Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Udstyr til 3'er pony
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 20:03

Hvilken str dækken tror i en pony på 108 i stg bruger?

Det samme med hovedtøj, gamascher osv?

Skal også bruge en sadel, men hvilken tommer skal jeg kigge efter?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 12:14

Frem med målebåndet!

Dækkenstørrelser svarer til ryggens længde, fra manken til haleroden.

Hovedtøj og gamacher er nok en str. pony, men mål, f. eks. fra mundvigen over nakken til den anden mundvig, fraregn størrelsen på bidringene, og mål så det tilsvarende på hovedtøjet i butikken. Der kan være stor forskel fra den ene producent til den anden.

Sadel er en historie for sig, for det er ikke kun anlægsfladen, men også bomvidden du skal kende. Tommemålet er et udtryk for sædets størrelse, der er selvfølgelig en sammenhæng med anlægsfladen, men den kan godt variere med nogle centimeter.

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 15:25

Min shetlænder på 107 i stang bruger 95cm i dækken (men der kan godt være stor forskel fra hest til hest). Derudover har han en wintecponysadel (som jeg ikke kan huske størrelsen på), og grimer trenser osv bruger han str. shetland, samt str xs/ shetty i gamacher.

Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne

Seje billige strømper på

www.thissocks.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 16:02

Sys det så svært ang trense. Har prøvet en pony trense idag og den passer i nakkestykket og pandebånd. Kæberemmen kan lige lukkes og det samme med næsebånd. Men kindstykkerne er en smule for lange.

0
0
Svar på denne tråd

standardstørrelser...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2012 11:18

Ikke alle heste har standardstørrelse. Men det har de forskellige producenter heller ikke. Mine tinkertøser ligger f.eks. et sted mellem cob og full, så jeg må også enten måle mig frem eller tilpasse tingene. F.eks. har jeg på en trense i str. cob lavet ekstra huller i remmen til næsebånd og kæberem, så det kan nå rundt om den brede mule. Man kan købe en hultang, (den er altid et genialt værktøj at have ved hånden, også til tilpasning af stigremme,) eller man kan med lidt forsigtighed slå et søm gennem læderet. På samme måde kan du lave nogle ekstra huller i kindstykkerne, så de kan spændes lidt mere ind. Hvis der bliver for lange remme, der hænger og flagrer, så skær til med en skarp hobbykniv.

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider