Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kan man det? (gratis sommerfold)
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 09:50

Jeg måtte aflive min gamle hest i december og siden har vi kun haft en venindes heste til at gå i vores løsdrift og folde, men da hun har valgt at flytte dem tættere på hvor hun bor, stå løsdrift og folde nu tomme.

Det er egentlig også ok, hvis det altså ikke er fordi det tager lang tid at slå græsset på foldene og det er ikke nemnt at slå under hegnet. Vi vil gerne have at det ser pænt ud og undgå at ukrudt spreder sig til vores andre græs arealer, derfor vil vi ikke bare lade det gro vildt.

Vi er ikke interesseret i at have heste og folk her hele året og vil egentlig helst undgå at have folk rendende hver dag og på alle tidspunkter af dagen.

Det er også derfor at vi egentilg havde besluttet at det bare skulle stå tomt, til jeg engang får tid til at have hast igen.

Men nu overvejer vi at det måske ville være okay at have et par hest til at holde græsset nede i sommer månederne.

Grunden til at jeg tænker at det skal være gratis er at vi har en del krav til heste og ejer.

Der skal fjernes hestepære fra folden 1-2 gange om ugen.

Løsdriften skal holden ren og pæn (ikke tyk madres)

Man skal selv sørger for at der er vand og evt foder (vi vil selvfølgelig gerne kigge til dem dagligt at de er ok)

Vores 2 hunde kan godt finde på at gå på foldene og i løsdriften, det skal de kunne gøre uden at blive sparket (er klar over at hesten kan blive forskrækket, men det skal ikke være en hest der konsekvent sparker, bider eller jagter hunde)

Vi har høns som gå gennem løsdriften for at komme ud, det skal de også kunne gøre uden at blive jagtet, trampet osv.

Der er kun ca 1 - 1 1/2 tdl fold så det er selvfølgelig begrænset hvor meget græs der er.

Jeg tænker at det kunne være en mulighed for skadet eller pensionist hest eller måske hoppe med føl.

Men kan man mon finde en som vil opfylde alle vores krav og kun kan have sin hest her et par mdr???

Vi havde også snakket om at anskaffe os et par kalve, men vi synes bare ikke tiden er der til at passe dem, det er også derfor jeg ikke skal have egen hest lige nu.

Så hvad siger i, tror i det er en mulighed eller skal vi fortsætte med at slå græsset eller har i forslag til andre løsnings muligheder?

Louise - med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

hest,.
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 10:11
jeg tror sagtens det kan lade sig gøre der er jo nogen der sender deres heste på sommerferie.. :)

Gessies Donna & Hamlet skønager <3

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd

Nej tak
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 15:05

Så hellere betale 300-600 pr. måned. Skal jeg starte min bil dagligt bliver det jo dyrere i benzin + plus alt arbejdet.. med mindre det er meget tæt på.

Men jo du kan da nok finde nogen, men flertallet vil nok takke nej..

0
0
Svar på denne tråd

Urealistisk
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 15:22
mht hunde og høns. Mine egne heste er da vant til hunde og katte, men ville da aldrig kunne indgå aftale om, at de ikke gjorde noget ved hunden, hvis den går inde hos dem.
Mht de andre krav er det vel rimeligt, når man ikke skal betale for det.... Gælder bare om at de bor tæt på så, men det skader da ikke at forsøge
Vh Louise

Lækker BH Zack/Royal Blend vallak f. 2011 sælges
Ædelt, ydtryksfuldt hingsteføl e. Blue Hors Zack/Londontime/White Star f. 2012 sælges
0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 16:13

Den med hunde og høns er svær... For hvad nu hvis der sker noget, hvad så??

Det er jo dyr, og man kan aldrig vide!!

Vi har selv hund og katte som render rundt inde ved hestene, velvidene at det kan gå hend og blive deres skæbne!!

Jeg tror nu hellere jeg med dine krav havde anskaffet mig et par geder, de æder alt, og forholdsvis nemme at passe!!

Men jo, jeg ville godt kunne bide på krogen hvis jeg stod og manglede lidt sommerfold, men vill nok gå og være små nervøs over om jeg nu "var go nok" eller mine heste var "gode nok" til at have gående, og det ville nok bryde mine tanker for meget, og endte nok med at flytte alligevel! :-)

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

nej ...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 22:31

du søger nogen der ikke må komme i tide og utide, men afligevel selv skal står for al pasning ????

Dette finder jeg ikke muligt.

Og som de andre skriver så kan man ikke gardere sig mod hvad de gør i en given situation.

Mine heste kan gå med naboens høns, men hvis de ligefrem skal gennem samme løsdrift kan det jo meget let gå galt, så store er høns jo heller ikke.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 08:42

Synes helt klart den største problematik her er at man ikke må komme i tide og utide og så alligevel selv skal sørge for pasningen af ens heste. Det kan jeg simpelthen ikke se muligt heller ??

Derudover ville jeg have lagt klare regler mht dine hunde og høns. Jeg ville ikke stå til ansvar hvis min hest fx skulle træde enten på høne eller hund. Det må være den risiko i tager..

Men det er aranteret ikke umuligt :)

0
0
Svar på denne tråd

slå wrap
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 09:00

Hej

Louise!

Slå wrap/hø på det og sælg det...Evt for lidt penge kan folk få det og selv sørge for slåning/pressning. Så slipper du for folkene:D Og at du skal holde øje med de ikke render ud af foldene osv..........

Kh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Måske godt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 09:01

Egentligt synes jeg, at det er et udmærket tilbud.

Jeg kan fortælle, hvordan og med hvilke betingelser jeg har mine heste "opstaldet".

Det sidste års tid har jeg af en ældre herre lånt en stor mark til mine heste. Jeg sørger selv for alt - opsat hegn med strøm fra et batteri, vandtilførsel, container som skur (de går ude 24/7 året rundt), anskaffelse af stråfoder og alt andet foder, al pasning af dyrene osv. Hver dag siden begyndelsen af marts har jeg fjernet hestepærer fra marken, da den ligger meget tæt på ejerens hus, og han ser gerne, at hans hjem ikke bliver angrebet af for mange fluer. Fuldt ud respekteret fra min side

Da marken ligger ude midt i en skov og tæt ved en å/sø, vrimler det med diverse fjerede venner såsom fasaner, som trisser rundt inde på marken sammen med andre af skovens dyr, svaner og gæs flyver meget lavt hen over marken - det hele foregår til ingen gene for hestene. Men jeg er godt klar over, at der selvfølgelig kan være forskel på hestenes tilvænning af de "gæster", plus at der heller ingen hunde kommer ind til mine (min egen hund er skrækslagen for de STORE dyr )

Mine ting/foder står inde i en meget gammel og åben garage, og det er så'en set kun, når jeg skal have fat i dem, at jeg kommer tæt på selve hovedhuset. Jeg må nu gerne færdes over det hele, men det har jeg det ikke så godt med, da det trods alt ER privat ejendom.

Bortset fra en enkel ferieuge (hvor en anden overtager) er jeg ude hos hestene hver dag året rundt uanset vind, vejr og evt. sygdom. Alt i alt er jeg yderst tilfreds med muligheden for at have dyrene til at gå derude (selvom jeg glæder mig til på et tidspunkt at få dem til at gå i min egen baghave )

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 09:07

Jeg ville takke nej.

Hvem vil "leje" en løsdrift hvor man ikke må komme til sin hest når man har lyst, men samtidig skal holde den ren for slet ikke at tale om at fylde vand op og generelt tilse og hygge om ens hest?!

Det hænger slet ikke sammen.

Hvis I ikke vil have fremmede på jeres grund, og ikke gider passe dyr, så få slået noget hø på det eller lad det dog stå som det er.

Pøj pøj med projektet.

Mvh

Janni

Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd

hest,.
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 11:42
jeg tror nu trådstarter mener med at hun ikke vil have folk rendene i tide og utide er at det ikke skal være som en rideskole selvfølgelig er hun klar over folk kommer og passer deres heste da det jo er en af kravene :)
og mon ikke hun holder lidt øje med hund og høns og ser om tingene lige går ?

Gessies Donna & Hamlet skønager <3

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd

det kan sikkert godt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 14:22

Det kan sikkert godt lade sig gøre at finde sådanne lejere.

Men ville selv føle mig temmelig uvelkommen sådan et sted og man kan aldrig garantere for der ikke sker skade på løse dyr osv.Man må ikke grisse som heste gør, men heller ikke komme og gøre det rent når det passer ind i ens kram (sat på spidsen)

Ville nok hvis jeg havde det som du beskriver det vælge at slå wrap eller lign eller bare slå det som nu og glæde mig over at man måske kunne få en ormerenset fold om et par år, når du selv skal til at have hest igen.

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

Destrier.dk

mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2012 14:48

Mange tak for alle jeres meninger.

Kan se at ikke alle har helt forstået hvad jeg mener (maria-her ?Gessies og Hamlet, du har forstået det )

Grunden til at vi vil gøre det gratis og kun sommerfold er jo netop pga vores krav.

Det er jo ikke sådan at man ikke må komme og se til sin hest/heste, men vi vil jo gerne have lidt privat liv og derfor er vi ikke interesseret i et rend af mennesker hele døgnet. Derfor skriver jeg også at det nok mest er min tanke at det kunne være pensionist hest eller skadet, som bare skal have lidt ferie. Så kunne ejeren komme et par gange om ugen og de andre dage, skal jeg nok tilse dem, da jeg alligevel går hjemme. Jeg har bare ikke tiden til at stå for pasning (2 små børn og total renovering af stuehus).

Jeg skriver -

Vores 2 hunde kan godt finde på at gå på foldene og i løsdriften, det skal de kunne gøre uden at blive sparket (er klar over at hesten kan blive forskrækket, men det skal ikke være en hest der konsekvent sparker, bider eller jagter hunde)

Vi har høns som gå gennem løsdriften for at komme ud, det skal de også kunne gøre uden at blive jagtet, trampet osv.

Jeg skriver ingen steder at man skal give en garanti eller bliver stillet til ansvar hvis der sker et uheld. Men de fleste kender deres heste og ved om de kan omgås andre dyr eller ej.

Jeg har selv haft en hest som mente at alt der bevægede sig skulle jagtes, så hun ville bestemt ikke egne sig til at skulle dele pladsen med hunde og høns. Men andre heste er jo helt ligeglade. Der har været 5 forskellige heste her og der er aldrig sket uheld med hunde eller høns.

Rikke - vi har tænkt tanken og det ville også være den optimale løsning men det er desværre bare sådan at den ene fold er hegnet med stolper og hvis man skal kunne køre derind med maskiner, skal vi tage en del af hegnet ned. Og den anden fold kan man kun komme til med maskiner hvis man køre på naboens mark og det tror vi ikke han vil være super glad for, da 1 slet wrap skal tages før kornet

Louise - med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 08:31

Nej, den tror jeg ikke på.

Arealet er for småt - og det hele lyder ærlig talt alt for besværligt.

Køb nogle får istedet

Med venlig hilsen

Anja

Albion Kontrol Cross Country, 17", XW, sælges - 6000,-

Sprit ny stævnejakke str. 38, sort med lyserød krave og foer sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Køer...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 10:03

Hvis der bor en bonde i nærheden med enten køer/kvier eller får, så kam du høre ham om han vil låne jorden til afgræsning til hans dyr. Det gør vi af og til hvis vi har for meget græs, så bliver der ringet til ham og han kommer med tre kvier - det er han vældig glad for. Vi

sørger for vand til hans kvier, når vi alligevel er igang med at vande hestene. Men du kan godt forlange at han selv sørger for vand, synes jeg ;-)

*Winnie & Falcon*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 10:47

Den med kvier er vist helt udelukket, når man skal fjerne klatter på folden, det har landmænd hverken tid eller lyst til.

Var det ikke nemmere at køre toiletstederne over med en græsslåmaskine eller brakpudser, så forbliver det pænt, gødningen bliver findelt og er til gavn for jorden, der bliver ingen problemer med orm, da de kræver høj fugtighed, hvilket der ikke er i findelt gødning.

Det med at rende og fjerne klatter, er nok til jeg ville takke nej, jeg synes også det lyder besværligt.

Skal løsdriften holdes ren, så kræver det, at man muger ud dagligt, 2 gange om ugen kan ikke lade sig gøre, medmindre man har en tyk madras.

Får og geder laver et flot stykke arbejde og kan komme i fryseren til vinter.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 14:34

kort og præcist med de krav så nej.

Jeg låner sommergræs hvert år, og har dem herhjemme om vinteren, men jeg ville aldrig låne et sted med så mange krav, det bliver der ikke andet end ballade ud af

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider