Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sundhest hvordan indregnes græs ?
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 08:17

Hej

 

Jeg har sundhest foderprogrammet og er ved at skal lave en foderplan til sommersesonen.

 

Hvordan indtaster jeg hvis de feks går 6 timer på græs det afhænger vel også af hvormeget græs der er på folden og hvilken kvalitet græsset er ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan du ikke.
Forfatter: 
Dato:  21-05-2012 13:59

Heste kan jo spise vidt forskellige mængder græs på den tid, ligesom mængden og kvaliteten af græsset spiller ind. Derudover har græssets alder også en stor betydning for protein-, sukker- og fibreindhold. Disse parametre ændrer sig løbende gennem hele græssæsonen.

 

Man er nødt til at bruge sin sunde fornuft i stedet, da man ikke kan beregne alt i et foderprogram .

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider