Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Noget der ligner linamix? Tør hud
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 15:54

ER der noget, der ligner linamix, bare i mindre sække?

 

Hørfrø får hun nogle gange i ugen, men kun en dl., så der får hun ikke så meget olie.

 

Hørfrøkager, eller hvad hedder det? Sælges det i små sække?

 

Ved godt, linamix kan holde sig ca. 6 måneder, meeen så meget skal hesten ikke have, den tyksak. :)

 

Det er kun for hud og pels.

 

Omega 3-6-9/alm. olie tror jeg ikke, jeg kan få i hende. Hun fik noget fra dyrlægen i vinters, og ville ikke æde det.

 

Andre ting for hud og pels?

 

 


Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 16:06

Hvad er der galt med hendes "hud og pels"?

 

Du kan tilføre helt alm. rapsolie i hendes foder.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 fandt d..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 16:06

fandt det her.

 

"Tør hud med tørre skæl kan skyldes et ernæringsproblem, hvis der eksempelvis ikke er tilstrækkeligt med fedtsyrer i foderet.

Det kan også skyldes indvoldsorm i tarmkanalen, der dræner kroppen for næringsstoffer."

 

www.hest-online.dk/viden/ vis.asp?id=2106&start=...t=&aar=&bl=

 

Hun HAR haft voldsomt mange bændelorm, men har fået 2 ormekure her i foråret, som tager alle orm.

 

 


Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 16:13

Husk at få gen-tjekket for bændelorm efter ca 3 uger efte rdu har givet ormekuren mod det. Det er ikke altid at kurene tager det første/anden omgang. Hos min veninde måtte hun give 3 gange før der var virkning af dem mod bændelorm :)

 

Jeg ville klart tilføre rapsolie i foderet - du kan give 2 dl fordelt udover alle måltiderne i hestens foder :)

 

Der udover er hørfrøkagerne som du allerede giver jo også super. Du kan evt bruge at give lidt Mash om aften efter ridning eller ligende (det gør jeg og det giver flot pels) Så får du også lidt ekstra vand i dem.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omega olie
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 08:18

Equioil Omega 3-6-9 var måske en ide???

 

Det er meget koncentreret, så hesten skal ikke have mere end et pumpeslag dagligt, så det fylder ikke ret meget i foderet og har derfor ingen fodermæssig værdi, så hesten bliver for tyk.

 

Jeg har endnu ikke set nogle heste, som ikke ville spise det, når man hælder det over foderet. Min egen hest slikker det i sig, når bare jeg hælder det i krybben.

 

Evt. kan du blande det i en håndfuld opblødte roepiller.


Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges

Nyvasket 1000 excl. porto

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider