Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvor længe må fiberpiller stå?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 13:45

Hej Hej.

 

Jeg skal til og køre over i Horselux Fiberpiller.

 

Men ville lige vide hvor mange dage de må stå opblødt i?

 

Håber i kan hjælpe ? :)

 

Mvh.Tenna


HSM er bare alt for mig og min hest<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opblødning
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 14:25

Det bedste er at lave dem samme dag, om vinteren kan de dog godt stå fra den ene dag til den anden.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 opblødning
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 16:38

Jeg opbløder ikke (op til 500g per fodring behøver du ikke), men som med roepiller er det afhængigt af temperaturen. Når det er køligt kan de stå et par dage, om sommerne max en dag og selv det kan være for længe og om vinteren må de ikke fryse. Det er så besvæligt med opblødning synes jeg, så jeg lader helst være :-D


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 16:51

Er enig med de andre, og vil desuden sige, at de opbløder lynhurtigt, så du kan sagtens opbløde lige inden du fodrer, hvis det er af praktiske hensyn. Det tager måske 15 minutter, før de er spiselige, hvis du bruger varmt vand.


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 20:23

hej..

 

som de skriver ovenfor behøver de ikke opblødes inden 500 gr..

jeg forstår slet ikke hvorfor de skal det, roepillerne forstår jeg bedre, men hva..

 

hvis du fodre mere end 2 x 500 gr om dagen så vil jeg sige det er meget.. alt afhængig af hvad du skal selvfølgelig, vedligehold/opfedning.. jeg blev meget overrasket over hvor opfedende de egentlig er..

 

min frederiksborg får 300 gr roepiller og 300 gr fiberpiller 2 gange om dagen og han er på vej nedaf i foder da han er ved at være tyk pga græs.. og han bliver trænet 30-45 min hvor han presset en del..

 

men det afhænger selvf af hvor nøjsom hesten er osv..

 

 

når jeg bløder op med koldt vand så gør jeg det senest en 2-3 timer inden fodring for at opbløde det hele til fast masse og ikke sjap..

jeg behøver ikke men min spiser ikke roepillerne uden opblødning..

 

Men jeg synes faktisk ikke de er super nemme at opbløde ifht roepillerne.. men med varmt vand tager det aller max 30 min

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 20:26

mine står så ikke så længe.. forhandleren fortalte mig at de ikke måtte stå mere end et par timer om sommeren fordi det blev dårligt pga varmen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 21:12

Mange tak alle sammen :)

Glad for jeres svar :)

 

Mvh.Tenna


HSM er bare alt for mig og min hest<3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider