Ved mig går hestene i løsdrift, der er kun græs til beskæftigelse, ikke nogen fodermessig værdi.
Der bliver givet en håndfuld lucerne med naturligt vitamintilskud i om morgenen.
Ud over det bliver der lagt hø ud, 3 gange i døgnet, så der er tyggetid nok, og efter hestenes samlede huld vurdering. Bliver de alle lidt for runde, skære vi lidt ned, taber de sig til normalvægt igen, sætter vi dem en smule op..... Jeg sørger for der ALDRIG går mere end 4 timer uden hø.
Mine heste er igang dagligt, min vallak bliver brugt til langture, flere timer af gangen ofte, og jeg har intet problem med at holde huld.
I bund og grund kan heste leve af hø, wrap eller lucerne, men grundet jordbundsforholdene i DK, har vi brug for at tilføje vitamin, mineral og sporestoffer til hestens foder.
Ud over det, har de himalaya sten, så de kan få dækket salt behovet.