Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tynd fjordhest.
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 20:33

Hej ænder.

Har en fjordhoppe på 5 år der har folet i år, hun er blevet meeeget tynd. Der er taget ormeprøve, og der er ikke orm. De kommer dessværre først på græs om 3 uger, men får wrap ad libitum.

Udover det får hun 1,5 kilo linamix, 800 gram suregrow og 1,5 kilo musliblanding + rigeligt lucerne med olie og vitaminer daglig.

Men vi kan bare se den bliver tyndere og tyndere for hver dag.

Dyrlægen har kigget på den, og har bare sagt vi skal fodre den så "meget vi kan", bla med linamix.

Nogle ideer til hvordan vi kan "fede" hende op..?

0
0
Svar på denne tråd

FIBERPILLER er........
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 22:18

GENIALE!!!

prøv det :)

husk alt det hø den kan æde også

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 09:37

Har du en kvægbonde i nærheden, så få lidt majsensilage, det koster nærmest ingenting og hesten får huld på kroppen på ingen tid.

Men det kan kun holde sig i et par dage, når det får luft, så man skal hente tit.

En spandfuld dagligt kan gøre underværker.

Der er heller ikke en masse stivelse i ensilagen.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Orm...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 10:22

Er der også blevet tjekket for blodorm og bændelorm?

- Charlotte

SÆLGES:

* Weatherbeeta dækken a la Thermatex. Mørkeblåt med grå inderside. Str 145 cm. Nypris 800 kr. Sælges for 250 kr. SE ANNONCE

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med et
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 23:24

tandeftersyn?

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Tynd hest
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 10:06

Hej Trinefine

Jeg har selv oplevet det samme, og har fodre som en gal, lige indtil der kom en fremmede og fortalte mig at jeg kunne bruge skummetmælkspulver i fodret, en spiseske pr døgn, og du stiller uret og 1½ mdr. efter ser du resultatet.

Jeg har haft 2 stk hoppe der har fået skummetmælkspulver i fodret, og jeg må bøje mig i støvet det fungere.

Hvis du vil prøve dette er det billigste at købe det der hvor du køber dit foder.

0
0
Svar på denne tråd

Tynd følhoppe
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 11:15

Når en følhoppe først ER blevet tynd, så kan det være endog meget svært at fodre hende op igen, så længe hun lakterer.

Der er ingenting ved at hælde en masse korn i hende, det gør ingen gavn, hverken for hoppen eller føllet.

Det er fint at hun får Linamix. Det kan du kombinere med opblødte roepiller - eller endnu bedre: fiberpiller.

Hun skal have et godt vitamin-/mineralprodukt, og olien er også en god ide. Jeg ville dog give olien rent, så ved du hvor meget hun får.

Lucernen giver en masse tyggetid, men det har hun ikke brug for nu, hvor hun gerne skulle æde en ordentlig portion wrap, så den ville jeg droppe. Hvis du er nervøs for, om hun får protein nok (det afhænger af, hvor meget der er i wrappen), så kan du give hende lidt soyaskrå i stedet.

- og så ville jeg kigge på wrappen. Wrap er ikke bare wrap, og til en lakterende hoppe skal det være af GOD kvalitet - det, min far sammenligner med fyldt chokolade :)

Pøj-pøj med hoppen.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du kan også...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 13:11

tilføje Barly rings i hendes foder. Det ligner frolic godbidder man giver til hunde men er presset solsikkeolie eller hvordan man nu skal forklare det.

Der er et højt olieindhold i i hvert fald og jeg gav det også til min hoppe da hun var for tynd.

Lizamuhtella
Jeg har ik sort humor, men farvet humør ;-D
Den glade ejer af:

Þrymur, Gufa (Gøuva) og ponyen Loke

0
0
Svar på denne tråd

upsups
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 23:44

min fjordhest havde for ca 3 måneder tabt sig en del(læs:MEget tydelige riben og hofte).

Han fik 3 kg lucerne med olie og ad lib hø og tilskudsfoder og havre..

Han blev tjekket for tænder og fik lavet en gastriskopi. intet der.

Dyrlægen anbefalede mig fase 3 fra brogåården, så det fik han, plus lucerne (1kg), og alt det hø han ville æde. Og han blev rigtig fin.

Nu går de på græs og han er ligesom han skal være og plus ti kg(han er halt så motioneres ikke, men det skal nok blive smidt) nu får han kun vitaminer og hø udover græsset.

pøj pøj, det er en værre hovedpine med tynde heste, og man bliver både træls og frustreret, men der er håb forude:D

Min fjordhest er bedre end din;)

Elsker mors Gule Upse Musse

R.I.P Gribaldi

0
0
Svar på denne tråd

Victoria udtaler:
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 00:09

Havde en fjordhoppe som også havde svære problemer med at tage på, og kan råde ud fra det :)

Vi fik tjekket tandspidser på hende hvert halve år, fodret hende rigtig godt med müsli blandingen til digegivende hopper, som hed Super plus fra Tjørnehøj (de har vidst skiftet navn i dag, men føre stadig samme foderprodukter), gav hende både ekstra fodermajs i foderet samt godt med madolie, og dette holdte hende rigtig flot.

Vi fodret hende med dette året rundt, også under græsperioden og det hjalp hvert falde godt på hende :)

Victoria Pommer Hansen

Stutteri PH

PH's Inko, PH's Fanta og PH's Rammstein

http://www.vph-foto.dk / http://www.hestevogn-import.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider