Jeg har gladeligt suppleret rigeligt med lucerne til hestenes krybbefoder, da det både giver en masse kalk og giver længere tyggetid.
Jeg havde så forrige weekend en hestespecialist (godt nok på bevægeapparatet) og vi sad over middagsbordet og talte om foder. Det er jo altid spændende at høre andre folks meninger om foder.
Hun ville ikke bruge lucerne, da det gav hendes heste for meget kalk.
Jeg har altid fået at vide der skal være 1/1,5 forhold ml fosfor og calcium i hestens foder. Jeg har samtidig fået at vide at det gjorde ikke noget at der var for meget kalk i.
Mit spørgsmål til jer kloge HN'ere; Kan man give en hest for meget kalk? I så fald, hvad er konsekvenserne for det?