Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp til eventuel foderplan.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 15:11

Hej folkens.

Jeg har en 12-årig lipizzaner/frederiksborger blanding som har tabt sig utroligt meget de sidste par måneder. Både fedt og muskler. Grunden til dette er at han ikke har haft så meget adgang til wrappen på folden, ikke været brugt regelmæssigt, også havde han orm da han kom for et par måneder siden. Det er selvfølgelig behandlet nu

Jeg er igang med at "genoptræne" ham, få sat muskler og få ham til at tage på, men jeg synes ikke der sker så meget på at-tage-på fronten.

Derfor ville jeg høre om I har nogle forslag til hvad jeg skal fodre ham med samtidig med at han skal sætte muskler?

Lige pt. får han havre, melasse og müsli morgen og aften, alt det wrap han kan spise i boksen og græs udenfor når der er åbent til græsfolden

På forhånd tak!

.. Trine ..

Nu med part

Halvpart på holstener/knapstrubberblandingen Codiak
Helpart på lippizaneren Asterix

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 12:35

Jeg havde også en overgang problemer med at få min hest til at tage på. Jeg prøvede forskelligt foder, kom alt det olie i han kunne trække (efter at han langsomt var vænnet til det) gav ham massere af wrap i boksen og han fik også lidt når han var in´de fra fold for at blive reddet, men lige meget hjalp det.

Løsningen blev: wrap på folden, og hesten tog på så man kunne se stor forskel på bare 3 uger.

Hvis du skal bygge muskler og træne din hest op, så ville jeg nok give noget foder med mindre sukker. Jeg ville nok fjerne melassen, og så ville jeg sørge for at der var godt med fibre og proteiner i maden til hesten. (Altså, ikke proteiner i så voldsom grad som unge heste skal have, men der må godt være nogle i). Og så ville jeg give den en dl olie i maden ved hvert måltid. Havren ville jeg give, hvis den fungere godt på det og har glæde af den energi der kan komme af havre og stivelse.

God 17" Stübben springsadel til salg.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

foder..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 21:47

Tak for svar Sofie.

Han får alt det wrap han kan æde i boksen, men på folden jager de andre ham væk fra truget, så det er ikke altid at han får ad libitum på folden. Hele flokken er kommet på græs nu, men det er mest formiddag og tidlig eftermiddag.

Det med melassen er har jeg hermed taget til mig. Han fungerer fint på havren, men synes ikke det er særlig spændende at spise.

Olie, fibre og proteiner - tjek! Er det rapsolie?
Og er der nogle der kan nævne noget godt kraftfoder som min hest kunne få glæde af? Med fibre og proteiner.

Jeg regner med at køre til foderhandleren i næste uge, indtil da står den på havre og müsli. Så håber jeg han gider spise det, når melassen ikke er med.

.. Trine ..

Nu med part

Halvpart på holstener/knapstrubberblandingen Codiak
Helpart på lippizaneren Asterix

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 11:20

Min fik helt almindelig olie/rapsolie fra en dagligvarebutik. Det er der det er billigst. Det er muligt at nogle mange vil købe noget til dobbelt pris fordi det så er specielt godt for heste, men jeg havde ikke råd til dyrt foder.

Jeg gav min Tjørnehøj mølle cool performance, da jeg synes det indeholdte de ting jeg kunne lide. Prøvede også med TM Champ, fordi det virker som et godt foder, men det kunne han ikke lide.

TM er billigt foder og der er meget fnuller i. Men så vidt jeg har kunne se mig frem til, så er indholdet ret godt, så hvis hesten gider spise det, så er der billigt foder at hente og hvis du bruger champ og cool p som en blanding, kan du sikkert slippe for at tilføje yderligere vitaminer.

Havren kan du jo så sætte noget ned, hvis han synes det er kedeligt. Den gør vist ikke det store i vitaminbalancen, men det kan jo tjekkes i et foderprogram.

God 17" Stübben springsadel til salg.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Saracen Bioelife 2000
Forfatter: 
Dato:  30-04-2012 12:54

Jeg fodre med Saracen Biolife 2000.

Det er et super godt foder til heste.

Både føl, plag, ungheste, alm heste, konkurrence heste, overvægtige, undervægtige, avls hopper osv.

Og jeg kan kun rose foderet op over begge skyer.

Min dame havde tabt sig utrolig meget, men efter jeg skiftede til dette foder, ser mine dame nu i dag super godt ud, og er i god hul (:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider