Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

heeling af overrevet sene.. tilskud?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 15:49

Min vallak har fået diagnostiseret en overevet sene i knæet som følge af fold traume. Indtil videre har han stået 2 mdr. hvor vi kun skridter. Og efter skanning idag er det besluttet han skal stå minimum en måned til med skridtture.

Vil gerne give ham de bedste muligheder for at hele op. han får efter anbefaling af dyrlægerne i Hørsholm varmeler på hver dag. men kender i nogle tilskud man kan give hesten oralt, som også kan støttet helingen???

0
0
Svar på denne tråd

produkt
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 07:41

Prøv at kig på Equitop-produkterne .

Der er en, der hedder Gonex- der er gode til led og en der, hedder Myoplast til muskler .

Din dyrlæge kender sikkert de produkter og kan guide dig.

Stald Graven

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er blevet anbefalet
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 09:00

Jeg er bleevt anbefalet Lamin Forte, men har spurgt her inde om nogen kendte produktet, desværre gav ingen lyd.

Det er fra Hippolyt og ( købes billigst i tyskland).

Lamin Forte - endnu mere effektiv vævsbeskyttelse
En pragtblanding af næringsstoffer, der beskytter ved inflammationer og svigtende vitalitet.
Betændelser, slid på vævet, svigtende regenereringsevne fører til halthed, muskelspændinger, hoste, hud- og fordøjelsesproblemer.
Lamin Forte tilfører en bred vifte af næringsstoffer, der hjælper hesten til at holde celler og organer sunde, så for tidlige nedslidningsprocesser kan undgås. Lamin Forte beskytter, regulerer og opbygger!
Spand à 3 kg

Min hest står med en gaffelbånds skade, og er blevet anbefalet dette, jeg ved desværre ikke endnu om det hjælper.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Sener ...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 09:17

Jeg tror der findes flere produkter, der skal hjælpe/styrke senerne, men de dyrlæger jeg har brugt har aldrig sagt at det kan hjælpe. Jeg har også en hest med seneskade, og jeg har spurgt meget til, om der mon var mere jeg kunne gøre - også selvom det kun måske kunne hjælpe.

Til gengæld har de sagt, at det er en god idé at køle senen efter arbejde (skridtturene) hver dag, tørre benet og derefter give det varme i en eller anden form. Jeg har selv brugt at massere senen med en grøn gele der hedder Compagel. Og staldbandager om natten også for varme. Det tager selvfølgelig lidt mere tid.

Venlig hilsen

Anna

Fuglslev Hestepension

Opstaldning på Djursland

0
0
Svar på denne tråd

Desværre...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 09:51

...findes der ikke et tilskud der kan hjælpe på en overrevet sene.

En del produkter lover en effekt på sener, men ingen undersøgelser kan underbygge dette.

Udvortes behandling i form af laser, varme/kulde el. interleukinantagonistbehandling (irap) kan måske fremme heling, men det kan dyrlægen svare på.

0
0
Svar på denne tråd

Laser behandling
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 09:58

Min hest fik laser behandling af www.laserterapeuten.dk, da Hørsholm havde konstateret gaffelbånds skade. Det gav rigtig gode resultater. Måske et forsøg værd i dit tilfælde også.

Pøj pøj

Dorthe Hasling Christiansen
0
0
Svar på denne tråd

Tilskud
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 10:01

Desværre er der ingen genveje til heling af seneskader - det eneste der hjælper er tid og masser af laaaaange skridtture på hård bund.....

Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges

Nyvasket 1000 excl. porto

0
0
Svar på denne tråd

Overreven sene
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 19:07

Lyt til Lisbeth for hun rammer nemlig plet.

Spørg ligeledes Nicolai på Hørsholm da han har ekspertisen i led.

Hvis du vil forsøge med tilskud ville jeg klart anbefale EliteFlex Forte fra Horselab fremfor LaminForte idet virkningen er hurtige pga chelaterede sportstoffer og omega3 indholdet (mod inflamation).

0
0
Svar på denne tråd

fra Brogården
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 18:07

Jeg har en hest der nu har stået 10 uger med en seneskade, de første 7 uger var der ingen fremgang, men så startede jeg ham op på Vetrofen fra Brogården og efter en uge var han næsten haltfri i trav for første gang( min dyrlæge kommer hver fredag og tjekker halthed)i fredags var han haltfri og jeg har i denne uge skridtet på ham. Jeg startede med at give 4 breve daglig i 10 dage og nu 2 breve daglig. Bulen på benet er også blevet meget mindre.

Det er egentligt til ledskader, men jeg ringede og snakkede med deres dyrlæge og har så prøvet, og det virker på min

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider