Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Antihestaminer til hest ??
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 16:29

I forbindelse med min hests sygdom ( www.heste-nettet.dk/forum/5/630302/ 630302/ ) Har jeg efterhånden talt med et par stykker, der nævner antihestamin, som kunne være et led i at få hævlesen til at falde, hvis det nu skulle skyldes en voldsom allergisk reaktion (det er stadig usikkert hvad pokker dette skyldes).

Jeg vendte denne mulighed med dyrlægen som tilså min hest i dag. Hun mente helt bestemt ikke at det ville have nogen som helst effekt, dog kunne jeg godt prøve at putte nogen piller i hans fodet. Jeg synes dog at mindes nogle andre herinde have brugt netop antihestamin med effekt på deres hest?

Hvis I ved noget om det vil jeg meget gerne høre nærmere?

Hvilket mærke/slags antihestamin har i købt?

Hvilken dosis har i givet?

Havde det effekt?

Mvh

Tina Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 20:47

det er nok fordi det man kan købe i håndkøb har så lille effekt at den skal spise flere pakker for at få en minimal virkning jeg lider af nøldefeber og får dem på recept og de stærkeste på markedet er telfast men det er human medicin og derfor ikke testet på dyr.

0
0
Svar på denne tråd

antihistamin til hest
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 07:24

Jeg ville nu nok være lidt tilbageholdene med at give min hest antihistamin, specielt når du og dyrlægen endnu ikke har fastslået årsagen.

men under alle omstændigheder ville jeg først finde årsagen og først derefter behandle, at give antihistamin er kun symptombehandling.

du kan jo få testet din hest ganske enkelt. skriv en pb hvis du vil have yderligere info.

jette

0
0
Svar på denne tråd

Tak for input :)
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 17:17

Ja det er jeg klar over ville være at foretrække og den vej jeg normalt også ville gå :). Men i og med, at det kun gik den forkerte vej med min hest, på trods af medicin. Så bliver man til sidst en anelse desperat og er villig til at gribe et hvert lille halmstrå som kan hjælpe og undersøge enhver mulighed.

Heldigvis ser det ud til at vende nu. Han skiftede medicin igår, begyndte på de urter jeg har bestilt hjem fra askhims, som også skulle hjælpe på hans imunforsvar, samt komme af med hævelserne, og han fik 7 antihistaminer - jeg turde give ham dem, da dyrlægen sagde god for det selvom hun ikke troede på det.

I dag ser han helt klart bedre ud, han har ikke fået antihistamin, da han simpelthen ikke gad og æde dem selvom de var i mashen, så jeg lader medicinen og urterne tage den herfra :)

Mvh

Tina Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider