Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Koldblodsplag på sommergræs
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 15:01

Jeg har en Belgier hingsteplag på 1 år, som går sammen med 2 og 3 års DV hingste og vallakker. De er en rigtig god og harmonisk flok og min lille elefant unge har en ret høj plads i hirakiet..

 

De går på sommergræs, på rigtig meget lækkert græs og har gået der siden april..

De sidste par uger er han begyndt at blive tyk, og ribbenene er blevet mere utydelige..

 

Jeg er i vildrede hvad jeg skal gøre..

Skal han have mundkurv på? jeg er sikker på den bliver pillet af, og det er jo synd at han ikke kan bide igen når de andre bider i ham.. (Boys will be boys..)

 

Han mangler de fleste af fortænderne i undermunden efter et brud på kæben som føl, der knækkede alle hans fortænder i undermunden og de rasler stille og roligt ud nu.. Han har kun 2 fortænder i undermunden han kan spise græs med.. Det er jo ikke meget, og jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skal kunne begrænse hans indtag mere, unden at tage ham ud af flokken..

 

Hvad synes I jeg skal gøre?

 

Lægger han måske bare an til at tage et ryk mere i højden (han vokser som ukrudt, på græs og vitaminer..

 

 


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 16:16

Har du måske et billede af hvordan han ser ud nu? :)



Nyere Kieffer Donau, 17", sort, mellem/bred bom, top lækker springsadel sælges, se under mine annoncer!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder af elefantungen
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 16:50

Billede


2/7-12

Billede


starten af juni

Billede


Billede


midt i juni


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svært at se
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 20:02

Nu sidder jeg lige og sammenligner de billeder jeg har sat ind.

Det er ret svært at se forskellen på billederne, men når man står med ham i hænderne, kan jeg tydeligt se forskel fra i starten af juni til nu..

 

Og ikke mindst mærke forskel på ribbenene..


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 20:20

Ja det er altid noget andet i virkeligheden end på billeder

 

Er han tjekket for orm (alle typer), tænker jeg straks jeg ser ham??



Nyere Kieffer Donau, 17", sort, mellem/bred bom, top lækker springsadel sælges, se under mine annoncer!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 han ser
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 21:38

så fin ud..

 

som ovenstående, så tjek for orm..

 

men udover det så ser han super godt ud .. du skal lige kunne ane ribbene, men de må ikke "stikke" ud ( hvis du kan følge mig :) )

 

belgier plag skal holdes fint slanke, men slet ikke magre.. det tærer på deres reserver og går ud over bentøjet..

 

har du evt et vægt bånd eller en brovægt du kan smide ham på?

som sammenligning vejede min belgier 560 kg som 1 års hingst, og han var endda til den tynde side indtil han blev kastereret ;)

nu som 4 års vejer han 880 ( brovægt )

 

så længe han vokser, så lad være med at sætte ham på skrump.. det hele udligner sig helt naturligt :D


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 glemte lige
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 21:46


Billede



her er smølf godt 1 år gammel...så har du lidt at sammenligne med :D som sagt er han til den tynde side, men ingen synlige ribben :D


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han skal ikke slankes
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 22:53

Nej han bliver i hvert fald ikke sat på skrump, jeg skal ikke køre min slankekur på ham, når det er for hårdt at gør selv

 

Han har fået ormekur her i foråret inden de kom på sommergræs, jeg synes heller ikke han er blevet vommet, bare sådan lidt blødere under huden på ribbenene og lift flommet på bringen..

 

Jeg har sjusset ham til at veje 400 kg, men jeg ville ikke bliver overrasket hvis han vejer mere..

Jeg er ikke fan af vægtmålebånd, for jeg synes de måler forkert.. Jeg havde en stor Holstener vallak engang der vejede 550 kg i følge målebåndet, men på vægten i grusgraven stod der 680 kg (uden udstyr og mig)

 

Må lige høre dr dyr om han kan lave en gødningsprøve på ham igen..

 

Jeg er nemli meget obs på hans vækst og at han er dækket ordenligt ind med alt hvad han skal bruge, og han ikke mangler det ene eller andet så hans bentøj bliver dårligt jo større han bliver..

 

Han skal jo forhåbentlig forblive hingst og stilles til kåring..

 

Han er vokset næsten 5 cm siden de kom på græs i april, så han måler lidt over 150 cm og er ordenlig bred allerede..

Han er ½ gang bredere end de 2 årshingste han går med.. Han er godt oppe i størrelse på grimer og er ved at vokse ud af sin full kapsun.. Den er lige det mindste i pandebåndet, og næsebåndet er i sidste hul..

 

Han har været meget slank og med tydelige ribben indtil nu, hvor han er begyndt at tage på..

Og han har ellers skovlet 1½ skive god wrap ind hver dag hele vinteren.. + der var græs i løsdriften til ind i dec. og igen da det kom i marts..


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 06:42

enig med hensyn til de målebånd ;) .. de kan kun give et finger peg..

 

ærgeligt du ikke har adgang til en brovægt, det gør alt lidt nemmere med sådan en fætter :)

 

men tror bare du skal tage det helt roligt.. han er kun lille endnu, og han syner bestemt ikke tyk..

tror også det er et lille synsbedrag når han står sammen med en stak tyndbens heste :D

så ser han jo meget større ud end han egentlig er ;)

 

hvis du vil gøre lidt, så vil jeg anbefale skridt ture ud i det blå.. han har godt af at bruge sine nye muskler, og det styrker bentøjet :)

 

 


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gåture
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 08:40

Ja, det er nu også mere når jeg rører ved ham at han føles tykkere..

Men jeg kender en grusgrav jeg måske kan spørge om vi må komme efter lukketid og veje os..

 

Jeg går mange ture med ham, både for trafiksikkerhedens skyld (han er jo i bund og grund født trafiksikker, ryttervant og alt mulig andet vant, men vi træner lige alligevel det der med trafikken..)

 

Jeg træner også lidt mønstring med ham, for at lære 700 kg 2-års hingst at skulle mønstres, er lidt en udfordring..

Jeg er begyndt at lære ham at gå lidt i liner, med kapsun, og have gjord på, og at blive styret "bagfra" (jeg går oppe ved siden af ham endnu, men har en tøjle på ham så han bliver styret lidt som hvis jeg gik bag ham)

 

 

Han går i øvrigt på MEGET bakket terræn, og det kommer der meget store fine muller af, og god balance.. Og han har lært hvor svært det er at galopere ned af bakke..

 

Drengene leger ret meget løbe, bide, bukke, stejle, springe på ryggen af hinanden lege, og elefantungen her, han synes nogen gange at det bliver ret hårdt, når de langbenede bliver ved og ved og ved med at løbe..


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fin hyp:)
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 13:49

Han ser da rigtig fin ud! Gør da ingenting at en unghest i voksealderen blive lidt tykkere henover sommeren. Han er jo på ingen måde overvægtig, så han skal da blive ved med at nyde sommeren som han gør nu:)


Mvh Anja


Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre.

Johannes Hohlenberg




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider