic Basic Omega 3 sælges for 100 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kun en gang |
| Forfatter:  |
Louise ♥Skinfaxi♥ |
| Dato:  |
07-08-2012 16:21 |
|
LouiseN - Power Straps bliver sat på en gang og der bliver de. Easy boot er så nemme.
Med venlig hilsen Louise og Skinfaxi fra Stald Engmarken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke sikkert modellen passer |
| Forfatter:  |
Louise ♥Skinfaxi♥ |
| Dato:  |
07-08-2012 23:06 |
|
Trine din boots er alt alt for store. De skal fylde hele sålen ud i booten. Hvis der er plads i siderne og den ellers passer i længden skal du have en sport i stedet for den er nemlig mere smal i formen end simpel der er mere rund i formen.
Med venlig hilsen Louise og Skinfaxi fra Stald Engmarken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|