Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Jeg fik ret.....
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 15:19

Min søde hest begyndte 1 uge efter et stævne at opføre sig sært... Han blev sur når man kom, værgede sig ved sadlen, ville ikke ha jeg hoppede op og når jeg endelig var kommet i sadlen stak han ørerne frem, og var glad lige indtil jeg ville sætte i trav, så stoppede han op, bakkede, snurrede runde, stejlede og bukkede... Men kun i trav!!!???

Jeg havde min ridelærer til at prøve at ride ham 2 gange, med samme show....

Besluttede at få dyrlægen ud og ordne hans tænder, der var lidt spidser, så jeg tænkte at det var det der gjorde det.... Prøvede at ride igen efter en uge, men samme reaktion...

Fik kiropraktor ud til han der fandt ham vældig stiv i venstre side samt varm over lænden... Diagnose: Longe i en uge og prøve at sætte sig op igen... Samme reaktion igen.... Talte med flere på gården samme sted der mente han bare var skide fræk og bare skulle ha´nogle i rø...!!! Men nej, jeg vidste han forsøgte at fortælle mig noget, så de "gode" råd ignorerede jeg - heldigvis!!!

 

Kørte ham på dyrehospital til scan og røngten af ryg, og det viser sig at han står med større bækkenskade samt et ledbånd over en af torntapperne der er gået i stykker - stakkels hest, føler mig så ond!!! Jeg tager sku hatten af for han ikke har kylet mig af helv... til når jeg var kommet i sadlen, go go go dreng!!

 

Han skal nu stå i 3 mdr og til behandling igen om 4 uger, gudskelov det er sommer så han kan gå og hygge sig på græs!

Han bliver go igen, men det tager desværre lidt tid, men hovedsagen er han kommer sig!

 

Så søde hesteejere..... I skal ikke altid lytte til andres gode råd selvom de måske siger dem i go mening, kend din hest og lyt!


Hilsen Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 16:00

(y) Godt du lyttede til din hest. Det kan rigtig mange andre hesteejere (desværre) lære af :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjooovvvvvv
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 16:10

så sandt ....


1 ledig box ved lejre

tæt på ledreborg skov selvpasser stald

vi deles vagter

 

ingen hingste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor godt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 09:53

Jeg synes denne tråd er et godt bevis på at når hesten siger fra, så fortæller den noget og det er op til ejeren at finde ud af hvad den fortæller.

 

Godt hesten har dig som ejer som lytter til hesten og ikke til de andre "kloge" hoveder som mener hesten bare er fræk og skal sættes på plads.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 15:34

Hvor kunne mange lære af det, lyt til din hest, den gør sjældent noget uden god grund

 

Dejligt du lyttede til din hest istedet for de andre "kloge hoveder", og pøj pøj med hesten



Har jordens smukkeste, sejeste og skønneste hest, min stjerne, mit et og alt = Big!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big, hundene og kattene :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang hest
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 18:17

ja dejligt at høre om en ejer der jo er den der kender sin hest bedst ignorerer de "gode" råd og får den tjekket..

 

hellere en dyrlægeregning for meget end man har ignoreret sin hestes signaler og redet en skade værre..

 

jeg har selv en unghest som er stille og rolig men hvis han har ondt et sted så er han utrolig sur under opsadlning og bider ud efter mig uden at ramme.. når jeg så har fundet ud af hvad der er galt og hesten ik har ondt mere så er han ligeglad igen når sadlen kommer på...

 

så jeg ved også at der er noget galt med min når den sir så kraftigt fra selvom jeg ikke altid kan finde løsningen li med det samme.

 

god bedring til hyppen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 12:29

jeres kommentarer:o)


Hilsen Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja.....
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 20:17

Heste er så godmodige. Det er både godt og skidt for dem , men GODT for os. :) Dejligt du lyttede til din hest.


Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider