Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Unghest mangler fylde
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 08:30

Min skønne 4 års mangler godt nok en hel del fylde.

Der er ingen ribben at se, men man kan lige ane hoftebenene.

Han bliver redet en gang i ugen og har været redet ca halvanden månede. Han er rent ridemæssig klar til at komme ud og gå 4 års klasser, men jeg synes bare jeg bør vente til han har fået mere fylde.

Han er en araberhingst på 157. Bruger ikke meget energi på folden og heller ikke når han blir redet.

Han får 2 kg pherdefutter ekstra fordelt over 3 måltider og så får han alt det wraphø han gider spise. Jeg er begyndt for en lille måned siden at tilsætte bluehors e-amino og bodybuilder fra spillers. Dog bryder han sig ikke særlig meget om det og heller ikke hvis jeg putter olie i fodret, så går han fra fodret.

Han er tjekket af dyrlæge og er åbenbart dækket godt ind ifølge dem, som mener han bare skal ha tid. Han har fået ordnet tænder og ormekur er også iorden.

Hva gør jeg?

Hviket tilskud er godt, for heste der mangler lidt fylde??

Linamix er prøvet, det bryder han sig ikke om.

Malene Pedersen

www.ejaaz-arabians.dk

Jeg lever og ånder for araberhesten!

Det smukke ydre og følsomme gemyt, passer perferkt til mig.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 12:13

haft god succes med KOMPEET.

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

her....
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 13:35

Her hjalp: ca. 500 gram grønpiller

3-400 g roepiller

3-400 g lucerne

Udover tilskudsfoderet. Det tog 3 uger. Plagen havde ribben, der alle kunne mærkes, og 3 uger efter med det ekstra, kunne man kun mærke det sidste ribben.

Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 14:41

Har godthørt at Kompeet sku være et vidundermiddel?

Men har så også hørt det gir en hel masse energi?

Min basse har lige tilpas energi, så ønsker ik det blir ændret :)

Malene Pedersen

www.ejaaz-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

mere ridning
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 22:09

Du skriver han bliver redet en gang om ugen og heller ikke bruger krudt på folden... måske har han brug for at bruge noget mere krudt så han kan opbygge muskler. Jeg har en 4-års, godt nok en helt anden race...fjordhest Jeg har længe ventet med ridning, fordi jeg synes han var splejset og muskelfattig. Nu er jeg imidlertid gået i gang med ridningen ca. ½-1 times ridning 3-4 gange i ugen og det har sat gang i hans fysiske udvikling. Han vokser og sætter muskler som aldrig før

Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd

muskler
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 07:00

Jeg kunne forestille mig , du skal ha pudset dit ridetøj af, og igang med at ride.:) 4 års heste må meget gerne rides 4 gange om ugen, de fleste skal jo være klar 1. maj til championater. Så snart de er igang opbygges muskler bagtil. Du kan jo også lade den komme til svømning, detr går det hurtigt med muskler, men ingen belastning på ben.

Fodring gør en hel del, men ridning gør resten :) God fornøjelse....

Hilsen og ha en god dag

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

det er rigtig
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 07:32

at Kompeet giver energi, men ikke ustyrlig energi, bare glad kontrolerbar energi.

Jeg vil give de andre ret du kan sagtens begynde at ride noget mere.

Altså nogle de kan ikke forstå der res hest ikke sætter musker til trods for de bliver redet, men de kun får en lille del foder. (her har jeg selv været)

Andre kan ikke forstå de ikke tager på selv om de får foder og ikke bliver redet.

Jeg tror der skal være balance i rengskabet, de sætter ikke muskler hvis de ikke har overskudet til at opbygge dem med.

Og de sætte ikke muskler af at tulle rundt på folden.

Mit eget eksempel: min manglede overlinje selv om jeg synes jeg red på alle de rigtige måder for at opbygge den.

Jeg tog en snak med min dyrlæge og min træner, de sagde at jeg skulle øge den i forder også ride noget mere skridt 30-45 min + galop 20 min, og vupti så kom der sørme muskler. Trav var ikke noget jeg skulle bruge tid på... Den er så også blevet meget bedre af at jeg har fået hesten bygget op, mærkeligt

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 09:35

Han skal bare have tid tid og mere tid. Men som andre også skriver så kan du sagens ride noget mere på ham. Jeg ville ride sige 3 gange sandkasse ridning gerne lang og dyb og så ud af landevejen helst i bakket terræn.

Den sommer min blev 3, lignet hun mere en 2års end en 3års, jeg ville enlig bare ha gjort hende ryttervant, men hun blev skadet ret alvorligt og måtte stå i boks i næsten 3 mdr måtte ikke engang blive trækket med. Det gjorde det bestemt ikke bedre, januar det år hun blev 4, gik vi igang der lignede hun meste bare 3års, vi var igang et par måneder så måtte hun holde fri igen i løbet af sommeren begyndte vi genoptræning fra hånden, først efteråret som 4års begyndte jeg at ride hende og først der begyndte der at ske noget. Nu bliver hun 5, og det er faktisk først de sidste par måneder hun for alvor har sat muskler og fylde.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 12:10

Jeg ville sætte den over på Build up fra Brogaarden eller Conditioning Mix fra Spillers.

Og så skal hesten rides/trænes. Den kan ikke sætte muskler af ridning en gang om ugen.

Du kan vælge at ride den fx 3 x 30-45 min pr. uge, longere den 1 x 15-20 min (afhænig af hvor længe den er vant til at blive longeret) og 2 x tur i 60+ min med rigtig meget skridt, gerne i bakket terræn hvis det er muligt og så en ugentlig fridag.

Du kan altid give den lidt sommerferie efter de 4 års klasser du har planer om at starte.

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy

Vallak (2009) e. Laurino

Købes:

RBH underlag Nayv (gammel model, uden sølv pipe) str. full, dr

RBH Brune gamacher str full

0
0
Svar på denne tråd

Pferdefutter..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 14:26

Jeg ville tage Pferdefutter Extra og kyle det langt, langt bort. Det er ikke hestefoder - det er sammenfejede rester eller noget lignende, det er ikke fair at forvente at en hest skal kunne trives på det.

Du skriver at han får TO KILO om dagen - til sammenligning har jeg en stor (170) hoppe jeg fodrer op igen, på 2½ kg foder om dagen - og det går fint, stille og roligt fremad. Det er 1 kg TM Hors Balance og 1½ kg Sort Havre, plus ad libitum wrap.

Hvis jeg havde en hest som din ville jeg nok stille om til noget i retning af TM Hors Balance eller andet avlsfoder, give Lucerne- eller Fiber-piller til, og ride den lidt mere end du gør nu. Min unghest på 3 får også Excell-E pga. selenunderskud, men det har både gjort ham flot skinnende og meget "rundere" at se på.

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  23-04-2012 14:34

Jamen så må jeg da bare komme ud og ride hamnoget mere, det vil hanjo os kun elske. Jeg har bare ikke turde ridemere,pga. jeg ik vil overbelaste ham. Araberen er jo meget sent udviklet. Men han får sko på iløbet af ugen og så skal viellers bare derud af på en masse ture, kuperet terræn har vi desværre intet af.

Pherdefutter fungere mine heste nu meget godt på, de er alle undtagen ham fine runde i det og min avlshingst har aldrig set bedre ud end efter jeg kom over på det og han får heller ikke mere end 2 kg om dagen. Og han både bedækker og blir redet dagligt.

Jeg har også overvejet og vil give ham build up i en periode. Hvilket produkt er bedst det fra spillers eller fra brogården?

Malene Pedersen

www.ejaaz-arabians.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider