Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sår på kryds+manglende hale.
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 12:02

hej alle sammen.

Jeg fik et opkald i dag fra en af mine venner. Han har en veninde, som har fået en hest for 1 måned siden. Hesten har hun fået fordi den ikke blev passet ordenligt hos den daværende ejer.

Den var både for tynd og havde ikke haft smed længe, men det største problem nu er at den ingen hale har og så har den et sår på krydset som den derfor ikke kan holde fluerne fra.

Det skal lige siges at der er dyrlæge inde over og såret bliver plejet efter alle kunstens regler har jeg fået at vide.

Men er der nogen som kender et eller andet godt råd til hvad man kan gøre for at få halen til at vokse hurtiger (er godt klar over at det ikke kan lade sig gøre at gro en hale på en nat) eller et eller andet, som kan sættes på hesten son så kan erstatte halen til den er vokset ud?

Jeg har foreslået dem et insektdækken, men det er muligvis ikke optimalt at den får dækken på som så dækker såret, her tænker jeg på luft til heling.

Er der nogen som har stået i samme situation og lige ka´n komme med et super råd som kan hjælpe den stakkels hest med at holde fluerne væk?

Mvh Anja

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 12:10

Biotin er godt til at hjælpe hårvækst...

Jeg ville dog give den insektdækken på de dage insekterne er værst, og tror ikke det vil have en dårlig effekt på såret... De er meget luftige de insektdækkener man kan få, og vil give såret ro for de dumme fluer og hesten i sig selv, nu den ikke kan vifte noget væk med manglende hale...

Jeg ved der findes hår ekstensions til hestehaler, som man kan sy på osv, men hvordan og hvorledes ved jeg ikke lige... Google er din ven? :)

Nyere Kieffer Donau, 17", sort, mellem/bred bom, top lækker springsadel sælges, se under mine annoncer!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Slagteri...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 12:26

Hun kan evt ringe til nærmeste slagteri hvor de slagter heste og høre om ikke hun må aftage en hale fra en slagtet hest, som så kan sættes på..

Insektdækken ville jeg snakke med dyrlægen om - evt på om dagen og af om natten hvor fluerne ikke er så generende..

Jeg formoder at der er forsøgt med insektspray, som jo godt kan sprayes/smøres på en del af hesten, blot i god afstand til såret..

Der er lavet forskellige tilskud der hjælper med at styrke hårvæksten..

hipro.dk/HiPro%20Formula%20Plus.htm

www.wildseeds.eu/til-heste/ hestefoder-og-tilskud.html

Dyrlægen har garanteret også kendskab til nogle tilskudsmidler der er gode til lige den tilskand hesten har .. :) ..

Håber den kommer ovenpå igen ... :)

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

extensions
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 12:47

prøv evt her: http://wmgalleri.dk/hestehale-haar der kan man købe extensions til at påsætte hestens hale.

Vil da også sige at et insektdækken vil være godt til at holde insekterne væk - alt efter hvor såret sidder og om dækkenet kommer til at hvile ovenpå såret.

Hilsen Anne

Sød voksen skovtursrytter søges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Sureskin?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 14:03

Nu ved jeg ikke hvor stort såret er, men hvad med sådan et sureskin (mener jeg det hedder..) og sætte ovenpå? Det kan godt være at hårene skal skrabes lidt af omkring såret, så det kan klistre, men så er såret beskyttet.

Sureskin er et stykke "falsk hud", som man sætter ovenpå.

They tell us everything's alright, and we just go along. How can we sleep at night, when something's clearly wrong?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 23:31

Mange tak for de gode råd, de bliver givet videre som det første i morgen tidlig.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil anbefale..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 15:59

Tar plast med tjære i..

Lukker såret, men giver det stadig mulighed for at ånde også holder fluerne sig på behørig afstand af tjærestanken..

Købes for små 50 kroner og der er til mange ganges sprayning..

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 16:01

Ølgær :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider