Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fif og fiduser til manken...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 21:52

Hvordan ordner I jeres hests manke?

 

Hvilke remidier bruger I og hvorfor?

 

Til jer der bruger sakse, hvilken saks bruger I med det bedste resultat?

 

 

 

 


Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 saks..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 07:09
jeg bruger en skarp køkkensaks og klipper den først lige .. nu har jeg en hest med meget tyk man så der falder altid strittere ud inden under så der vender jeg saksen lidt på skrå således det inden under bliver lidt kortere.. og til sidst ligger jeg en lille gulerod på gulvet og så retter jeg til når han kigger med så den bliver pæn i alle stillinger :) og det er ikke sådan at den bare ser knivskarp ud.. det synes jeg nemlig ikk er pænt :)

Gessies Donna & Hamlet skønager <3

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd
 
 oooooooooo
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 10:50

Jeg rykker man med en urtekniv! Jeg tager en tot hår, skubber 2/3 opad og skærer håret over. Det kræver noget øvelse og du kommer med garanti til at skære dig selv i fingrene en gang eller 2 ;). Men det bliver rigtig flot og naturligt.

 

Ham her har jeg lige gjort det på

 


Billede



0
0
Svar på denne tråd
 
 Man ordning
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 11:10

Jeg starter med at klippe den, så den får stort set den ønskede længde. Efterfølgende bruger jeg en mankniv til at skære/rykke spidserne med, så det ser lidt mere naturligt ud.

 

Midt på manen, hvor den er meget tyk bruger jeg en udtynder saks.

 

Min hest har en meget kraftig og lidt stiv man, så den er forholdsvis nem at ordne så det ikke ser alt for kunstigt ud :-)


Vh Maria

 

 

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider