Nej han bliver i hvert fald ikke sat på skrump, jeg skal ikke køre min slankekur på ham, når det er for hårdt at gør selv 
Han har fået ormekur her i foråret inden de kom på sommergræs, jeg synes heller ikke han er blevet vommet, bare sådan lidt blødere under huden på ribbenene og lift flommet på bringen..
Jeg har sjusset ham til at veje 400 kg, men jeg ville ikke bliver overrasket hvis han vejer mere.. 
Jeg er ikke fan af vægtmålebånd, for jeg synes de måler forkert.. Jeg havde en stor Holstener vallak engang der vejede 550 kg i følge målebåndet, men på vægten i grusgraven stod der 680 kg (uden udstyr og mig)
Må lige høre dr dyr om han kan lave en gødningsprøve på ham igen..
Jeg er nemli meget obs på hans vækst og at han er dækket ordenligt ind med alt hvad han skal bruge, og han ikke mangler det ene eller andet så hans bentøj bliver dårligt jo større han bliver..
Han skal jo forhåbentlig forblive hingst og stilles til kåring..
Han er vokset næsten 5 cm siden de kom på græs i april, så han måler lidt over 150 cm og er ordenlig bred allerede..
Han er ½ gang bredere end de 2 årshingste han går med.. Han er godt oppe i størrelse på grimer og er ved at vokse ud af sin full kapsun.. Den er lige det mindste i pandebåndet, og næsebåndet er i sidste hul..
Han har været meget slank og med tydelige ribben indtil nu, hvor han er begyndt at tage på..
Og han har ellers skovlet 1½ skive god wrap ind hver dag hele vinteren.. + der var græs i løsdriften til ind i dec. og igen da det kom i marts..