Nu er det desværre blevet min tur til at spørge om hjælp, erfaringer og gode råd fra jer. 
Min hest blev for 2 måneder siden ret kraftig halt på venstre forben, dyrlægen blev tilkaldt og diagnosen lød på en kodeledsforvriding. Hesten var 2 uger forinden blevet ret "træls" på venstre volte i form af stivhed. Jeg skulle vente en uge, og se om der var forbedring ellers skulle den ledbehandles.
Efter en uge ringer jeg efter dyrlægen da der ingen tydelig bedring var sket. Dyrlægen blev desværre forhindret i at komme og ville komme næste dag. Min kæreste ville så se hvor voldsom det stod til, men denne aften var hun nærmest rentgående. Jeg aftaler med dyrlægen vi ser tiden an.
Hesten skulle have boksro men jeg valgte dog alligevel at lade hende gå på fold.
En måned efter vælger jeg at flytte min hest til en anden stald. Min hest sparker i boksen efter sidemanden og er oppe i tremmehøjde. Næste dag er hun blødt på bagbenene med mange skræmmer men er ikke hævet og ikke ked af beræring. Hun er ikke halt.
For 3 uger siden vælger jeg at rige efter dyrlægen da min hest igen er tydelig halt i longe. Dyrlægen kommer 2 dage efter og min hest er fuldstændig rengående i longe og reagere ikke på bøjeprøve.
Men denne gang er hun tilgengæld fuldstændig stiv og anspændt i bagparten, og var lidt ked af højre bagben + en skæv haleføring. Min dyrlæge er osteopat og akupunktør og behandler hende. Derefter skulle hun have 2 dages fri og jeg skulle starte hende stille op med ridnig.
Havde en helt ny dejligt hest at ride, som igen var helt lige på begge tøjler (hang ikke) og trådte virkelig godt igennem og arbejde gennem hele kroppen.
Efter 2 uger begynder hun igen at hænge på venstre tøjle og jeg synes jeg kan se en meget lille halthed måske? Jeg får dyrlgen ud ugen efter (i fredags), og igen er hun fuldstændig stiv i bagparten i højre side og er stadig lidt ked af højre bagben. Hun får en omgang akupunkur og jeg skal så prøve at ride ende igen 2 dage efter.
Jeg skal ride hende idag, men er lidt bekymret over det. Vi har en mistanke om hun at hun har været oppe og hænge i boksen den dag jeg flyttede hende til det nye sted.
Er der nogen der har oplevet noget lignene?
Og hvad vil i evt anbefale - skal jeg måske ringe efter en kiopraktor eller fysioterapeut? Eller skal jeg holde mig til min egen dyrlæge?
Det skal lige hertil siges at hesten normalt er meget ens på begge volter og aldrig har haft problemer på venstre volte før.
Håber at nogen herinde har tid og overskud til at læse hele smøren og samtidig har overskud til at svare....