Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Træpiller :-)
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 11:29

Hej kloge mennesker!
Min veninde og jeg har lejet en stald nu, og vi stod sidste vinter på tørv hvilket vi var stærkt utilfredse med. I år har vi valgt at prøve træpiller, men syntes det er lidt svært at finde noget når man ikke har erfaring indenfor dett.
Er der nogle der kan linke til nogle hjemmeside til nogle gode træpiller der ikke støver så meget, og som ikke er voldsomt dyre?

På forhånd tak for hjælpen :D

Gør livet til en fest, rid Islandshest!

Kæmper for dyrene.

0
0
Svar på denne tråd

Oftest
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 11:43

hænger kvalitet og pris jo sammen

German Pellets er fx. i den dyre ende - men støver ikke noget videre (y)

Bionorr er også gode - men der er færre kilo på pallen end der er hos German Pellets.

Du er i øvrigt nødt til at give et hint om hvor du bor i landet hvis du skal have rigtig god hjælp. Det nytter jo ikke at jeg kan fortælle at Skelstrup Træ har German Pellets og Bionorr til fornuftige priser, at man kan få lov at opbevare hele paller i deres hal og at de i øvrigt kører ud for 200kr på hele Lolland og Falster - hvis du bor i Jylland

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5-års kat II pintovallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd

korrekt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 12:00

Hvor har du ret! Jeg er fra Køge området. Jeg har læst mig til, at man over en vinterperiode ofte siger man bruger en palle? - Selvfølgelig er der forskel fra hest til hest, men han er ikke et svin og han er heller ikke virkelig renlig. Så det er bare middel, er det så 1 palle man skal regne med?

Gør livet til en fest, rid Islandshest!

Kæmper for dyrene.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 20:39

brugt ca 1 palle pr hest i løbet af sæsonen ja.

Bokssvinet har helt sikkert forbrugt mere end en palle - mens min shetlænder og min meget renlige kat 2 pony bestemt har brugt mindre.

:)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5-års kat II pintovallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd

træpiller
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 22:05

de bedste piller jeg har kunne finde er dem de sælger hos dlg i løsvægt (ihvertfald dem jeg fik af i efteråret)

helt lyse piller og støver slet ikke. prisen ved jeg ikke da jeg har

fået dem billigere af min chef

du skal gå efter de lyse piller, har erfaret efter mange forskellige slags de suger bedst og støver mindst.

german pellets har også mørkere piller og de er ikke specielt gode. har nemlig haft købt dem engang hos dlg. der lå også helt lyse piller i samme navn.

nu kræves der en del piller til opstart, men udover opstart bruger jeg knap 1000 kg på en vinter sæson til TO heste.

denne vinter har jeg kun brugt 650-700 kg vil jeg tro.

mine heste står inde ca midt oktober til maj og er kun på stald ca 10 timer i døgnet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider