Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Luksusproblem
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 19:24

Jeg har en fold med meterhøjt græs. Mine heste vil falde døde om, hvis jeg lukker dem derind.

 

Folden ligger i et engområde, så jorden er rimelig våd nogle steder.

Der er nok omkring i tdl.

 

Kan det lade sig gøre, at slå sådan en mark til hø?

 

Og hvem kan mad i givet fald få til at gøre det?


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 20:01

Ingen hjælp at hente??


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jorden er våd...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 20:15

...kan det blive svært at få høet tørt nok (under 15 % vand).

 

En maskinstation kan gøre det, men det kan næppe betale sig for så lille et areal, da der udover skårlægning, skal vendes i det dagligt. Når det er tørt skal det rives sammen igen og presses, så det er en del gange man skal have nogen ud, hvis ikke man selv råder over de nødvendige maskiner. Det kan hurtigt løbe op i flere tusind kr.

 

Vælger du at lave hø skal du sikre dig at der ikke er giftige planter som f.eks. brandbæger på arealet. Hestene undgår dem på marken, men ikke i høet.

 

Alternativt kan du nøjes med at pudse arealer med en brakpudser eller grønthøster. Hvis du kender en landmand, kan han måske hjælpe dig med dette for et mindre beløb.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 stribeafgræsning
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 20:18

hvad med og lave stribe afgræsning, så de får lov og æde lidt godt græs ad gangen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 21:24

Jeg orker ikke stribegræs, og tror også det bliver endnu mere vildt på den måde.

 

Tænker også det med den våde jord kan være problematisk.

 

Måske jeg skulle finde nogle, der har behov for lidt græsning i en kortere periode, så jeg kan få gnavet det ned.

 

 

 


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvier,,,,
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 23:04

Kender du ikke en kvægbonde der vil have en flok kvier ud på din fold i et par uger. De kan hurtigt æde en masse græs, og du risikerer ikke at de smitter dine heste med indvoldsorm, da det er nogle andre parasitter der lever i køer.

 

 

At få lavet hø eller wrap på et lille areal er dyrt, så det kan nok ikke betale sig...



Mvh. Karen TT

 

Sælges:

DSP - Plage samt velredne unge ponyer

DV - 3 års springhoppe med kæmpe kapacitet - Tilredet og klar til sadelkåring

ox - Championafstamning -Avlshoppe og hoppeplag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Græsning
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 08:06

Som karen skriver, så er er køer eller kvier meget effektive. De tager også græsset de områder dine heste plejer at bruge som toilet da orm osv. ikke kan smitte fra ko til hest. og omvent med hestene... Rigtig smart. Det har vi tit brugt hjemme hvis der hvor for meget græs til hestene. så du må ud og lede efter et par køer :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider