hej alle sammen.
Jeg fik et opkald i dag fra en af mine venner. Han har en veninde, som har fået en hest for 1 måned siden. Hesten har hun fået fordi den ikke blev passet ordenligt hos den daværende ejer.
Den var både for tynd og havde ikke haft smed længe, men det største problem nu er at den ingen hale har og så har den et sår på krydset som den derfor ikke kan holde fluerne fra.
Det skal lige siges at der er dyrlæge inde over og såret bliver plejet efter alle kunstens regler har jeg fået at vide.
Men er der nogen som kender et eller andet godt råd til hvad man kan gøre for at få halen til at vokse hurtiger (er godt klar over at det ikke kan lade sig gøre at gro en hale på en nat) eller et eller andet, som kan sættes på hesten son så kan erstatte halen til den er vokset ud?
Jeg har foreslået dem et insektdækken, men det er muligvis ikke optimalt at den får dækken på som så dækker såret, her tænker jeg på luft til heling.
Er der nogen som har stået i samme situation og lige ka´n komme med et super råd som kan hjælpe den stakkels hest med at holde fluerne væk?
Mvh Anja