Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hævet kæbe?!
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 21:16

Min ene hest går på fold sammen med min pony og begge heste har været hævede ved ganashen som heste nu nogle gange bliver på denne tid af året. Det er så gået væk på min pony og det meste gik også væk på min hest. Men..

Han er nu hævet ved kæben der hvor pilen er og ganashen samt huden hænger sådan lidt ved hvad jeg ville kalde struben. De områder som vises på billedet. Han er ikke hævet mellen "struben" og ganashen øverst hvor jeg har lavet en cirkel. Der hvor jeg har lavet en pil er han sådan hævet som en kugle på str. med cirkelen, men det er sådan helt blævret Han har ikke feber, er frisk som en havørn, spiser, drikker og er ikke øm. Synes kun han bliver nemmere forpustet, men tænker det jo er normalt når han er hævet deromkring.

Jeg vil ringe til min dyrlæge og forhøre mig i morgen, tænker lidt at han er allergisk overfor noget, men tænkte om der måske er noget der har oplevet det med deres heste?

Billede

De bedste heste i verdenen er i mit liv <3 Le fleur, Gaston og Rexton I LOVE YOU <3

0
0
Svar på denne tråd

forresten
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 21:20

det er sådan i begge sider af hans hoved..

De bedste heste i verdenen er i mit liv <3 Le fleur, Gaston og Rexton I LOVE YOU <3

0
0
Svar på denne tråd

Hævelser
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 08:51

Hej,

Min hest bliver hævet i det øverste område du har markeret, når den begynder at nippe til de få spirer forårsgræs den kan få fat på ude på jordfolden. Jeg tror, at det simpelthen er spytproduktionen, der sætter i gang, når den smager græsset, og når der så ikke er særlig meget af det, så får den ikke brugt det hele og bliver hævet.

Ellers kan det være en allergisk reaktion, det er jo årstiden, hvor allergierne sætter ind.

En af mine gamle heste kunne få meget hævede kirtler i hele ganacheområdet i perioder, og det var spredt over hele året. Den startede med det efter at den havde stået et sted, hvor en anden hest havde store problemer med hævede kirtler, så måske har det været noget smitsomt, der derefter blussede op med mellemrum. Det generede ham ikke (jeg bad ham selvfølgelig ikke om samling i de perioder), og dyrlægen kunne ikke finde ud af noget. Feber havde den ikke.

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 10:34

Hej igen,

Jeg glemte at fortælle om min gamle pony, som var allergisk og havde astma. Hun var nemlig hævet hele vejen hen under underkæben - sådan nogle små bløde buler hele vejen. De var ikke så store, at de generede hende. Hvis det skulle være allergisk er det i hvert fald en god ide at få checket hævelserne af dyrlægen.

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider