Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ondt i ryggen
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 19:54
Mit fine lille røde spetakkel valgte at gå agurk inde i vores trailer for 1 1/2 uge siden, han fik slået hovedet voldsomt ind i noget og flækkede "øjenbrynet" og var også ad to omgange oppe på forbommen og en enkelt tur under bagbommen af hvad jeg nåede at se inden jeg fik overtalt ham til at holde alle fire ben på gulvet. Bommen blev noget bøjet af hans lille eventyr.

Han blev syet af dyrlægen og har fået et lille overben på bagsiden af venstre forben og desværre også ondt i ryggen:( Han blev tjekket på dagen af dyrlægen der sagde at han var lige i skelettet men at der måske ville opstå noget muskelømhed.

Han står med BOT rygvarmer om natten og bliver trukket ture, ellers står han på skånefold pga "øjenbrynet".
Han er blevet kigget på af massør der anbefalede BOT og massage, hvilket han får, men tænker om der også er andet jeg kan gøre.

Er så småt begyndt at gå ture på vores lokale bakke (der er MEGET fladt i området) og vi har da også en lille sø, skulle man mon trække i røjserne og få ham ud i vandet og gå?

Håber der er nogen der har nogle erfaringer jeg kan trække lidt på, meget har den fejlet men intet i ryggen før:(

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 20:08

Vand er ikke særlig godt til rygge.

Jeg ville gøre som du allerede gør - og ja, tid samt tålmodighed indtil han ikke reagerer og har ondt i ryggen mere :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Hestefys
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 07:36

Jeg ville overveje et besøg af en hestefys, så du lige får den tjekket ordentligt igennem.

Det har udvirket mirakler på min hoppe efter et fald på folden i frostvejret, hvor bækken og korsben var blevet skævt :-)

Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges

Nyvasket 1200 incl. porto

Ikke vasket (brugt 2 uger i frostvejr = ingen mudder) 1100 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Suuuuk....
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 16:31

Tak for svar

Sandra: Jeg springer søen over og nøjes med bakken så

Lisbeth: Det kunne da godt ske, kender du mon nogen i Københavnsområdet?

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd

Vand...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 23:14

Vand er godt for ryggen, hvis det er et vandskridtbånd den kommer på.

Det træner og styrker overlinien.

Svømning skal man passe på med, da hesten får hovedet op, og sænker ryggen, så hvis den har et problem med ryggen, kan det ikke anbefales.

Man kan læse sig til meget,

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Laban1
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 23:20
Det er en meget lille sø der ikke er så dyb, havde tænkt jeg ville gå søen rundt i vandkanten så han fik lidt modstand.

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider